Aku dan Al baru sahaja keluar dari kelas dan mahu ke tempat lepak tiba2 saja aku ternampak seorang budak perempuan di buli. Aku menjerit utk membantu budak itu. Mereka yg membuli budak perempuan itu lantas berpaling, aku yg berlari ke arah gadis itu hampir dihalang mereka namun mereka membatalkan niat mereka selepas melihat Al yg berdiri di belakang. Mereka segera pergi dari situ tanpa berpaling. Aku mendapatkan budak perempuan itu dan bertanya sama ada dia tidak apa2 atau tidak.
Kau ok ke, ada luka mana2?
X ada. Terima kasih sebab tolong saya. Balas budak perempuan itu, lantas pada masa itu pipi dia memerah. Aku cuba menolong dia lagi namun dihalang dia dan terus dia berlalu pergi. Aku x sempat kejar dia, dia sudah jauh tinggalkan aku dan Al. Al mendapatkan aku selepas apa yang berlaku.
Sapa ya budak tu ya Al? Tanya aku, dan jawapan aku dibalas tenang oleh Al.
Nama budak tu Anis, Nurin Izzati Anis. Dia budak kelas atas dan pandai dalam pelajaran. Namun dia jenis pendiam dan anti sosial. Aku mengangguk faham dan bertanya lagi.
Dia Anti sosial, maksud kamu Al?
Dia jenis x suka kawan dgn org dan selalu keseorangan. Sepanjang aku di sekolah ini aku x pernah nampak dia berkawan dgn sesiapa pun. Apatah lagi kalau bercakap, jarang aku nampak. Dia memang x suka dgn org malah tiada sapa mahu dekat dgn dia. Org kata dia budak nerd dan selalu menjauhkan diri dari org lain walaupun ada yg mahu berkawan dgn nya. Org kata dia sombong tapi bagi aku, mesti ada sebab kenapa dia jadi cam tu. Al menerangkan panjang lebar dan aku hanya mengiyakan sahaja. Sesudah dari itu kami pun pergi ke tempat lepak kerana Miya sedang menunggu di sana dgn Izzat.
*Anis pov*
Aku berhenti seketika di hadapan tandas yg ada. Aku masuk ke dalam tandas dan memandang cermin yg ada. Aku bermonolog akan sebab hal yg berlaku tadi.
Dia sentuh aku? Dia betul2 sentuh aku? Arghhhhh! Malunya. Muka dia yg cute, comel dan kulit tangan dia yg lembut. Arghhh, aku x boleh tahan. Dia buat aku jatuh cinta gan dia. Apa patut aku buat, patut ke aku bersemuka dgn dia atau apa. Arghhhhh, aku memang x boleh tahan dh ni. Aku betul2 perlukan dia dalam hidup aku. Amza, Amza, Amzaaaaa. Aku menjerit memanggil nama dia, aku macam budak mental pulak bila macam tu, hahaha.
*Amza pov*
Weh Al, apa yg patut kita buat ya? Bosan la dk sini, x de aktiviti ke yg boleh kita buat? Al, Al aku tanya kamu ni?
Ehh, err maaf Amza. Aku terfikirkan sesuatu yg besar. Maaf la, aku x boleh fikir benda lain melainkan benda itu sekarang ni sebab ada masalah sikit. Maaf ya Amza. Al meminta maaf dgn memberi senyuman dia, lihat je senyuman dia tu buat aku senyum sendiri mana x nya. Hemsen kot dia, dh la muka ala org Jepun. Ya memang dia kacukan Jepun pun, tapi comel hemsen je dia aku tgk. Aku sampai mengelamun sampai Al kejutkan aku balik.
Weh Ja, kau ok x ni? Mengelamun nampak. Fikirkan apa, fikirkan masa depan ke apa? Al sempat menyakat aku ya.
X ada la Al, aku cuma terfikir apa dia hal yg besar bagi kamu tu. Jawab aku, sedangkan aku dk mengelamun pasal Al muka Al yg hemsen tadi.
Cam tu ya. Aku x boleh bagitahu apa yg aku fikirkan tu sebab, benda ni bukan hal kecik. Jadi aku risau kalau terjadi apa2 je kt sekolah ni.
Aku terfikir apa dia hal yg besar tersebut sehingga membuatkan Al berfikir tentang sekolah ini. Masa2 kami berbual itu seseorang sedang memerhatikan kami, ya Anis sedang perhatikan kami dari sebalik dinding yg ada.
Amza, kenapa, kenapa kamu comel sgt. Aku x tahan langsung dgn kamu Amza. Anis menghembuskan nafas dia dgn kencang sekali, sah dia tgh giang kepada aku. Aku dan Al memang x perasan langsung dgn kedudukan Anis itu, malahan kami pergi dari sana pun dia ikut jugak. Entah apa yg dia mahukan dari aku.
YOU ARE READING
thanks crush
Romancemengisahkan Ja atau pun nama Amza ya menyukai dan bersahabat dengan kawan baik dia yg selalu menjaga dia. Namun dari sebalik semua itu, ada kisah tersendiri dari Al dan kawan2 dia, juga siapa juga sebenarnya Al ini dan kenapa dia mempunyai sesuatu...