Aku Sam dan Hea ditempatkan di kelas yg sama tingkat bawah. Ramai yg berbicara tentang kami bertiga bahkan memandang kami dgn pelik. Selepas di perkenalkan diri kami bertiga duduk di kerusi yg disediakan. Hea dan Sam duduk 1 meja manakala aku dibelakang bersama seorang pelajar. Habis sahaja kelas ramai yg mendatangi kami terutama aku lah. Entah angin apa yg membawa mereka ke aku sedangkan aku belum guna lagi kipas dewa aku.
Sam yg melihat semua orang tersebut hanya tersengih tidak biasa manakala Hea sudah menjulidkan mata dia menandakan dia menyampah. Hampir segenap kelas jugak tanya itu tanya ini ke aku, apa yg bawak mereka pun aku tak tahu.
Hea yg menyampah mula memanggil aku supaya bersuara dgn dia manakala Sam masih tidak biasa dengan situasi itu.
Elias! Cuba kau suruh mereka pergi boleh tak? Aku dah menyampah dengan mereka ini. Hea menjulidkan mata dia sekali lagi dan yang lain memandang dia dengan menyampah.
Seorang pelajar perempuan membalas balasan Hea dengan sengaja memanaskan Hea tapi tidak berjaya.
Kenapa? Kau tak suka? Hahahaha, kalau tak suka berambus dari sini la. Kami datang sini pun sebab Elias, bukan kau pun. Hahahaha. Hea yang mendengar malas nk layan sementara aku menyuruh mereka pergi tapi perempuan itu.........
Baiklah awak, saya pergi dulu Elias. Hahahaha.
Barbar betul budak perempuan itu. Selamba dia kata cam tu kt kau. Kau tak rasa abang kau akan mengamuk ke? Sam memandang ke arah aku dengan otak ligat dia. Aku hanya tersenyum dan tunjukkan senyuman manis aku membuatkan Sam tersenyum manja lihat aku. Aku menegur dia akibat hal itu.
Err tgk tu, kau selalu je cam ni Pom. Setiap kali aku senyum cam ni kau selalu memerah. Cuba kau jangan sekali pun merah tgk aku cam ni. Sam hanya dia sahaja di hadapan tanpa kata. Hea yg mendengar langsung memandang aku.
Kau tahu kenapa??? Sebab dia suka kau dan abang kau sah la dia akan cam tu. Hea menagkal Sam, manakala Sam terkejut dgn Hea.
Pai!!! Jgn la. Aku hanya memerah je, bukan suka pun kau ni. Sam mengetuk bahu Hea dgn perlahan dgn malu.
Kitorang hanya ketawa kecil melihat dia sementara itu org di sebelah aku hanya diamkan diri sampai sekarang. Dia sedikit nerd aku nampak dengan diri yang tidak terurus dan rambut berantakan. Aku hanya dia melihat dia.
Sementara di kelas Amza
Semua sedang melakukan kerja masing² termasuklah Izzat, Al dan Amza. Tapi lain sedikit sebab lakukan kerja masing² pun tetap bersama sekali.
Ehh korang!!! Korang ke mana selama ini? Baru muncul semalam kt asrama?
Soalan Izzat membuat aku berhenti dari kerja aku sementara Al memandang dia dgn tersenyum.
Well, kitorang hanya lepak je. Lagipun aku perlu pujuk Ja dari perkara yg berlaku hari itu oleh geng² Miya. Al memandang aku dgn tersenyum menyebabkan aku merona merah manakala Izzat hanya keliru.
Jp³ kau tahu la geng² Miya datang sini masa tu? Izzat menyoal dan Al hanya tersenyum sambil mengangguk sahaja jawapan dia. Izzat lantas menutup mulut dia dengan tangan dia cam tidak percaya.
So, kau kenal la mereka sebenarnya? Izzat mahukan kepastian dan itu di jawab betul oleh Al.
Iya Zat, aku dengan geng² Miya ni dah biasa bersama. Aku kenal la mereka semua termasuk kebolehan mereka. Hanya saja Miya sorang ada power berbanding yg lain. Izzat yg mendengar hanya mendiamkan diri, aku still dgn kerja aku tapi......
YOU ARE READING
thanks crush
Romancemengisahkan Ja atau pun nama Amza ya menyukai dan bersahabat dengan kawan baik dia yg selalu menjaga dia. Namun dari sebalik semua itu, ada kisah tersendiri dari Al dan kawan2 dia, juga siapa juga sebenarnya Al ini dan kenapa dia mempunyai sesuatu...