Regulamin

292 34 0
                                    

1

Ups! Ten obraz nie jest zgodny z naszymi wytycznymi. Aby kontynuować, spróbuj go usunąć lub użyć innego.

1. Przytaczamy fragmenty na podstawie artykułu 29 Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 roku (Dz.U.2019.1231): Wolno przytaczać w utworach stanowiących samoistną całość urywki rozpowszechnionych utworów oraz rozpowszechnione utwory plastyczne, utwory fotograficzne lub drobne utwory w całości, w zakresie uzasadnionym celami cytatu, takimi jak wyjaśnianie, polemika, analiza krytyczna lub naukowa, nauczanie lub prawami gatunku twórczości.

Osoba zgłaszająca się do recenzji automatycznie zgadza się na przytaczanie fragmentów recenzowanej pracy.

2. Nie przyjmujemy prac zawieszonych od okresu dłuższego niż pięć miesięcy. Szczegółowe informacje odnośnie ilości rozdziałów/słów znajdziecie w FAQ.

3. Nie istnieje możliwość usunięcia recenzji na prośbę recenzowanego. Wyjątkiem są specjalne przypadki podlegające omówieniu i ustaleniom jedynie w wiadomości prywatnej.

4. Przyjmujemy tylko te prace, które spełniają kryteria i wymogi opisane w rozdziałach preferencji recenzentów. Zapoznanie się z nimi jest obowiązkowe przed zgłoszeniem. Jeśli nie jesteś pewny/a, najlepiej zadaj pytanie w komentarzu, oznaczając konkretną Wiedźmę/Wiedźmora lub zadając pytanie w wiadomości prywatnej do konkretnej osoby.

Zgłoszenie pracy nie oznacza jej automatycznego przyjęcia, konieczne jest potwierdzenie przyjęcia przez recenzenta.

5. Zgłoszenia przyjmujemy wyłącznie w poście konkretnego recenzenta. Zgłaszając się po recenzję pracy poprawionej/po korekcie, zgłaszamy się jedynie do osoby, która recenzowała pracę przed korektą (dotyczy jedynie osób, które zgłosiły swoją pracę i dokonały korekty na podstawie naszej recenzji i chcą uzyskać informacje odnośnie swoich postępów). W przypadku gdy recenzent nie należy już do StowarzyszeniaMP, można zgłosić się do innej osoby.

6. W przypadku łamania regulaminu Wattpada lub naruszenia granic recenzenta (tzn. sceny drastyczne w opowiadaniu i brak informacji od autora, sceny erotyczne przekraczające granice dobrego smaku oraz zgłoszenia opowiadania, które nie wpisuje się w preferencje recenzenta, a także z powodu innych niezależnych przyczyn) zastrzegamy sobie prawo do odmówienia przeprowadzenia recenzji również w trakcie ich wykonywania. Zgłaszający zostanie poinformowany w komentarzu pod swoim zgłoszeniem oraz w wiadomości prywatnej.

7. Recenzent może odmówić przyjęcia zgłoszonej pracy z powodów prywatnych.

8. Jeśli z przyczyn osobistych recenzent będzie zmuszony wziąć urlop albo odejść ze StowarzyszeniaMP, to w takim przypadku praca przyjęta do recenzji zostanie zrecenzowana przez wyłonioną w wewnętrznej dyskusji Wiedźmę/Wiedźmora, a autor natychmiast poinformowany o zaistniałej zmianie.

9. Przyjmujemy, że czas oczekiwania na recenzję nie przekroczy trzech miesięcy. O ewentualnym przedłużeniu czasu oczekiwania na recenzję będziemy informować z tygodniowym wyprzedzeniem, wyjątkiem są sytuacje niespodziewane.

10. Podczas trwania naboru zgłoszeń do kolejki można zgłosić wyłącznie jedną pracę.

11. W razie jakichkolwiek większych uwag dotyczących opublikowanej recenzji prosimy o kontakt w wiadomości prywatnej. Wszelkie spory rozwiązywane powinny być prywatnie.

12. W przypadku gdy praca pisana jest przez więcej autorów, należy o tym poinformować recenzenta w zgłoszeniu.

13. Od momentu zgłoszenia pracy do recenzji praca nie może ulegać ciągłym zmianom, korektom ani zostać usunięta. O wszelkich zmianach należy poinformować recenzenta w wiadomości prywatnej. Wyłącznie zmiana okładki oraz opisu może zostać wprowadzona bez informowania. Wprowadzanie zmian bez wiedzy recenzenta (np. zmiany wątków, scen) może skutkować porzuceniem prac nad recenzją.

14. Hasło wędruje gdzieś w otchłani opisu każdej recenzentki i recenzenta, jest unikalne. Osoby, które nie dostosowały hasła do czasu zgłoszenia lub zgłosiły się do recenzji u recenzentki/a z zamkniętą kolejką, nie zostaną przyjęte, a ich komentarz zniknie z rozdziału.

15. Prosimy o komentarz pod recenzją odwołujący się do niej. Szanujmy swój czas i wysiłek włożony w skrupulatne przeczytanie pracy i napisanie recenzji.

16. Prosimy o dodanie nas do widocznej listy lektur lub zaobserwowanie, bo jak to mówią, reklama dźwignią handlu.

17. Recenzowane prace muszą być napisane w języku polskim i opublikowane na Wattpadzie.

18. Punkt formularza zatytułowany "Dodatkowe sugestie" służy jedynie do zasugerowania recenzentowi, jakie informacje autor chce uzyskać o swoim dziele. W tym punkcie należy podać preferowane przez autora części, na których w miarę możliwości recenzent pochyli się w sposób bardziej szczegółowy. Nie oznacza to w żadnym wypadku zmiany konstrukcji recenzji ani narzucenia przez autora jej struktury. Punkt ten stanowi wyłącznie dobrowolną sugestię i wskazówkę dla recenzenta, a także zależy od zaawansowania wiedzy dotyczącej wskazanej przez autora dziedziny. W tym punkcie autor może zawrzeć sugestię opisową lub ograniczyć ją do słów kluczowych (np. fabuła, wątek miłosny, zachowania bohaterów), ważne, by sugestie te były klarowne. W przypadku gdy recenzent nie będzie w stanie podjąć danego wątku, skontaktuje się z autorem w wiadomości prywatnej.

19. Zastrzegamy sobie prawo do zmiany regulaminu.

Ostatnia zmiana: 13 maja 2021

Recenzenci Stowarzyszenia w składzie:

Ups! Ten obraz nie jest zgodny z naszymi wytycznymi. Aby kontynuować, spróbuj go usunąć lub użyć innego.

Recenzenci Stowarzyszenia w składzie:

a_vernire

WandersmokLight

azrii_

AzjoMania

PieprzonyFilozof

LivHarrods

Orarah


_Kapelusznik_

Arikage

O północy u Wiedźm || RecenzjeOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz