#الطفله_و_الحارس 3
#عشقى
#البارت_الاول"انك وجهتى،خيارى الوحيد،اغنيتى التى أحب،كل مفضلتى،امنيتى الاولى،أيامى السعيده،ضحكه روحى،وكل قلبى♡"
"تستيقظ عشق من النوم وتنظر لادهم الذى ينام بجانبها وهو ممسك بيديها..ابتسمت بحب وقبلته من وجنتيه..وبخفه خرجت يديها من يديه بهدوء..ثم قامت من جانبه ونزلت للاسفل..وبعد قليل"
عشق وهى تفيق ادهم برفق:"ادهم..ادهم..اصحى يلا..يا ادهم."
"فاق ادهم من النوم وابتسم لها بحب ومسك يديها وقبلها بحنان"
ادهم بابتسامه حنونه:"صباح الخير يا عشقى."
عشق بابتسامه حنونه ايضا:"صباح النور يا ادهم..يلا قوم خد دوش حلو كده والبس عشان نفطر حلو كده ونروح الشغل سوا سوا..واه اصحى العيال نخادهم فى طريقنا بالمره."
ادهم وهو يقبل يديها:"حاضر يا ستى."
عشق بهدوء:"احضرلك الخير يا حبيبى."
"خرجت من الغرفه وذهبت الى غرفه ابنها فهد الذى اصبح شاب فى الجامعه ووصل لسن 20 عام واصبح يشبه والده قليلا فى ملامحه واسلوبه وحنيته"
عشق وهى تهز فهد بشده:"انت يا بيه قوم يلا عشان الكليه..يا بيه..انت يلا..وبصوت عالى..انت يا زفتتتتتتتتت."
فاق فهد من النوم مفزوع واصبح يركض فى كل مكان فى الغرفه:"فى اى ايه اللى بيحصل البيت بيولع ولا حاجه."
عشق وهى تنظر له:"ههههه..لا مش بيولع ولا حاجه."
فهد وهو يجلس على طرف السرير:"اومال بتصحينى كده ليه طيب..دا انا حتى ابنك يا عشق."
عشق بضيق:"اسمها ماما يا قليل الادب،وبعدين انت اللى نومك زى الداهيه."
فهد:"طب عايزه اى دلوقتى."
عشق بهدوء:"قوم يلا عشان تفطر ونوديك الكليه انت واختك واحنا رايحين الشغل انا وبابتى."
فهد بضحك:"لسه بتقولى بابتى..حضرتك عندك 40 وبابا عنده 50،يعنى خلاص كبرتو."
عشق:"لا يا روح خالتك لسه مكبرناش،قوم يلا،وهى تخرج من الغرفه،عيل مستفز صحيح."
"بعدما خرجت عشق من خرجته سحب الباطنيه ونام مره ثانيه،وذهبت عشق لغرفه عليا وبدات تهزها برفق"
عشق بهدوء:"حبيبه ماما قومى يلا عشان تفطرى."
استيقظت عليا ونظرت لوالدتها بابتسامه:"صباح الخير يا مامتى."
عشق بابتسامه امومه:"صباح النور يا عيون مامتك،يلا عشان الكليه."
عليا:"حاضر يا مامتى."
"خرجت من غرفه عليا وكانت ستنزل للاسفل ولكن ذهبت لفهد مره اخرى وجدته نائم"
عشق بصوت جهورى:"انت يا نيللللللله."
فهد وهو ينهض من على الفراش ويركض نحو الحمام بسرعه:"قومت خلاص يا معلم."
عشق وهى تضرب على باب الحمام:"قسما بالله لو اتأخرت يا زفت انت لهزعلك ماشى."
فهد من الداخل:"مالك بس قلبتى على عبده موته كده ليه."
عشق:"فهد اخلص وحصلنى على تحت."
فهد:"حاضر حاضر."
عشق وهى تخرج من الغرفه:"عيل يحرق الدم."
"لبس ادهم ملابسه ونزل الى الاسفل وجد فهد جالس بهدوء وعشق وعليا يحضرون الفطار ويضعوه على المائده بهدوء ايضا..ابتسم بحب لهم وشكر ربه على هذه الاسره..التى احيانا يجن منهم ومن تصرفاتهم لان عليا تشبه والدتها كثيرا..وفهد يشبها ايضا ولكن يشبه هو اكثر"
ادهم وهو يجلس على الكرسى الرئيسى ويتحدث:"من ساعت ما تجوزنا وانتى بتعملى الاكل بنفسك،مش بتردى اجبلك داده تعمل كده."
عشق وهى تجلس ايضا:"ما انت عارف يا ادهم..داده الله يرحمها كانت دايما بتقولى انتى اللى تعملى الاكل لجوزك متخليش حد تانى يعمله."
ادهم:"كويس ان شغل البيت بتجيبى حد يعمله."
عشق:"اه شغل البيت ماشى لكن الاكل لا،.الداده علمتنى حاجات كتير اوى فى شغل البيت،رغم انها كانت بترفض وتقولى الخدم هما اللى يعملو انتى مش لازم تتعلمى،بس كنت بحب اتعلم اصريت عليها لغايت ما علمتنى كل حاجه."
ادهم وهو يقبل يديها:"ربنا ما يحرمنى منك ابدا."
عشق بحب:"ولا يحرمنى منك يا ادهم."
فهد مرح:"ولا يحرمنا من طبخك يا ماما."
ادهم بحده:"طول عمرك همك على بطنك،ثم اكمل بحيره،انا مش عارف انت طالع لمين."
عشق وهى تتذكر:"ادهم بعد كده تروح انت اللى تصحيه عشان دا بيطلع عينى."
ادهم بابتسامه:"حاضر يا عشق،ونظر لفهد،وانت كول وخلصنا بقا."
فهد بتمثيل:"انتو بتعملونى كده ليه دا انا حتى ابنك يعنى،لو تكونو واخدنى من على باب جامع."
عشق:"اه واخدنيك يا روح خالتك من عند الجامع."
"ضحك ادهم بشده على تشاجر عشق وفهد وعليا ايضا،وبعد ذلك وصل ادهم عليا وفهد الى كليتهم،ثم ذهبوا الى العمل وهو الصحافه"
"نعم اصبح ادهم وعشق يعملون فى الصحافه لان ادهم ترك الحراسه واحب ان يتجه الى الصحافه ومعه عشق."
............