Idas perspektiv:
Jag sprang mot henne. Jag slutade inte utan bara fortsatte att springa tills jag fick kippa efter luft. Jag sprang in i hennes famn och kramade henne så hårt som om jag aldrig skulle släppa taget om henne. Hon sa att hon skulle hjälpa mej ut härifrån. Jag kände igen hennes varma och härliga doft. Doften fick mej att känna mej hemma. Jag har alltid tyckt om att bara stå och lukta på mammas kläder när jag har varit ensam hemma eller känt mej nere. Hon fanns alltid på något sätt. Helt plötsligt känner jag hur någon börjar peta på min arm och dra i min tröja.
-Sluta! Mumlade jag.
Handen fortsatta att peta på mej som om jag inte ville vakna. Lämna mej bara ifred.
----------
Adams perspektiv:
- Ida? Sa jag och försökte väcka henne. Vakna! Jag fick börja peta på hennes arm och dra i hennes tröja så att hon skulle vakna. Detta var den enda natten som hon faktiskt sovit flera timmar. Jag tror det berodde på att vi fick i oss lite mat igår. Även ifall det inte var något 5-stjärnigt, så var det ändå mat och det behövde vi. Jag försökte väcka henne en gång till. Hon måste vara djupt inne i sömnen eftersom hon knappt reagerar. Inge förrens efter ett par minuter börjar hon rycka till och plötligt flyger hon upp.
- Sluta! Ni kan inte ta henne ifrån mej igen! Aldrig någonsin! Skrek hon och började gråta.
Jag kröp fram till henne och la filten över hennes axlar.
- Tuff mardröm? Frågade jag.
- Det var ingen mardröm, jag träffade faktiskt mamma. Hon sa att hon skulle hjälpa oss.
Jag sa inget. Det var ändå bara en dröm. Det ända jag ville ha just nu var frukost, för min mage hade pirrat något så fruktansvärt under natten. Just efter det sköts dörren upp och in kom de stora männen.
- Kom, sa den ena.
Vi följde efter och darrade nästan av rädsla. Vad skulle vi göra idag? Vi gick in i samma rum som vi hade filmat i gårdagen. Det såg precis likadant ut som det gjorde igår förutom att nu var där ingen stol framför kameran. Det var bara en tom vägg och 3 män bakom kameran.
- Ta hit tjejen, fräste den störste.
Ida gick fram till väggen framför kameran. Jag såg hur rädd hon var, hennes händer darrade och ögonen var helt svullna och röda.
- Ta av dej tröjan, sa han och flinade.
Ida tittade på mej som om jag hade något att säga.
- Jag vill inte, sa hon.
- Men ojdå! Här har vi en kaxig liten dam, inte sant? sa en av männen och reste sej. Han gick ut ur rummet och kom sedan in med en sådan piska man använder till hästar under trav lopp. Han gick och höll i den samtidigt som han försiktigt klappade fjädrarna som var längst ut på piskan. Plötsligt slog han henne på rumpan och sedan en gång till på andra sidan. Hon skrek till och jag såg att det föll ner en tår längs kinden.
- Vill du har mer? Frågade han.
Hon tog tag i tröjans ände och började försiktigt ta av sej tröjan. Adam kände sig dum där han stod och tittade när hans bästa kompis syster klädde av sej. Så han vände sej om för att visa respekt till Ida. Men det var inte "pisk-mannen" nöjd med så han snärta mej på benet också samtidigt som han sa:
- Du ska titta på henne tills dina ögon svullnar, fattar du?
Adam vände sej om och såg Ida stå där i bara bh och byxor. Hon hade en vacker kropp med fina kurvor. Rena drömkroppen skulle han tycka. Ida var fin, det var hon faktiskt..
- Ta av dej resten också, sa han och satte igång kameran. Nu kan du också hjälpa till pojk. Han tittade på mej och pekade åt mej att gå fram till Ida. Va? Vad skulle jag göra? Ta av hennes kläder?
- Ta av henne behån, sa han.
Tydligen.
Jag gick långsamt fram framför kameran och försökte få ögonkontakt med Ida men hon tittade bara tomt ner i marken. Stackars Ida, stackars stackars Ida...
Försiktigt knäppte jag av henne behån och lät den sedan falla till marken.
- Ta tag i hennes bröst, sa pisk-mannen.
Jag kände mej som rena våldtäktsmannen. Stå här och ta på henens bröst framför en kamera samtidigt som tre män blev rent våta bakom kameran. Försiktigt tog jag min ens hand om hennes bröst och sedan la jag den andra handen på hennes högra bröst.
- Kläm, sa dom.
Jag visste vad som skulle hända om jag inte gjorde som dom sa, så, jag gjorde det. Jag stod här och klämde på min bästa väns syster bröst. En del av mej tyckte det var skönt. Den delen gjorde mej en liten aning upphetsad. Samtidigt som den andra delen av mej bara berättade om och om igen hur fel detta var. Det var samma fråga som bara ställdes om och om igen i huvudet. "Vad gör du? Vad gör du Adam? Jävla pedofil" men jag hade inget val. Det kändes som om detta helvetet aldrig skulle ta slut.
YOU ARE READING
Kärlek i mörkret
RomanceIda är en 15-årig tjej som har helt underbara vänner men ingen kille. Hennes mamma mår bra, men pappa är väldigt stark alkolist... Ida är livrädd för honom men har aldrig berättat för nån om hennes familj och om vilket total katastrof relation de ha...