INFO

15 1 0
                                    

THE STAR DEATHER

The Star Deather ialah orang yang mempunyai kekuatan kehidupan dan kematian yang dimana dia mampu melihat kematian serta mengubah kehidupan seseorang berdasarkan kehendak dia.

Kuasa The Star Deather sangat kuat dan setanding dengan kekuatan Dewa. Kuasa Star Deather sangatlah kuat bahkan dicari-cari oleh ramai orang kerana dengan kekuatan ini mereka mampu mengubah dunia dengan mudah. The Star Deather dipilih sejak orang tersebut lahir lagi dan terpilih selepas The Star Deather dahulu mati.

Walau tiada apa yang berlaku pada awal yang terpilih namun lama-lama dia akan merasakan kekuatan itu. Pemilik kuasa itu akan nampak gambaran kematian seseorang yang kematian dia dekat bahkan dia jugak boleh melihat kehidupan masa lalu orang tersebut.

Jika kekuatan tersebut dapat digunakan dia dengan baik maka dunia mungkin akan selamat tapi jika dia berada pada tangan yang salah maka kekacauan akan melanda dunia. Juga dikatakan jika The Star Deather dimakan oleh seseorang maka orang itu akan mendapatkan kekuatan itu.

______________________________________

SENJATA SUCI

Senjata Suci merupakan senjata yg sgt kuat bahkan kekuatan dia sgt hebat dan kuat. Senjata suci ada 10 kesemuanya, dan setiap dari senjata tersebut mempunyai kuasa yg tersendiri dan berbahaya. Pengguna senjata ini harus mengabdikan diri pada senjata tersebut dan menyesuaikan dgn senjata tersebut. Jika senjata tersebut dapat menerima kamu sebagai penggunanya maka kamu layak menggunakannya.

Senjata Suci berada disekitar Kelantan dan paling tersorok menyebabkan tidak dpt diketahui dengan mudah. Ramai yang telah cuba mencari senjata tersebut tapi tidak diketahui kerana letak senjata tersebut sangatlah tersembunyi.

Diperkirakan hanya Jester sahaja yang mampu menjumpai 1 dari 10 senjata suci yang dibuat oleh seorang pahlawan pada zaman dulu. Pahlawan tersebut pernah menggunakan senjata tersebut utk menghadapi serangan yang dibuat oleh pemberontak yang disebabkan oleh seorang pengamal ilmu hitam. Setelah kematian dia, dia telah mengagihkan senjata di ke beberapa tempat di Kelantan supaya tidak ditemui oleh sesiapa.

Senjata Suci milik Jester ialah Kipas Dewa. Kipas Dewa mampu membesar sehingga tinggi 140 cam dan mempunyai aura biru-biru langit. Kipas tersebut berwarna putih dengan didominasikan warna biru dan hitam di bahagian bawah dan warna hitam pekat di hujung kipas. Senjata tersebut mampu menghasilkan tiupan angin yang sangat kuat dan berbahaya serta kelajuan angin tersebut sangatlah laju. Serangan yang dibuat oleh kipas tersebut sangatlah padat dan jarak serangan dia sangat jauh berbanding kipas biasa. Semakin besar kipas tersebut membesar semakin kuat dampak serangannya.

thanks crushWhere stories live. Discover now