Selepas kejadian yg berlaku semalam, Al sudah menjaga aku dgn betul-betul berhati-hati supaya aku tidak terlibat dgn masalah lagi. Mungkin aku tak berasa selesa namun aku faham Al buat semua tu demi aku jadi aku terima la apa yg dia buat. Dia betul-betul jaga aku, perhatikan aku sampai aku ke mana mesti dia ikut. Pergi tandas pun dia ikut gak, aku jadi malu sebab dia jaga aku sampai begitu sekali. Alang-alang aku berada dlm tandas masa tu, aku terdengar bunyi Al sedang berbual dgn seseorang, namun aku tidak mengetahui siapa org tersebut. Bila aku keluar, Al hanya berseorangan.
Al, tadi aku dgr kamu berbual dgn seseorang, sapa? Aku tak nampak pun org lain. Soal ku.
Tu, belakang kau. Bila Al cakap cam tu aku pun berpaling la, aku tgk seseorang lelaki tampan sedang senyum ke arah aku. Aku terkejut la tetiba ada di belakang aku. Aku pun hampir jatuh sebab terkejut dia di belakang aku, nasib Al pegang aku kalau tak memang aku jatuh la sebab terkejut. Aku menanyakan soalan kepada dia.
Ssss.. sapa kau? Tanya ku. Dan tiba-tiba je Al menjawab, tapi bukan jawab soalan aku sebaliknya spt marah kat laki tu.
Kau ni Joy, asal kejutkan dia. Nasib tak jatuh je Amza ni kalu tak siap kau. Tegur Al kepada laki yg dipanggil Joy tu.
Sorry Mi, aku bukan apa, saja je nk kejutkan dia. Ye la dia tanya aku sapa macam tak pernah nampak aku sedangkan aku selalu jugak nampak dia. Bilang laki tu.
Macam la dia kenal engkau. Kalu dia kenal tak pe la, ni tak bodoh. Dh la, Ja kau ok ke.
Aku ok je Al. Tapi sapa sebenarnya dia.
Erm dia tu.... Sempat lagi mamat tu potong ayat Al.
Issh kau ni, aku juga senior kau. Senior ting 5 faham? Aku ni merangkap kawan rapat Amin jugak. Walaupun bukan kawan baik tapi aku still rapat gan dia kn Amin kn?
Hurm ya. Ehh Joy, kau tak de kelas dh ke sampai datang ke sini. Kelas kau kt atas kot bukan bawah. Ke kau ponteng ni? Kau jangan wei, kang Puan Rose tahu masak kau kena gan dia. Tanya Al sambil risau kn sesuatu.
Aku tak de kelas la. Hari ni cg aku tak de, Puan Rose pun tak ada, sebab tu aku selesa je ni. Kau tu lepak sini kelas kau cam mana lk. Soal lk laki tersebut, aku macam menyampah je tgk si Joy ni, ye la memang hensem tapi cam berlagak je aku tgk.
Ada, aku nk gi dh ni. Aku teman Ja pergi tandas. Ni aku gan Ja nk gi dulu ni, nanti kita berbual lagi la.
Ooo ok, bye korang. Ehh Amin, nanti kau bagi la pendrive aku kt Shera ya. Sebab ada kerja sikit aku kena buat gan dia.
Ok ok, nanti aku bagi. Bye Joy.
Ehh Al, laki tu senior kita k? Asal nampak poyo sangat dia tu? Soal aku sebab aku memang nampak dia poyo sikit.
Joy tu memang senior sekolah sini cuma, aku dh kenal dia time Ting 1 lagi. Sebab cg aku berhubung dgn Puan Rose. Jadi memang aku sering la jumpa dia dan pada masa sama memang memalukan wei dia tu. Hahahaha. Gelak pulak si Al ni, apa yg berlaku.
Apa yg memalukan sangat nya Al, bagitahu la. Pinta aku.
Ada la, yg ni rahsia dia. Kang aku bagitahu tak pasal dosa lk aku. Sebab aku dh janji dgn dia nk simpan rahsia ni. Sorry ya Ja. Balas Al, aku nampak cam tak puas hati tapi aku dpt satu idea.
Ok aku maafkan tapi aku nk mintak satu benda je boleh Al?
Apa dia?
Aku nk kau tunjuk gaya menari kau kat aku, sebab Miya kata kau gan dia selalu menari jadi aku nk tgk la cam mana kau menari, boleh Al?
Boleh je, tapi lepas sekolah ni k. Kt bilik latihan k.
Ok. Balas ku secara kecil dan kitorang pun masuk la ke dlm kelas kitorang. Tamat sahaja sekolah, spt yg dijanjikan, Al membawa aku ke bilik latihan tersebut utk mempersembahkan tarian dia kpd aku. Masuk saja bilik tersebut, aku terus tutup pintu. Aku masa tu terfikir Al betul-betul ke akan menari, ke benda lain yg akan dia buat sebab dia siap tutup pintu lagi tu? Pada masa tu memang otak hijau la aku masa tu. Dan semakin hijau la otak aku bila aku lihat Al tanggalkan pakaian sekolah dia, aku terfikir sah nampak body Al ni namun aku silap, Al memakai baju singlet putih dari dalam, jadi aku tak boleh lihat la body kesayangan aku tu walaupun aku dh lihat selama duduk di asrama ni. Sementara aku mengelamun, Al menanyakan aku lagu apa yg akan dia menari, lagu lelaki atau perempuan. Aku bagi challenge menari lagu perempuan kt Al. Al hanya mengangguk sahaja dan memasang music. Aku melihat la Al mula menari apabila bahagian lirik dimulai.
YOU ARE READING
thanks crush
Romancemengisahkan Ja atau pun nama Amza ya menyukai dan bersahabat dengan kawan baik dia yg selalu menjaga dia. Namun dari sebalik semua itu, ada kisah tersendiri dari Al dan kawan2 dia, juga siapa juga sebenarnya Al ini dan kenapa dia mempunyai sesuatu...