Seseorang sedang berbual di dalam telefon dengan seseorang, tanpa disedari seseorang memperhatikan dia dari luar bilik.
Haaaa, ya saya faham. Nanti pape saya akan bagitahu kamu semua. Ohh ya, kamu sudah jumpa lokasi anak lelaki saya? Lelaki tersebut hanya meneruskan perbualan telefon mereka saja.
Budak lelaki yang berada di luar bilik Hanyar mendengar setiap butiran yang dicakap oleh lelaki itu.
Ya3, baik. Kalau cam tu teruskan mencari. Saya x nk, sebarang masalah berlaku selagi dia tidak ditangkap, faham?
Budak lelaki tadi terus bergegas pergi dari sana. Tibanya di luar, sudah 2 org menunggu dia. Masing2 memandang dia manakala dia hanya membiarkan saja. Kawan perempuan dia mula bertanya sesuatu pada dia.
Jp, kau x de pape masalah kn? X kena kejar oleh ayah kau kn Jest? Tanya budak perempuan tersebut.
X pun, x de hal la. Ayah aku still lagi cari abang aku. Korang lk cam mana, dh tahu mana dia pergi?
Haih 'mereka berdua hanya mengeluh saja'.
X dpt la, kakak kami bukan nk beritahu, dia marah adalah. Jawab lelaki tu pulak.
Tu la. Nk tahu mana Abang Ming kot, bukannya apa. Jawab perempuan tu pulak.
Haih, memang la, kakak korang kn geng abang aku. Sah la abang aku suruh jangan bagitahu sesiapa pun termasuk korang.
Pahtu, kau nk buat apa? Cari je mana2 negeri ke atau kau nk berhenti? Tanya lelaki tu pulak.
Bagi aku fikir dulu. Aku x de idea pasal ni.
Kalau cam tu, Sam, Jest jom la lepak mana2 dulu. Pergi kedai mamak ke, best jugak.
Mereka berdua hanya memerhati sahaja perempuan tu.
Bagus jugak idea kau Hea, aku pun lapar jugak ni. Hehehe.
Kau 24 jam lapar, bukan cam kembar kau tu. Hahaha.
Senyap la Jest, bukan kau tahu pun apa yg aku makan.
Dia x tahu, tapi aku tahu sebab aku ni kembar kau.
Ye la, dh jom lapar ni. Jest dan Hea hanya berjalan di belakang Sam sahaja. Hea hanya menggeleng saja melihat tingkah kembar dia yg lapar tersebut. Jest pulak hanya tersenyum saja. Mereka bertiga hanya melepak sahaja di kedai mamak yg ada di sekitar KB. Mereka bertiga still lagi berbual hingga la Jest mendapat idea.
Haaa, aku ada idea cam mana nk cari abang aku. Sam dan Hea yang makan makanan mereka terhenti dan melihat Jest.
Apa dia Jest? Tanya Sam.
Kita mintak bantuan Patrick, aku yakin dia akan tolong kita.
Banyak la kau tanya Patrick, dia kang geng kakak aku gan abang kau, sah la dia x kn bagitahu. Jawab Sam, Jest yg mendengar terus terduduk semula di kerusi dia dan mendongak dagu saja. Hea yg berfikir terus teringat sesuatu sambil tersenyum.
Apa susah, Pat tu kan clumsy, lebih lagi dia senang sikit nk dipujuk. Bukan ke mudah kalau kita tanya dia.
Jest dan Sam hanya mengangguk sahaja mendengar jawapan Hea, mereka terus setuju utk tanya Pat tentang hal ni.
Tapi kan, kalau x berjaya nk buat cam mana?
Haduh la kembar aku yg lagi tua ni, kita ugut dia la. Dia tu kalau dh kena ugut memang akan bagitahu la. Hahahaha. Gelak Hea layaknya seorang psycopat. Jest dan Sam hanya terdiam sahaja dgn gelagat Hea tersebut. Mereka bukan x tahu perangai Hea, gurau2 pun dia buat jugak. Sam kembali memandang Jest, Jest yg faham maksud Sam hanya mengangguk dan mereka berdua tersenyum. Hea sudah berhenti gelak tapi dia hanya melihat sahaja kembar dia tu tersenyum bersama dgn Jest terus menyakat.
YOU ARE READING
thanks crush
Romancemengisahkan Ja atau pun nama Amza ya menyukai dan bersahabat dengan kawan baik dia yg selalu menjaga dia. Namun dari sebalik semua itu, ada kisah tersendiri dari Al dan kawan2 dia, juga siapa juga sebenarnya Al ini dan kenapa dia mempunyai sesuatu...