Bab 11

2.2K 129 2
                                    

Hasya menyikat rambut panjangnya. Tak sabar nak jumpa Nura. Rindu pulak dekat si Nura itu. Haiser yang ada di atas katil dikerling. Menggeleng Hasya melihat Haiser yang masih fokus bekerja. Haiser siang malam kerja. Tak penat ke?

" Awak..." seru Hasya lembut.

" Hmm?" sahut Haiser dengan anak matanya tak lepas pada skrin laptop.

Hasya merapati Haiser dan automatik lelaki itu membawa lari laptop. Fokus sepenuhnya pada si Hasya. Ditatap sayang Hasya yang ada di sebelahnya itu.

" Kenapa darling? Ada masalah ke?" soal Haiser risau.

" Saya nak awak rehat. Dari tadi awak sentuh laptop. Tak bosan ke?"

" Dah kerja Iser. Bosan atau tidak, still same. Iser tetap kena buat kerja." jawab Haiser lembut.

" Tapi-"

" Darling tak nak Iser teman sayang keluar?"

" Tak perlu kut. Saya dah ajak adik awak pergi keluar. Anyway awak, adik awak sekarang dah banyak berubah?"

" Maksud darling?"

Hasya gigit kulit pipinya. Semalam Hasya call Nura. Nura angkat siap menangis lagi. Menangis seperti sesuatu jadi padanya. Bila Hasya tanya kenapa, apa yang jadi? Nura diam dengan esakan. Nura tak ada bagitahu sebab dia menangis. Naik risau Hasya jadinya.

" Nura banyak menangis time saya call dia." Berkerut dahi Haiser mendengarkan itu. Menangis? Mama ada buat sesuatu ke? Atau sebab apa?

" Kenapa menangis?" soal Haiser aneh.

Hasya angkat kedua bahunya. Hasya bangun dari katil. Automatik Haiser mengikut sama. Hasya keluar dari rumah menuju masuk ke dalam kereta. Usai Haiser masuk, terus enjin dihidupkan. Kereta mewah itu menderum laju menelusuri jalan raya itu.

" Darling nak jumpa Nura dekat mana?"

" Kitorang janji nak pergi tengok wayang. Sekali dengan Sally terus." Helaan nafas keluar dari bibir Haiser. Nasib baik semuanya perempuan. Kalau tidak, memang Haiser tak bagi keluar.

" Tak ada budak lelaki bukan?" soal Haiser yakin.

" Ada."

Strett..

Spontan kaki itu membrek kereta sehingga Hasya ke depan. Hasya mengetap kuat giginya. Masalah betullah si Haiser ni. Bawak kereta elok-elok tak boleh ke?

" Eh? Kenapa awak patah balik?" soal Hasya geram.

" Iser tertinggal barang." Hasya anggukkan saja. Mungkin betul tertinggal barang.

Raut wajah tampan Haiser bertukar keruh. Naik pelik Hasya jadinya. Sampai saja di depan rumah, terus Haiser keluar dari kereta. Pintu kereta di sebelah pemandu dibuka. Tubuh Hasya dicempung masuk ke dalam rumah.

" Eh? Kenapa masukkan Hasya dalam rumah? Hasya nak keluarlah!" Hasya merentap tangan Haiser.

Haiser mengunci pintu rumah dan terus disimpan ke dalam poket seluarnya. Tak membenarkan Hasya keluar. Hasya tercengang. Apa yang cuba  Haiser lakukan sekarang?

" Awak cakap tertinggal barang. Sekarang kenapa sampai saya masuk dalam rumah dan terus kunci pintu?" soal Hasya geram.

" Darling mesej mereka semua yang darling tak jadi keluar. Kalau darling nak keluar, tak boleh ada budak lelaki. Iser tak benarkan."

" Tapi lelaki itu hanya teman sekolah saya. Tak boleh jugak ke?" soal Hasya geram.

Haiser menggeleng. Jawapan Haiser muktamad. Kalau Hasya nak keluar. Hasya mesti keluar tanpa budak lelaki. Haiser cemburu! Okay?

The Haiser's Obsession ( IN EDITING)Where stories live. Discover now