30 March 2019
23:40Gambar bersama Yoongi pada semasa Yoongi graduasi di Sekolah Menengah Tinggi Daegu ditatap Minju.
( minju p.o.v )
adakah ini perasan atau sesuatu yang diinginkan diri ? aku rindu dia separuh mati tapi sudah 3 bulan menyepi .. tidak ada sebrang mesej pun dari yoongi .. dia busy dengan life yang baru or dia sudah ada yang menggantikan diri aku ni ?
6 June 2019
14:39Seorang lelaki yang berpakaian seragam kemas menekan loceng rumah Minju.
" ohh Hajun-ah,, datang nak lawat Minju ke ? " soal Mrs. Kim sejurus sahaja membuka pintu rumahnya.
" ya makcik, dengar cerita dia demam harini sebab tu tak datang sekolah.. " kata Lee Hajun dengan manisnya. Cukup manis untuk mencairkan 10 orang perempuan. Senyuman turut dilemparkan.
" masuk laa, Minju ada dalam bilik.. dia tak nak keluar bilik dari pagi lagi .. " kata Mrs. Kim sambil menunjukan kearah bilik Minju.
" oh ya .. ajumma nak pegi shopping mall kejap cari barang dapur.. boleh pegi saja melawat Minju dekat dalam bilik,, ajumma pegi dulu jaa .. "
Belum sempat Hajun ingin berkata-kata Mrs. Kim laju meninggalkan Hajun didalam rumah tersebut kerana Mr. Kim sudah menunggu di dalam kereta.
Hajun berjalan menuju bilik Minju. Pintu diketuknya. Tidak sampai 5 saat, pintu dibuka.
Kelihatan muka Minju yang sedikit celaru. Bibirnya tampak pucat.
" Yoongi oppa ! " kata Minju lalu memeluk Hajun dengan erat.
" Gwenchanayo, semua akan berakhir tak lama lagi " kata Hajun lembut sambil mengusap lembut rambut Minju. Matanya hanya memerhatikan sebuah buku diatas katil Minju.
Telinga Minju tiba-tiba berdesing. Pelukan dilepaskan. Tangannya menutup telinga lalu rebah dipangkuan Hajun.
Hajun merebahkan tubuh kecil Minju diatas katil. Diari dialihkan di atas meja.
Selepas selesai, dia mengambil kain basah, diletaknya di atas dahi Minju.
Tanpa membuang masa, Hajun membaca diari Minju. Matanya turut menjeling ke arah Minju, takut-takut Minju terjaga dan akan memarahinya.
18 August 2015
18:06Dah dua tahun Seolhyun dan Wooyoung pergi meninggalkan dunia ini tetapi ..
Betul ke aku selalu nampak mereka dekat rumah usang tu ? Kadang-kadang nampak Seolhyun dekat rumah Mak Cik Yoon.
Adakah ini bayangan atau halusinasi aku sahaja ?
16 September 2015
0300Kali ini memang betul aku tak mimpi, Seolhyun ada tepi katil aku tadi .. rambut aku diusap-usapnya lembut..
Kenapa semua ini berlaku kat aku ?19 December 2015
1430Aku nampak Seolhyun dekat taman permainan tu lagi ..
5 Januari 2016
1006Aku dah ingat -
Belum sempat Hajun membaca halaman yang bertarikhkan 5 Januari itu, kedengaran suara Minju mengaduh. Diari segera diletakkan didalam laci meja.
" Hajun ? Bila sampai ? " kata Minju sambil memegang kepalanya yang sakit.
" Dalam 15 minit .. " kata Hajun sambil melihat jam tangannya. Senyuman pada Minju dilemparnya.
" ohh .. " kata Minju tanpa reaksi. Melihat Hajun yang berpakaian seragam sekolah.
" awak nak pergi klinik ke ? " kata Hajun kepada Minju yang masih memegang kepalanya.
" it's okay " kata Minju pendek.
" okay, kalau macam tu saya balik dulu " kata Hajun kepada Minju.
Minju mengiringi Hajun ke pintu utama rumahnya. Sebelum Hajun pergi, Minju sempat berterima kasih kerana melawatnya dirumah.
Yoongi melihat perbuatan Hajun dan Minju tanpa disedari Minju. Minju melambai ke arah Hajun.
' laki tuu ... ' desis hati Yoongi. Dia memerhati Hajun berjalan dari tingkap rumahnya.
18 August 2013
20:03Minju yang berusia 15 tahun menangis teresak-esak diatas katil. Badannya gigil seolah-olah berada di tempat yang sejuk. Peluh membasahi baju Minju. Matanya sembab akibat menangis tanpa henti sejurus sahaja balik dari bermain pada petang ini.
20 August 2013
09:54" Anak Mrs. Kim ini menghidapi penyakit skizofrenia selepas didiagnosis. Ini mungkin disebabkan gangguan mental atau depresi. Kami sarankan untuk menjalani rawatan dengan segera. " kata Dr. Park dengan riak wajah yang serius dan tegang. Sekali-sekala wajahnya diangguk.
Mrs. Kim hanya mendiamkan diri. Dia meminta izin untuk keluar selepas melakukan sesi perbincangan dengan Dr. Park.
Semasa perjalanan pulang, Minju melemparkan pandangan ke arah gerai Mak Cik Yoon. Dia segera menutup matanya. Mrs. Kim melihat Minju pelik.
" kenapa sayang ? " soal Mrs. Kim sambil memandu kereta. Minju hanya mendiamkan dirinya.
Apabila sampai diperkarangan rumah, dia berlari dan masuk ke dalam biliknya.
5 May 2010
17:30" Awak suka dekat Yoongi juga eh ? " soal Seolhyun kepada Minju yang berusia 12 tahun. Mereka berdua sedang berbual sambil di taman permainan.
" yaa ! Saya suka tngok diaa, nampak baik, diamm " kata Minju sambil tersenyum melihat wajah Seolhyun. Muka Minju memjadi merah tatkala mendengar nama Yoongi.
" tapi dia saya punya, nanti saya mati, awak boleh ambil dia hihi " kata Seolhyun disambungi gelak ketawa mereka berdua.
YOU ARE READING
seesaw ; suga ✅
Mistério / SuspenseCinta. Apa itu cinta ? Yang pasti hanya 'Dia' yang mampu memilikinya. Cast : Min Yoongi | Kim Minju Author : arumikim on wattpad || jibootyyyy on instagram.