Kort kapitel idag, hinner kanske med ett nytt ikväll, vi får se! Glöm inte att rösta bästa ni!!💗
PS. Varnar känsliga läsare i detta kapitlet!!
Idas perspektiv:
Jag hade inte trott på honom. När han sa de orden. Jag menar, en kille som Adam, hur kan en sådan kille seriöst få känslor för en tjej som mej? Det är ett spel för honom. Det kände jag.
Efter han hade sagt att han var kär i mig, svarade jag:
- Du spelar, eller hur?
Han flinade. Jag kunde inte tro det va sant.
- Du är bara ute efter sex och sånt, ditt jävla kräk! Sa jag och slog honom hårt på högra kinden.
- Ida... Var det enda han fick fram.
Jag visste det. En kille som Adam, såna ska man akta sig för.-------------
Ca 2 veckor senare:
Idas perspektiv:
Vi hade inte sagt ett ord till varandra på 2 veckor! Jag ville inte ens titta på honom så äcklig han var.
Männen hade börjat göra oss till sina små husdjur, de gick in och gav oss mat en gång om dagen och sedan fick vi gå ut en gång i veckan och bli filmade. De bad oss alltid att säga olika saker framför kameran. Men de har iallafall inte bett Adam att tafsa på mej igen. Det var tur, för jag var rädd att om det skulle inträffa skulle säkert mina känslor komma tillbaka för honom, och det fick verkligen, verkligen inte hända!
Min hemlängtan hade blivit större och större. Jag saknade mamma och Markus så fruktansvärt mycket! Pappa däremot, han var det bara skönt att vara ifrån, det jävla kräket.
----------
Idag var det tisdag och både jag och Adam vet vad tisdagar betyder. Filmdag. Jag var rädd för att någonting speciellt skulle hända idag. Att de kanske skulle be oss göra något som vi aldrig fått göra tidigare.
Jag och Adam gick in i filmrummet, vi båda stannade till och tittade förskräckt på golvet. Fan.Adams perspektiv:
Jag hade ingen aning hur jag skulle göra detta. Ida skulle bara tro att jag tycker om det, men det gör jag inte!
På golvet låg det handbojor, ögonbindel, ett par rep och det värsta av allt, ett vibrator. Vafan är detta? En jävla "fifty shades of grey"- parodi, eller?
En sak var jag iallafall säker på, Ida skulle aldrig förlåta mig för detta.
YOU ARE READING
Kärlek i mörkret
RomanceIda är en 15-årig tjej som har helt underbara vänner men ingen kille. Hennes mamma mår bra, men pappa är väldigt stark alkolist... Ida är livrädd för honom men har aldrig berättat för nån om hennes familj och om vilket total katastrof relation de ha...