Na wattpadzie noszę pseudonim WandersmokLight, chociaż wiedźmy nazywają mnie po prostu Wander.
W czytanych pracach bardzo dużą uwagę zwracam na spójność fabuły, logikę i kreację bohaterów. Nie jestem zbyt sroga, jeśli chodzi o ortografię, aczkolwiek pisanie "rzeczy" przez "ż" to już przesada. Szanujmy się. Zanim zdecydujesz zgłosić się do mnie po recenzję, przygotuj tekst chociaż pobieżnie. Nie jestem polonistką, ale oczekuję, że uszanujesz mój czas i wysiłek. Dla prac niechlujnych i napisanych "na odwal" będę bezlitosna.
Żeby nie było, że jestem jakąś wredną jędzą - chętnie wejdę w polemikę na temat recenzowanych przeze mnie prac lub też samych recenzji. Lubię kulturalne dyskusje, więc jeśli masz jakieś wątpliwości lub chciałbyś obszerniejszego wyjaśnienia danego aspektu, nie bój się napisać w komentarzu lub prywatnie na moje konto. Przy czym proszę o zachowanie kultury i otwartość na hasło: żałobnicy argumenty z mojej strony. Nic nie bierze się z niczego i zazwyczaj racja leży gdzieś po środku. Unoszenie się honorem i zacietrzewianie nikomu nie przyniesie korzyści.
Lubię dobrze skonstruowane światy i bohaterów, jednak zbyt duża objętość tekstu mnie męczy i odbiera przyjemność z czytania. Najlepiej, gdyby zgłaszane do mnie prace mieściły się mniej więcej w granicy do 30 rozdziałów po mniej więcej 2 tys. słów na rozdział lub mniej. Chętnie przyjmę prace krótkie, kilkurozdziałowe. Im większa objętość rozdziałów tym mniej musi być rozdziałów, bym podjęła się recenzji.
Co chętnie przeczytam:
¬ one-shoty
¬ teksty o tematyce LGBT+
¬ fanfiction:
• avatar
• boku no hero academia
• star wars
• marvel (MCU i komiksy)
• dc (filmy i komiksy)
• voltron
• grishaverse (ogólnie twórczość Leigh Bardugo)
• pjo (ogólnie twórczość Ricka Riordana)
• wiedźmin
• dobry omen
• wodogrzmoty małe
o inne można pytać w komentarzu.
¬ science-fiction
¬ general fiction
¬ fantasy (z wyłączeniem high fantasy)
¬ smut/nsfw/+18
¬ postać x oc
¬ oc x oc (osadzone w fanfiction)
Nie jestem fanką romansu, więc nie przyjmę prac, które mimo wątków z powyższych gatunków skupiają się wyłącznie na romansie.
Jakie książki omijam z daleka:
¬ romans
¬ poezja
¬ fanfiction o celebrytach, członkach zespołów, muzykach i ogólnie znanych ludziach (wyjątkiem są postaci historyczne)
¬ chicklit
¬ postać x reader
¬ scenariusze
¬ na podstawie mediów społecznościowych
¬ rozmowy sms
¬ gore (chociaż czasami lubię, gdy leje się krew i wylatują flaki, póki nie będzie to główny motyw fabularny, to nie mam nic przeciw, taki poziom książkowego "Wiedźmina" bym powiedziała)
Aby zgłosić się do mnie po recenzję, należy w komentarzu wypełnić poniższy formularz:
1. Autor:
2. Tytuł:
3. Gatunek:
4. Podgatunek (lub szybkie streszczenie wątków):
5. Wątki LGBT/brutalne/erotyczne/psychologiczne: Np. Tak / nie/ tak / nie
6. Oznaczenie dla dorosłych: tak/nie
7. Hasło:
8. Status i liczba rozdziałów:
9. Dodatkowe sugestie (regulamin punkt 18)
10. Oznaczenie: (oznaczenie recenzentki, w tym przypadku mnie)
CZYTASZ
O północy u Wiedźm || Recenzje
Non-FictionO północy Wiedźmy recenzują, a nie straszą w lesie. Czytamy i recenzujemy dla Was historie różnego kalibru. Jesteś początkującym autorem, a może masz za sobą kilka tekstów? Kreujesz własny, autorski świat, czy brylujesz na własnych zasadach w stworz...