𝐂𝐡𝐚𝐩𝐭𝐞𝐫 11

512 23 2
                                    

No One P.O.V

"Good morning!"

Perlahan-lahan Miya membuka matanya apabila terdengar suara yang tidak asing baginya lagi.Selimut yang membalut tubuhnya diselak.

"I baru nak buat breakfast.Kalau you nak mandi dulu pergi je la".

Terkebil-kebil Miya mencari tuan empunya suara.Dia cuba untuk bangun tetapi terlupa dengan keadaan kakinya membuatkan gadis itu jatuh tersembam.

Iman terus bergegas membantu Miya apabila terdengar bunyi sesuatu terjatuh.

"Sorry Miya.I lupe kaki you sakit.Sorryy",Iman rasa bersalah.Dagu gadis itu kemerahan seperti hendak bengkak akibat terjatuh tadi.

"Sokay sokay.I pun lupe.Hehehe",Miya tersengih sehingga menampakkan lesung pipitnya.Iman hanya menggeleng.

"Meh I papah you pergi toilet.You pakai je baju I dulu ok?",tanya Iman.

Miya mengangguk setuju.Lengan Miya diletakkan dibahunya.Perlahan-lahan mereka bergerak ke toilet.

Selesai sahaja membantu Miya masuk ke dalam tab mandi,Iman teragak-agak meninggalkan gadis itu yang masih berpakaian.

"Youu.........boleh tanggalkan baju sendiri right?"

Miya tergelak kecil.

"Of course boleh.Kenapa?You nak tolong ke?",tanya Miya sambil tersenyum nakal.

Iman menjeling sambil berdecit.Padahal jantungnya bagai nak gila apabila mendengar pertukaran nada suara Miya.

"Mengada."

Iman terus keluar sambil menutup pintu toilet.Dia kemudiannya berlari sambil melompat-lompat kecil menghampiri pantri dapur.Nak saja dia menjerit disitu.Mana taknya, Miya sengaja mahu mengusiknya sebentar tadi.

Dia menggeleng-geleng.Cuba membuang rasa malu.

___________________________________________

"Iman Oooo Imann!!!!"

Terkejut Iman dibuatnya apabila terdengar jeritan Miya daripada toilet.
Dia menggurut dada.Ada-ada saja karenah si Miya tu.

Iman melangkah ke toilet sambil menghentak-hentak kakinya.Geram.

"You nak ap-....Oh shit!"

Iman yang melihat Miya hanya memakai bra dan seluar dalam terus memaling ke arah luar toilet.Merah mukanya menahan malu.Itula,siapa suruh main masuk.Tak ketuk dulu.

"Ni.....I tak boleh pakai seluar dengan baju sendiri.Help me please?",Miya saja buat suara manja.Dia menahan tawa melihat gerak geri Iman yang serba tak kena.Kejap menunduk, kejap pejam mata, kejap menggeleng.

"Aishh,pakai baju sendiri bole kan? Kaki je sakit, bukan tangan",kata Iman.Masih lagi memandang luar toilet.

"Tangan terseliuh tadi."

Kali ni Miya tak main-main.Tangannya terseliuh ketika memakai bra tadi.

"Ish yela-yela.",Iman mengalah.

Cepat-cepat dia datang ke arah Miya kemudian mencampakkan tuala ke mukanya.

"Marah nampak.Tak ikhlas ke? Tak ihlas takpe.I buat sendiri.",Miya acah-acah merajuk.

"Ee mane ade.Tu lilit badan dengan tuala tu dulu.Tak malu",Iman berkata sambil memandang ke arah lain.Segan.

"Kita perempuan.There's nothing to shy about it."

Menyampah betul!

"Yelah Cik Miyaaaa.Dah jom pakai baju.",ajak Iman sambil menghulurkan tangannya pada Miya yang masih bersila dalam tab mandi.Dia memberanikan dirinya memandang gadis itu.

Dahi Miya berkerut.

"Aikk,tukar je la kat sini.Kan senang",ucap Miya bersahaja.
Iman mula hilang sabar.

"Oh my god...Are fucking kidding me Miya?!! Tukar kat living room.Sini sempit tau tak?!! Menyusahkan la!!",tempik Iman.

Iman yang sedar akan kata-katanya tadi terus menekup mulut.Dia tak sengaja memarahi Miya.Baru saja dia hendak membuka mulut untuk meminta maaf, Miya tersenyum lebar.Aikk, pelik.

"Comel la you marah.Marah la lagi.",kata Miya dengan suara mengada-ngada.

Pap!

Iman menampar dahinya.Sungguhla si Miya ni.Boleh jadi gila Iman kalau jaga dia lagi seminggu.

___________________________________________






Short chapter🤗...will update tomorrow💕





ONE LAST TIMEWhere stories live. Discover now