𝕾𝖒𝖎𝖑𝖊 𝖉𝖔𝖌
Poprvé jsem Mary E. potkal v létě 2007 Domluvil jsem se s ní a jejím manželem Terencem, se kterým byla už 15 let, že s ní udělám rozhovor. Mary zprvu souhlasila, protože věděla, že nejsem žádný novinář, ale pouze amatérský sběratel informací pro studentské projekty, a podobně. Domluvili jsme se na rozhovoru na víkend, kdy jsem byl v Chicagu kvůli jiné práci, ale na poslední chvíli si Mary rozhovor rozmyslela a zamkla se v ložnici a odmítala se semnou setkat. Asi půl hodiny jsme s Terencem seděli přede dveřmi, já jsem si psal poznámky a on se snažil neúspěšně uklidnit svou ženu.
Věci, které Mary řekla, nedávaly moc smysl, ale utvrzovala mé očekávaní I když jsem ji neviděl, dokázal jsem poznat z jejího hlasu, že brečela, a nesouvisle mluvila o svých nočních můrách. Terenc se po mnohokrát omlouval, že rozhovor nešel podle plánu a odešel jsem. Navíc, jsem si tehdy myslel, že bych mohl najít i další podobný případ, kdybych více hledal.
Smile.jpg
Mary E. byla systémová operátorka malého Chicagského Bulletin Board Systému v roce 1992, když se poprvé setkala s obrázkem smile.jpg, který jí změnil celý život. Tehdy byla s Terencem manželství pouhých pět měsíců. Mary byla jedna z odhadem 400 lidí, kteří obrázek viděli, když byl poslán jako hyperlink na chatovací místnost v BBS. Je bohužel jediná, kdo o tom kdy otevřeně mluvil.
Zbytek lidí buď zůstali anonymní, nebo zemřeli. V roce 2005, jsem byl v deváté třídě. Na smile.jpg jsem narazil díky tomu, že jsem se začal zajímat o různé internetové fenomény. Mary byla označována jako oběť něčeho zvaného „Smile.dog", bytosti vyfocené na obrázku smile.jpg. Co mne zaujalo, byl naprostý nedostatek informací. Lidé tomu mohli věřit pouze jako povídačce nebo hoaxu. Je to velmi unikátní případ Protože se fenomén soustřeďuje na jeden obrázkový soubor, který se na internetu běžně nedal dohledat. Internet zaplnila spousta fotomontáží, které se rozšířily na weby jako imageboard, 4chan a zejména na weby, které se zaměřují na paranormální jevy.
Všechny ty soubory jsou však považovány za falešné, protože nemají efekt jako pravý smile.jpg. Což jsou ve zkratce náhlé krátkodobé návaly epilepsie a úzkosti. Tato domnělá informace od oběti je jeden z důvodů, proč je smile.jpg tak zesměšňován a je shledáván absurdním, avšak neochota přiznat si jeho existenci je vyvolána strachem, nebo zkrátka nevěření v něj. Smile.jpg, ani Smile.dog nejsou nikde zmíňky na Wikipedii.
Stránka obsahuje články o mnohem skandálnějších případech jako třeba hello.jpg nebo 2girls1cup. Jakýkoli pokus o napsání stránky, která obsahuje smile.jpg je automaticky mazána jedním z mnoha administrátorů wikipedie.
Setkání se smile.jpg se na internetu stala legendou
Příběh Mary E. není tak unikátní,jsou zde nepotvrzené příběhy o tom, že se smile.jpg objevil už na začátcích Usenetu (diskusních skupin). Je tu dokonce příběh o tom, že v roce 2002 zaplavil hacker obrázky Smile.dog jedno humoristické a satirické fórum, takže epilepsie postihla více než polovinu uživatelů. Dokonce se tvrdilo, že na konci 90 let koloval po Usenetu řetězový email s přílohou: „USMÍVEJ SE! BŮH TĚ MILUJE!"
Bylo tomu vystaveno spousta lidí, a je jen málo z nich, kdo setkání s tímto emailem přiznali, a nikdy už tento email ani soubor nebyl objeven. Ti, kteří tvrdí, že smile.jpg viděli, se vymlouvají, že byli moc zaneprázdnění, než aby si kopii obrázku stáhli na disk.
Všechny oběti podali naprosto stejný popis obrázku smile.jpg
Bytost podobnou psovi (Popisovali ji jako sibiřského huskyho) osvětlenou bleskem fotoaparátu a umístěnou v temné místnosti. Byla tam jediná rozpoznatelná věc v pozadí. Byla to lidská ruka napřahující se z temnoty v levém okraji fotky.
Ruka je prázdná a často popisovaná jako „mávající". Největší pozornost ale byla věnována psovi nebo té bytosti, jak některé oběti tvrdí, že určitě viděly. Čenich šelmy byl roztažený do širokého úsměvu, odhalujíc tak dvě řady velmi bílých, velmi rovných, velmi ostrých a velmi lidsky vypadajících zubů. Celý obrázek působil opravdu velmi děsivě Toto není popis okamžitě po prohlédnutí obrázku, ale spíše poskládání obrázků od obětí, které tvrdili, že se jim obrázek stále objevoval v hlavě v době jejich epileptického záchvatu. Záchvat se vždy neurčitelně vracely, hlavě ve spánku oběti, což vedlo k velmi živým a znepokojujícím nočním můrám. Ty se sice dají léčit prášky, ale na některé nepůsobí tolik, jako na jiné.
Mary E. podle mě nabrala moc efektivní léky Ona byla důvod, proč jsem po návštěvě u ní v roce 2007 napsal na několik stránek zabývajících se folklorem a městskými legendami v naději, že mi pomohou najít někoho, kdo smile.jpg viděl a byl by se mnou ochotný mluvit o svých zkušenostech. Chvíli se nic nedělo a nakonec jsem na tento případ zapomněl, jelikož jsem začal studovat univerzitu, která mě zaměstnávala více než dost.
ČTEŠ
Č𝗲𝘀𝗸é 𝘇á𝗵𝗮𝗱𝘆 𝗮 𝗱𝗮𝗹ší
Paranormal[Dokončeno] Svět se zdá na první pohled tak překrásný a poklidný. Tak nevinný. Avšak pojďme si povyprávět trochu více o tom,jak nevinný vlastně doopravdy je.