Third person's pov
"Saya dah kata yang kita bukan soulmate, Hoonie." Senyuman sedih menghiasi wajah Gayoon. Matanya merenung wajah Sunghoon yang sedang memandang tanda soulmate bercorak salji bersama initials JYW di pergelangan tangannya itu.
"Lantaklah, saya dah kata semalam kan? Saya tak kisah pasal soulmate ni, saya nak awak je." Gayoon memejamkan matanya untuk beberapa saat. Salah ke kalau dia ada terniat ingin mengetuk kepala Sunghoon? Walaupun sekali. Lelaki itu memeningkan kepalanya, perkara yang melibatkan nyawanya hanya dianggap seperti mainan saja oleh Sunghoon.
"Awak ni haih." Keluh Gayoon.
"Kenapa? Awak tak sayang saya dah ke?" Gayoon pantas menggelengkan kepalanya.
"Bukan, saya sayang awak tapi saya risaukan awak." Tangan Sunghoon digenggam erat.
"Jangan risau, saya takkan apa-apa."
...
Yewon's pov
"Won! Jang Yewon!" Jay menjerit memanggil aku yang tengah tolong pakcik Kim siram pokok bunga. Bukan tolong tapi aku menyibuk sebenarnya, seronok main air. Sambil siram pokok bunga, boleh siram budak-budak junior.
Kakak senior yang baik.
"Kak Yewon! Tunggu ajal sampai ke?" Haa tudia, garang nau junior aku sorang ni.
"Guroo la!" Dengan selamba aku menghalakan getah paip yang aku pegang ke arah kawan disebelahnya pula. Terperanjat budak tu, dahla tak berapa nak kenal aku ni siapa. Kesian kau dik, mangsa keadaan.
"Nah pakcik, saya pulangkan balik." Aku sedar yang pakcik Kim lepaskan nafas lega. Mahunya tak? Macam nak tercabut nyawa pakcik Kim bila aku start siram anak coach bola keranjang yang panas baran tu.
Pakcik Kim tak tau yang anak coach tu takut dengan aku sebab aku pernah belasah dia sekali dulu.
Aku ada alasan kenapa aku belasah dia. Alasannya? Dia kurang ajar dengan Cikgu Lim, selamba dia je lawan cakap Cikgu Lim yang dah tua tu. Kena rembat kepala dia dengan aku.
Okay cukuplah pasal tu, sekarang ni Jay. Apahal muka macam nampak hantu beranak je tu?
"Oi kau kenapa?" Lengannya aku siku perlahan.
"Aku nak tunjuk kau something interesting." Apa budak ni?
"Menda?" Telefon pintar dia aku intai, aplikasi Instagram tengah loading dekat skrin telefon pintar dia.
"Macam kau la line kau ni." Jay menjeling aku sekilas.
"Kau nak kena lipat dua dengan aku ke Won?" Aku hanya tersengih sebagai balasan. Tapi betullah, lembab gila line dia. Gambar apa yang dia nak tunjuk pun aku tak taulah, gigih gila tunggu gambar tu habis loading.
"Hah ni!" Telefon pintar dia sua ke arah aku, betul-betul depan muka aku. Aku terus jeling dia sebelum telefon pintar dia tu aku ambil daripada pegangan dia.
Gambar tangan yang ada tanda soulmate corak salji dengan initials JYW.
'Cantik tangan dia.' Sempat hati aku berbicara bersama kening yang terangkat sebelum aku pandang wajah Jay.
"Kau suspect dia ni soulmate aku ke?" Jay pantas menganggukkan kepala dia. Tanda soulmate di tangan aku sendiri aku pandang.
"Salji." Aku bersuara.
"Kau tengok username ig dia." Mata aku beralih ke arah skrin telefon pintar Jay semula.
"PALA OTAKKK!" Bulat biji mata aku sekarang ni, aku salah tengok kan?
@sunghoonpark
"Aku boleh jadi fortune teller lepas ni." Matilanak.
Splash!
Mata aku terkebil-kebil bila aku rasa ada air yang mengalir daripada atas kepala aku dan melalui wajah aku.
Aku pandang Jay, Jay pandang aku. Jay sudah basah lencun seperti aku, eh tak, aku rasa lagi teruk daripada aku dah dia ni.
"Tak, sekarang ni kenapa aku pun kena?" Aku berpaling ke arah air tadi muncul.
"Pakcik Kim ambik balik, terima kasih!"
"Cabut!"
Budak junior tadi, kuat dendam korang ni. Aku siram manja je tadi tau.
Pasrah.
So, I've decided to update twice a week. Every Wednesday and Sunday. Because once a week is too long to wait, i think😂
So, twice a week. Is it okay?
Anyway, thank you for those who read chapter one and two❤ don't forget to stream Drunk-Dazed❤
Oh may i ask, who's your bias? Y'all know mine already ;) hehehe.
Oh oh oh, i forgot. Thanks for this small achievement hee
140521,
nasha.
YOU ARE READING
Soulhate | 박성훈
Fanfiction━━ Apa yang anda akan lakukan jika musuh anda adalah soulmate anda? It's suck tetapi Jang Yewon dan Park Sunghoon perlu berhadapan dengannya, apa yang akan terjadi jika mereka tidak menerima soulmate mereka? Kematian akan datang menyapa mereka berdu...