Uwaga! Recenzuję tylko w czasie wakacyjnym (koniec czerwca-wrzesień włącznie) do kilku opowiadań/oneshotów (ilość zależy od ich objętości).
Ahoj! Jestem aLI3n_Tea, zwaną też przez Wiedźmy (ale)Jeleniem. Od podstawówki lubiłam pisać oraz czytać, na razie przestałam z chronicznego braku czasu i obie czynności robię okazjonalnie. Uwielbiam współpracę, wymyślanie i pisanie prac przez dwie osoby. Sprawia mi to wiele frajdy i o niebo lepiej motywuje niż tworzenie w pojedynkę. Wattpad jest do tego świetnym miejscem.
Co do samych powieści... Bądź pewny, Człowieku, że Alien wypunktuje Ci rzetelnie, co mu się spodobało jako czytelnikowi, co było konstruktywnie dobre – jako recenzent i co musisz poprawić. Jestem miła i ale to nie znaczy, że nie napiszę o tym, co trzeba doszlifować. Po to w końcu są recenzje. Piszę wprost, dosadnie, porządnie, bez zbędnych ozdobników. Mam tendencję do rozpisywania się, ale za to gwarantuję rzetelność, precyzję i dokładność. Niczego tak bardzo nie cierpię jak nieprzykładania się do pracy, dlatego wszędzie oddaję cząstkę alieńskiego serca. Chcę, aby recenzja pomogła na świeżo spojrzeć na pracę pod innym kątem, bądź pokierować i wycisnąć to, co w niej jest dobre i ma potencjał do rozwinięcia.
Forma do recenzowania (ff, opek, oneshot, listy, wspomnienia, SMS-y...) dowolna. Długie opowiadania mnie nużą i się dłużą, przyjmę do:
a) ok. 30 rozdziałów – każdy do 4.000 słów
b) do 60/80 rozdziałów – z mniejszą ilością słów na rozdział (1.000/2.000)
c) długie/krótkie oneshoty, pojedyncze teksty, ale bez wierszy.
Nie są to bardzo sztywne ramy, ale proszę też z drugiej strony nie przesadzać. Jeśli szczerze uważasz, że praca naprawdę wpisuje się w mój gust i czytając mnie, czujesz pomiędzy nami niewytłumaczalne fluidy, być może zgodzę się na odstępstwo.
Co zrecenzuję (gatunki):
Humor, komedia: dowolnie. Może być nawet cringowe, mam zrytą psychikę
Romans: długo rozwijające się uczucia, wątki love-hate (szczególnie bardzo chore, psychiczne), nienawiść od pierwszego wejrzenia. Nie lubię, gdy romans przeważa w powieści, musi być wymieszany z innym gatunkiem (wyjątkiem tu jest bxb).
Sci-fi: przyjmę jedynie zapętlenie czasu.
Przygodowe/Psychologiczne: nacisk na uczucia, psychologiczny punkt widzenia postaci, porządnie określoną akcję-reakcję, opisy uczuć wewnętrznych, stany psychiczne, długi rozwój uczuć, love-hate, toksyczną relację graniczącą z obłędem, choroby psychiczne (głównie schizofrenia, manie, natręctwa, zaburzenia i podobne), elementy horroru, skutki dzieciństwa, problemy z bliskimi.
Dramat: tylko w pokonywaniu trudności, słabości, choroby psychicznej, tak zwane przejście przez piekło, problemy z bliskimi, przemoc fizyczna/psychiczna. Nie przyjmę nic o raku i leżeniu przez to w szpitalu, bądź umieraniu.
Horror: byle nie było robaków, gore, odcinanych kończyn (jedynie eufemizmy) czy latających flaków (eufemizmy ok)Paringi/Ff (będę to stale uzupełniać):
Muzyczne: Vkook (BTS) oraz EXO (Sekai, Baekyeol)
Filmowe paringi: Destiel (Supernatural, jednak kończę na razie sezon 6.), Sterek (Teen Wolf)
Filmy/Seriale: You
Anime: Mo Dao Zu Shi
Oglądam wiele seriali, anime i filmów, możesz śmiało pytać, czy znam dany paring. Chętnie zobaczę, jeśli skończyłam sezon.
Pytajka o paringi i inne rzeczy w tym wierszu →
Recenzuję 18+
Brutalne: jeśli nie ma wypruwanych flaków ani robaków to nie mam oporów
Erotyka: a co mi tam szkodzi, nawet i bdsm przyjmę xD
LGBT: bxb (praktycznie biorę co widzę)
Nie zabieram się za to (lista będzie stale aktualizowana, nie przychodzi mi teraz nic do głowy):
Nie przepadam za sci-fi, czystym romansem i praktycznie za czymkolwiek o celebrytach (osadzeni w ff jako "nie-celebryci" są w porządku), przeważająco smutnymi opowiadaniami, o chorobie i umieraniu.
Fanfiction z HP, Riverdale, SKAM...
Lubię:
Opowiadania bez litości, gdy bohaterowi jest coraz ciężej, jak najbardziej u mnie plusują! Lubię, kiedy czarny charakter staje się głównym bohaterem albo główny bohater ma cyniczne spojrzenie na świat, mrok wewnętrzny i niezbyt przyjemne myśli.
Nie musi jednak tak być; wesołe, przegadujące się czy pakujące się wiecznie w kłopoty (nie)winne istotki też mi się podobają. Mam słabość do męskich, dowodzących, przywódczych postaci (pierwszo- lub drugoplanowych) w opowiadaniu jak szef, lider, kapitan.
Lubię spiski, h: rogi, napięcie sytuacji oraz emocji, opis zbudowany zmysłami, abstrakcją, eteryką, nasycone do granic możliwości. Uwielbiam wątki psychologiczne, szaleję za nimi jak za tymi związanymi z długo budowaną relacją, a także love-hate czy przedstawienie wzlotów oraz upadków w pokonywaniu codziennych słabości/lęków/choroby psychicznej.
Nie lubię:
Pisania w czasie teraźniejszym, preferuję narrację trzecioosobową. Nie lubię podstawowej nieznajomości ortografii i interpunkcji, a także: kiedy fabuła za szybko się dzieje, kiedy występuje przesyt opisów lub dialogów, kiedy postaci nie są zróżnicowane, kiedy główna bohaterka to kolejna szara nastolatka (chyba że następuje przemiana), kiedy nie ma napięcia podczas czytania emocjonalnych scen lub zdarza się, że brakuje dokładnie opisanych reakcji/mimiki twarzy osób, chociaż w kluczowych scenach być powinny.
Formularz potrzebny do zgłoszenia opowiadania do recenzowania:
1. Autor:
2. Tytuł:
3. Gatunek:
4. Podgatunek (lub szybkie streszczenie wątków):
5. Wątki LGBT/brutalne/erotyczne/psychologiczne: Np. Tak / nie/ tak / nie
6. Oznaczenie dla dorosłych: tak/nie
7. Hasło:
8. Status i liczba rozdziałów:
9. Dodatkowe sugestie (regulamin punkt 18)
10. Oznaczenie: (oznaczenie recenzentki, w tym przypadku mnie)
CZYTASZ
O północy u Wiedźm || Recenzje
Non-FictionO północy Wiedźmy recenzują, a nie straszą w lesie. Czytamy i recenzujemy dla Was historie różnego kalibru. Jesteś początkującym autorem, a może masz za sobą kilka tekstów? Kreujesz własny, autorski świat, czy brylujesz na własnych zasadach w stworz...