Bab 5

2.7K 140 3
                                    

Hasya pandang Haiser yang sedang enak makan. Lelaki itu tak ada komen apa-apa tentang masakannya. Haiser makan bagai setahun tidak melahap makanan. Hasya menggeleng.

" Makanlah elok-elok. Awak ni makan tak ingat dunia. Awak tahu?"

" Sorry, my darling masak terlalu sedap. Iser tak bolehlah nak makan macam biasa. Iser perlu menghayati setiap rasa dalam makanan ini. Lebih-lebih lagi my darling masak makanan ini dengan perasaan cinta." Haiser berkata dengan mulutnya penuh dengan makanan.

Muka Hasya memerah malu. Tak pernah orang puji masakannya. Ini yang pertama. Nak puji macam mana kalau masakan yang Hasya masak pun bukannya ada yang nak makan. Membazir je kalau Hasya masak.

" Betul ke sedap?"

" Betul. Darling nak rasa?" Tak diangguk pun, Haiser dah suap makanan yang Hasya masak tadi.

Hasya mendengus geram. Padahal makanan Hasya dan Haiser sama saja. Sengaja Haiser buat hal nak suap dia. Geram pulak Hasya dengan si Haiser ini.

" Okay. Turn darling pulak." Haiser menarik kerusi dan diletak di sebelah Hasya. Haiser buka mulut. Nak Hasya suap.

" Kenapa?"

" Nak suap..." rengek Haiser manja.

Hasya garu kepala tidak gatal. Nasi milik Haiser masih ada sedikit lagi. Sayang kalau Haiser terus tak habis. Hasya mencapai nasi milik Haiser. Dengan bismillah, Hasya menyuap nasi buat Haiser.

" Kenapa tak makan sendiri?"soal Hasya aneh.

" Tangan luka..."

Haiser tunjuk jari telunjuknya yang luka akibat perbuatannya memotong sayur tadi. Tak ada besar sangat. Kecil saja lukanya. Hasya buat muka. Haiser selalu buat dia rasa geram. Nak kena penumbuk si Haiser ni.

" Kecil je tu."

Haiser lipat bibir sedih. Sedih apabila Hasya nampak tak kesah dengan kesakitan yang dia alami.

" Iser betul-betul sakit tau." Haiser menyandar kepalanya pada bahu Hasya.

" Tolonglah tiup untuk Iser." Haiser julur jari telunjuknya.

Hasya menepis geram. Raut wajah mengada Haiser dipandang geram. Tak jadi Hasya nak suap Haiser kalau macam ni. Gedik je kerjanya!

" Awak makanlah sendiri." Hasya tolak kerusi ke belakang.

Haiser turun dari kerusi.

Buk!

Jatuh tubuh Haiser buat Hasya laju menerpa. Hasya duduk mencangkung di depan Haiser. Hasya menatap risau Haiser. Berkerut mukanya Haiser bagai menahan sakit. Haiser menggeleng perlahan kepalanya. Pening kepala tiba-tiba.

" Darling..."

Hasya mengangguk.

" Ya. Saya di sini." Haiser mengesot tubuh ke arah Hasya. Ditolak lembut tubuh Hasya. Hasya jatuh terduduk di bawah lantai. Tergamam Hasya apabila tubuhnya dipeluk Haiser. Rapat kepala itu disembam pada dada Hasya. Hasya berdebar.

" Darling. Don't leave me. Don't leave me alone here. I want you  darling..." rengek Haiser dengan raut wajah sedih. Sedih apabila Hasya nak tinggalkan dia keseorangan di sini.

" Awak tak boleh macam ni Iser, saya kena balik. Banyak lagi tugas yang perlu saya lakukan." Hasya berkata. Menolak tubuh Haiser dari memeluknya.

" Bawa saya naik ke atas." Hasya mengangkat tubuh Haiser naik ke tingkat atas. Susah payah Hasya memapah Haiser.

The Haiser's Obsession ( IN EDITING)Where stories live. Discover now