Na al het gedoe van de laatste tijd was ik blij dat ik eventjes rust had gehad. Jason was al een paar dagen weg op "zakenreis" zoals hij dat zo mooi benoemde. Vandaag zou hij terug komen en het enige waar ik op hoopte was dat hij rustiger zou zijn. De afgelopen weken met hem waren hel geweest. Na het ongeval met mijn vinger spraken we nauwlijks nog met elkaar. Het ergste vind ik dat voor Naléyah, ondanks dat ze zo klein is en er waarschijnlijk niks van mee krijgt. Het voelt eigenlijk al een hele lange tijd alsof ik een alleenstaande moeder ben. Begrijp me niet verkeerd, ik hou van Jason en hij is een super vader voor onze dochter, maar echt meehelpen met haar verzorging doet hij niet. De afgelopen dagen heb ik alles een beetje kunnen laten bezinken, en ik heb besloten dat als Jason dit gedrag blijft vertonen, ik wegga met Naléyah. Gisteren heb ik uit voorzorg maar een paspoort voor haar laten maken. Terwijl ik uit het raam staarde hoorde ik geklop op de voordeur. Voorzichtig liep ik er naar toe en keek door het kijkgaatje. Daar stond hij dan, blijkbaar zonder sleutel. Ik opende voorzichtig de deur en liet hem binnen. Op het moment dat hij binnen stappte pakte hij me stevig vast en omhelsde me. Voordat ik doorhad wat er gebeurde barstte hij in huilen uit. Iets wat ik nog nooit bij hem gezien heb. "Chayy , het spijt me zo verschrikkelijk" zei hij en ik voelde dat hij het meende. Had hij dan toch de afgelopen dagen gebruikt om na te denken ? "Kom schat, we gaan op de bank zitten. Je dochter ligt in de box." zei ik zacht en duwde hem voorzichtig van me af. Ik pakte zijn koffer over en hij liep voor me uit richting de box om Naléyah op te pakken. Samen met haar ging hij op de bank zitten.
"Ik denk wel dat we even een goed gesprek moeten voeren" zei ik voorzichtig toen ik naast hem ging zitten. Aan mezelf merkte ik nog steeds dat ik op mijn woorden aan het letten was, bang voor zijn reactie. Blijkbaar was dat niet nodig want hij knikte en vertelde me dat ik gelijk had. "Wat is er de afgelopen 3 maand met je gebeurd? Waar ben je mee bezig ?" Vroeg ik op een rustige toon. Hij zuchtte.
"Chayy luister, Ibo had me nodig voor een klus, eentje die heel veel geld op zou brengen. De dag voordat ik ontslagen ben hebben Ibo en ik een ripdeal gehad. We zijn geript voor bijna een ton. Ik heb een gun op mijn hoofd gehad en ze hebben gedreigd jou en mijn dochter wat aan te doen. Vanaf dat moment werd ik heet in mijn hoofd. Ik moest en zou die kerels terug pakken. Wie aan mijn familie komt, komt aan mij. Ik heb ze opgezocht en er eentje afgeknalt. Maar goed, ik kon daarna niet meer slapen enzo, dus ben ik weer gaan drinken en snuiven. Doordat ik elke dag onder invloed was, kon ik je niet meer uitstaan. Het afgelopen weekend heb ik pas beseft wat ik je heb aangedaan liefje. Ik heb zoveel spijt, dus alsjeblieft geef me nog een kans" vertelde hij.
Mijn mond viel open van verbazing en ik moest mezelf inhouden om niet te flippen. "Dus wacht, je hebt iemand vermoord ?" zei ik voorzichtig. Jason knikte. Het voelde alsof de grond onder mijn voeten wegzakte. Jason was tot veel in staat, dat wist ik, maar dit..
"Hoe dom ben je? Jass kom op man, als je hiervoor word gepakt dan heeft je dochter geen vader meer he. Besef je dat wel". Ik stond op en liep boos de woonkamer uit. Snel ging ik op bed liggen en kroop in elkaar. De vader van mijn dochter is een snuifende moordenaar. Alsof het allemaal nog niet erger kon. In de verte hoorde ik mijn dochter huilen, en ik greep mezelf weer bij elkaar. Snel liep ik naar mijn meisje toe en pakte haar uit de armen van Jason. "Luister vriend, wat ben je nou voor voorbeeld voor je kind ! Op deze manier wil ik je niet eens in haar leven!" Snauwde ik naar hem. Terwijl ik Naléyah in de kinderwagen legde hoorde ik Jason opstaan. Eenmaal toen ik Naléyah las had greep hij me vast. Zijn ogen spuwden vuur. "MIJ NIET IN HAAR LEVEN, Á KANKER HOERTJE , ZIJ IS MIJN DOCHTER" schreeuwde hij en duwde me. Achterover viel ik met mijn hoofd op de grond. Even werd ik licht in mijn hoofd, maar dat veranderde snel toen in een keiharde trap in mijn maag voelde, en nog een, en nog een. Ik krampte in elkaar maar werd omhoog getrokken door mijn man. Hij tilde me met een hand op en sloeg me vol in mijn gezicht. Eerst op mijn oog en daarna op mijn neus. Ik voelde het bloed uit mijn neus lopen. "DENK MAAR NIET DAT JIJ MET MIJN KIND WEGGAAT. ALS JE HAAR MEENEEMT MAAK IK JE AF. IK HEB JOU GEMAAKT TOT WIE JE BENT. ZONDER MIJ HEB JE NIEMAND VIEZE HOER" schreeuwde hij en liet me los. Naléyah was aan het huilen en snel pakte ik haar op. Met de kracht die ik nog had ging ik op de bank zitten. Jason was inmiddels al de deur uitgestormd. Eenmaal op de bank barste ik in tranen uit. Ik kon niet beseffen wat er net was gebeurd. Naléyah was volledig overstuur dus ik moest me groot houden en haar eerst in slaap wiegen of in iedergeval rustig krijgen.
JE LEEST
Keuzes
Fiksi UmumChayenne staat voor een moeilijke keuze als ze erachter komt dat ze zwanger is van haar eerste kind. Ze heeft een onstabiele relatie met de criminele Jason. Toch besluiten de twee na een belofte van Jason er met z'n tweeën voor te gaan. Wanneer de k...