Perkenalan kedua

59 2 0
                                    

Assalamualaikum guys, sorry kalu ada lambat update sikit. Ni saya akan bagitahu tentang watak-watak seterusnya.

Aiman a.k.a abang Aiman. Merupakan abang angkat kpd Al. Tinggal di Kelantan namun berpindah selepas Al tinggal dgn dia. Berumur 18 tahun dan belajar di kolej yg berdekatan. Merupakan anak tunggal dan bekas senior Al dan Miya semasa sekolah lama. Org yg penyayang dan suka manjakan Al. Mengambil Al sebagai adik angkat selepas sesuatu accident yg menimpa Al semasa sekolah lama.

Joy. Merupakan senior di sekolah tersebut. Berumur 17 serta berkenalan dgn Al dan Miya semenjak mereka berdua sekolah lama. Merupakan anak tiri kepada Puan Rose dan sering berjumpa dgn Al dan Miya semasa perjumpaan Puan Rose dgn teacher Al dan Miya. Jenis yg selalu buat tolol dan nakal serta pandai mengambil hati org. Kekurangan kasih sayang seorang bapa dan ibu kandung.

Adib. Kawan lama Al serta kawan baik Al semasa berada di sekolah lama. Pindah ke sekolah Al kerana ibu dia dipindahkan utk mengajar di sekolah Al. Mempunyai perasaan cinta kpd Al dan selalu ingin bersama dgn Al. Jenis yg sabar dan baik hati. Berumur 16 tahun dan kulit sawo matang (kulit melayu). Pernah mencium bibir Al semasa Al tidur di asrama sekolah lama mereka.

Puan Rose. Merupakan cg kaunseling di sekolah tersebut namun terpaksa berpindah atas sebab-sebab tertentu bersama anak tiri dia. Menikah dgn org yg tidak mempunyai perasaan cinta kpd dia. Melayan semua org secara baik dan penyayang. Menginginkan anak perempuan namun tidak kesampaian. Berumur 32 tahun dan telah menikah sebanyak 2 kali. Reda dgn apa yg berlaku kpd dia dan menjaga anak tiri dia sebaiknya.

Teacher Aida. Merupakan cg di sekolah lama tempat Al dan Miya berlajar. Mempunyai jawatan yg tinggi dan seorang yg tegas. Single sampai sekarang disebabkan ramai lelaki takut kpd dia. Mengajar Al beberapa teknik bertarung dan merupakan cg pembimbing bola tampar. Jenis yg seram apabila dia marah sampaikan Al sendiri takut. Mempunyai banyak anak buah termasuk Al.

Anis. Pelajar di sekolah tersebut dan mempunyai perasaan kpd Amza. Jenis pemalu yg tidak bertempat. Anti sosial dan tidak mempunyai kawan baik. Mempunyai trauma atas kisah silam yg pernah terjadi kpd dia. Jenis penakut dan lemah. Bijak dlm pelajaran dan lemah dlm sukan.

Shera. Gf kpd Joy serta ahli PRS. Jenis keras kepala dan selalu melawan cakap. Tidak mempunyai kesabaran dan selalu bertindak melulu. Sekelas dgn Al dan Amza tetapi dia tidak selalu bercakap dgn Al dan kawan sekelas (sombong). Permain bola keranjang dan futsal perempuan. Meminati Hindustan. Merupakan musuh yang besar kepada semua.

thanks crushWhere stories live. Discover now