Kenal

19 3 0
                                    

Selepas kejadian yang berlaku, semua yang ada di sekolah dihilangkan ingatan oleh Sandy dan hanya menyisakan kawan² aku.

*Sementara di bilik sakit*

Jest dirawat di sebuah bilik di situ dan aku menggenggam tangan adik aku kerana menyesal dengan apa yang berlaku. Air mata aku menitis melihat keadaan Jest yang terluka parah akibat pertarungan.

Jest, abang mintak maaf. Abang betul² bodoh sampai tak kenal itu Jest. Gomenasai Jester Elias, abang tahu abang salah. Jest berehat la.

Aku mencium dahi adik aku sebelum meninggalkan bilik itu dan berjumpa dengan Siti yang juga merawat adik aku. Siti bingkas bangun melihat aku keluar dan terus masuk tapi dia sebelum masuk , dia berhenti dan berbicara kepada aku.

Min, kau ok? Aku tahu kau sakit hati pasal Sandy dan Pat tapi kau kena tahu. Ini apa yang dimahukan adik² korang. So........ Kau fahamkan apa maksud aku Amin?

Aku faham Siti. Aku membalas dia sambil menundukkan wajah aku ke bawah. Aku keluar dari bilik sakit itu dan hanya bersandar pada dinding berharap luka adik aku berjaya di sembuhkan.

Tanpa aku perasan, beberapa orang datang ke arah aku. Aku mendongak dan melihat Amza beserta Izzat dan Jeff memandang aku dgn sayu. Sementara Miya, dia terus masuk ke bilik sakit untuk melihat Jest. Amza mendekati aku dan memeluk bahu aku sambil menenangkan aku.

Al kamu ok?

Aku menggeleng apa yg ditanya Amza dan dia terus berbicara dengan aku supaya aku dapat ditenangkan.

Al, kamu tenang ya. Aku yakin adik kamu akan baik. Amza terus menepuk bahu aku. Aku hanya membiarkan dia sahaja. Aku perlukan sesuatu supaya risau aku betul² turun. Aku tak berhenti memikirkan adik aku sebab takut yang dia tidak ok walau aku tahu, adik aku sekarang dirawat oleh orang yang pakar dalam perubatan.

Amza meletakkan kepala dia di bahu aku untuk tenangkan aku sambil menggosok aku. Aku berasa selesa dengan dia tapi masih kurang bagi aku untuk aman dengan keadaan adik aku.

*Sementara di bilik sakit*

Adib.......

Kenapa dia boleh........

Tolonglah, dia tengah tenat ni. Tolong jangan tanya apa yg berlaku.

Budak lelaki depan aku terus merayu kepada aku supaya Adib di selamatkan tapi aku.....

Aku hanya mampu memberikan pertolongan kecil sahaja. Kalau selebihnya Siti yang akan uruskan tapi keadaan Adib betul² dalam bahaya.

Aku dapat rasakan detak nadi dia semakin perlahan. Aku cepat² cuba melakukan sesuatu supaya Adib boleh diselamatkan.

Budak lelaki tadi terus berdoa supaya Adib diselamatkan walau aku tidak kenal siapa dia. Aku terus memeriksa beberapa bahagian dia yang lain dan terlihat Adib yang lebam di beberapa bahagian badan dia termasuk beberapa sebatan berupa rantai.

Aku terkejut melihat lebam dia dan hanya mampu menutup mulut. Aku baru mahu keluar untuk memanggil Siti tapi Siti terlebih dahulu masuk ke dalam bilik dan melihat Adib.

Keluar.

Haaaa? Tanya aku bengong.

Aku kata keluar. Jangan masuk. Kau pun jugak Sam. Jangan masuk selagi aku tak keluar faham.

thanks crushWhere stories live. Discover now