16 of soulhate

343 77 101
                                    

Third person's pov

"Kau ni dah kenapa tersengih-sengih macam tu? Macam lelaki pervert tau tak?" Ujar Yewon dan dia menanti lelaki itu menjelingnya dengan tajam tetapi tidak apabila dia dihidangkan dengan sengihan yang semakin melebar. Ianya menyebabkan dahinya berkerut hebat.

"Ya, ya, aku nak cerita la ni. Sabarla." Semakin berkerut dahinya apabila Jay berkata sebegitu sedangkan semenjak tadi lelaki itu merenung wajahnya seperti manusia yang dahagakan perhatian. Disebabkan itulah dia menyoal soalan tadi pada sahabatnya itu.

"Aku sebenarnya-" jarinya bermain-main dengan sebatang pen biru miliknya.

"Em sebenarnyalakan," sengihan terlepas dan menyebabkan ayatnya terputus sekali lagi.

"Sebenarnya-"

Pak!

"Aduh!" Kepala yang terasa pijar akibat dihentak dengan buku teks history yang tebal oleh Yewon digosok pantas.

"Kau sebenarnya lagi sekali, aku rembat terus kepala kau." Mata dijegilkan pada Jay, geram dengan cara percakapan yang asyik terputus itu.

"Kau ni kejam gila, tak nampak ke member tengah happy? Punahkan kenapa?" Bibirnya dicebikkan sambil kepalanya menunduk dan matanya terarah ke arah ribanya.

"Alololo sorry Park Jongseong," sengihan terukir di bibir Jay, kepalanya pantas diangkat untuk memandang wajah gadis di hadapannya.

"Kau pilih, nak kaki ke nak tangan? Aku baik hati ni bagi pilihan dekat kau. Selalunya aku lepas je, macam tadi." Mata Jay membulat, kepalanya digelengkan dengan laju sebelum tubuhnya menjauhi Yewon.

"Okay, okay aku cerita." Kedua-dua belah tangannya diangkat ke atas sebagai tanda dia mengalah.

"Semalam masa dekat haunted house tu-"

"Kau tinggalkan aku, haa lepastu?" Jay berdecit apabila perkara tersebut diungkit oleh Yewon.

"Hantu wheelchair tu kejar aku, aku larila. Dia bukannya kejar kau pun!" Rungut Jay, kata-katanya itu menimbulkan tawa Yewon.

"Kau gelak kenapa? Aku cakap benda betul." Jay merengus kegeraman, tangannya disilangkan ke tubuh.

"Kau nak tau siapa hantu wheelchair tu?" Soalan itu menarik perhatian Jay, lelaki itu menjongketkan kedua-dua belah keningnya sebelum merapatkan tubuhnya pada meja.

"Siapa?"

"Orang yang kau kenal." Yewon berkias.

"Siapa? Kau cakap je boleh tak? Aku cubit karang haa."

"Sunghoon."

"Ohh, HAH?!" Terkebil-kebil biji matanya merenung wajah Yewon.

"Kau jangan nak kelentong aku Won."

"Aku tak tipu, kalau kau tak percaya, pergila tanya dia." Sengihan menghiasi wajah Yewon.

Yewon si batu api.

"Jom!"

"Oi kelas belum tamat." Pergerakkannya terbantut apabila si ketua kelas menegurnya dari jauh. Punggung dilabuhkan ke atas kerusi semula.

"Bukan ada cikgu pun." Jay mencebikkan bibirnya.

...

"Cepatla Yewon!" Dengan tergesa-gesanya dia menyumbat segala buku dan beg alat tulisnya ke dalam beg sandang.

Yewon menggelengkan kepalanya perlahan bersama sengihan di bibir. Ada drama yang bakal terjadi dan dalam diam dia menantikannya.

"Kau tau ke dia ada dekat mana?" Soalan itu membuatkan pergerakannya terhenti.

Soulhate | 박성훈Where stories live. Discover now