Adib

37 2 0
                                    

Loceng sekolah sudah berbunyi menandakan waktu berehat sudah bermula. Aku gan geng2 aku pun mula la mengemas utk keluar rehat. Aku lihat Al di sisi aku hanya mendiamkan diri sahaja sambil termenung memikirkan sesuatu yg aku x pasti. Aku menegur dia namun teguran pertama tidak bertindak balas, namun teguran kedua baru dia perasan dan melihat ke arah aku. Aku hanya memandang dia dgn pelik utk mengetahui apa yg dia fikirkan. Dia hanya tersenyum dan mula berkata.

Asal Ja, ada masalah ke sampai tgk aku cam tu?

Err, x de pape la Al. Al, kau mengelamun dari tadi tu kenapa? Kau ada masalah ke?

Al lantas mengelengkan kepala dia dan menarik tangan aku menyebabkan muka aku dgn dia beberapa cm sahaja. Aku mula la gugup melihat situasi ini, aku punya rasa panas sikit sebab x biasa. Baru sahaja aku nk bercakap Al tiba2 menggosok kepala aku dan berkata.

Sorry, aku geram sikit tgk kamu ni Ja, cute sgt. Sebab kamu cute la ramai yg usha kamu termasuklah Khai dan Izzul. But, it's ok because i with you, so i will protect you behind there are.

Aku hanya mengangguk sahaja apa yg dia kata dan dia mengusap semula kepala aku spt awal tadi. Aku mula blushing dgn tindakan Al itu, nasib yg lain keluar dh kalau x jadi moment BL kt kelas la jawabnya. Al mula menarik tangan aku utk keluar kelas namun berpatah balik kerana lupa utk menyimpan barang2 dia tadi. Aku hanya tergelak dgn tindakan dia manakala dia hanya memandang aku dgn senyuman sahaja.

*Di sudut lain di sekolah itu*

Aku melintasi pejabat sekolah ini utk mencari ibu aku. Aku baru saja mahu masuk namun kepala aku terasa sakit sgt. Aku lantas duduk di bangku yg ada di sekitar pejabat itu. Aku memegang kepala aku dan mengurut dia supaya tidak sakit namun lain yg jadi. Kepala aku bertambah sakit spt mahu meletup. Baru sahaja aku mahu bangun tiba2 seseorang duduk di sebelah aku dan meletakkan tangan dia di kepala aku.

Aku lantas melihat org tersebut dan itu ialah Siti. Siti meletakkan tangan dia di kepala aku dan lama-kelamaan rasa sakit itu mula hilang. Aku memandang Siti dan aku faham apa yg dia buat. Dia sembuhkan sakit kepala aku namun pada masa yg sama aku dpt rasakan yg dia macam meletakkan sesuatu dlm diri aku. Aku baru nk berkata namun dia berkata dulu.

Kalu mung sero sakit lagi, mung cari la aku, Min x pon Miya k. Jgn pendam cam tu lagi Dib, aku risau kalu ado gapo2 hk blaku ko mung, faham?

Aku hanya mengangguk apa yg Siti kata lalu dia meninggalkan aku dari situ. Aku memegang semula kepala aku dan merasa apa yg berlaku. Memang betul rasa sakit itu sudah hilang tapi ada benda yg buatkan aku rasa sakit tersebut. Aku lantas bangun dan masuk ke pejabat utk mencari ibu aku tanpa aku perasan seseorang memerhatikan aku. Yg memerhatikan aku itu ialah Teacher Aida, aku pelik dia memang cuti panjang ke sampai setiap masa ada je kat mana2 tempat kami berada. Di belakang dia terdapat seorang remaja perempuan yg sama umur dgn aku sedang memegang buku.

Teacher Aida terus berkata sesuatu kpd perempuan itu lantas dia pergi. Perempuan tadi membuka buku dia dan melihat isi kandungan buku tersebut dan melihat semula ke arah pintu pejabat yg aku lalui utk masuk tadi lantas dia meninggalkan tempat itu. Dia berjalan dari situ dan berjalan tanpa ada yg perasan dan sampai pada seseorang. Dia dan org tersebut hanya memandang satu sama lain dan mula dia berkata tentang sesuatu.

*Balik semula kpd keadaan Al dan Amza*

Aku dan Al memegang tangan bersama-sama berjalan keliling sekolah. Aku x tahu apa yg telah merasuk Al tapi aku berasa gembira dgn tindakan Al ini. Aku rasa bahagia aku sudah datang. Mahu saja aku cium bibir Al tapi aku masih takut dan was2 dgn kejadian ini. Aku risau kalau2 dia hanya mahu pastikan aku selamat sahaja. Lama kami berjalan tiba2 aku ternampak Siti bersama seorang perempuan pelik dgn membawa buku di tangan dia sedang bercakap sesuatu dgn dia. Aku mula menegur Al utk memberitahu tentang apa yg aku nampak. Al yg nampak melepaskan tangan aku dan menyuruh aku duduk di sini sekejap.

thanks crushWhere stories live. Discover now