بعد 10 ايام ماحدش من شلة الشباب حاول يختلط بيهم بناء عن طلب تشانيول عشان مكانش عايز يخلي هايمي تفضل فاهمه انه وحش كان عارف ان اي محاولة كلام منه ليها تاني هتخليها تكرهو اكتر وان اي حد من اصحابو هي ماتعرفوش لو حاول يكلمها هي او اصحابها هتفهم ان هو اللي باعته ف طلب منهم ماحدش يتعامل معاهم بس لاي وشيومين معملوش كدا لانهم اساسا بقو اصحاب ف كانو علي تواصل دايم معاها وساعات بيطمنوه عليها اما كاي ف ده ماسمعش الكلام اصلا وفضل علي تواصل مع روزي من غير ماحد يعرف بصراحة كان عايز يشوف طريقة يصلح بيها الموقف بين تشانيول وهايمي (او ده اللي كان كاي مستغلو عشان يتكلم مع روزي) لكن الحقيقة غير كدا .. كاي كان حابب صراحة وبساطة روزي وهدوءها اللي احيانا بيتحول لجنون كان عايز يتعرف عليها اكتر وكانت حجتو انه يتكلم معاها انه عايز يوصل لهايمي بطريقة غير مباشرة ان تشانيول مش شخص وحش وعرف روزي انه بس كان عايز يتعرف عليها ويبقو اصحاب لان عجبو هدوئها بس بسبب الشك اللي عندهم وقالها عليه اول مرة كان قلقان يتصاحب عليها وتطلع زي البنات التانية ف حب يعرف مش اكتر ده بالنسبة لكاي والحوار اللي عملو.. اما بقي بالنسبة للمحترمين بتوعنا اللي مابيغلطوش في بعض ابدا ولا عمرهم يضايقو بعض ولا يتحدو بعض ف الاتنين كان كل واحد عايز يصلح الهباب اللي هببو ده ويعرف التاني انه مش قليل الزوق كدا بس ماعرفوش يعملو كدا ازاي ف عملوه بصمت كانو بيتحركو حوالين بعض في صمت وكل اللي كان بيدور مابينهم نظرات صامته ومش مفهومه كل واحد كان مستني التاني يفتح كلام بس ماحدش فتح.
الشباب اتفقو انهم هيساعدو في تجهيزات الحفلة بدل مايشرفو بس عشان يعرفو هيعملو ايه في الحفلة (بس طبعا القصد مكانش كدا دول كانو بيقنعو بعض بكدا) لكن الحقيقة ان كريس اقترح الفكره دي عشان يثبت لهانا انه مش متمرد مغرور وقليل الزوق هو شخص كويس وبيساعد غيره طبعا كاي وافق بسرعة وقتها لانه كان شايف انها فرصة يقضي وقت اكبر مع روزي ويعرف بتدير الامور ازاي تشانيول فكر شوية ولقي انها فرصة عشان يثبت لهايمي انه مش هيضايقها تاني وهو في نفس المكان معاها لاي وشيومين حبو الفكرة عشان يبقو مع صاحبتهم صاحبة الالحان وقت اكبر قبل تخرجهم قبل مايمشو من الجامعة ويقل تواصلهم والباقي واقف بدون اسباب عادي للتسلية.
في اليوم ال12 من تجهيزات الحفلة *
روزي كانت بتجهز مكونات الاكل اللي هتعملو للحفلة في اخر يومين وكانت المسئولة عن غداهم في فترة التجهيزات فكانت بتجهز الغدا لان الاستراحة قربت وكاي دخل عشان يساعدها (لا وسعت منك دي🙂) المهم هي قالتله يخلي باله من اللي علي النار ويفضل يقلب فيه لحد ماتجهز المعجنات علي القلية وهو نسي وسرح فيها و حرقلها الطبق الرئيسي.
روزي وهي متعصبة : ليه كدااا حرام عليك انا بعمل فيه بقالي ساعتين .
كاي : اااا....ااسف ماكنتش اقصد انا بس....
أنت تقرأ
- The Meaning of Love -
Romance- 🌻 فضلا ماتنسوش تعملو Vote لو عجبتكو 🌻 - فيه مواقف بتفقدنا الثقة في اي حد بس ياتري شلة هاروها هتقدر تثق في شلة Wolf بعد اللي عملو واحد منهم في هايمي؟