"Baiklah kelas,hari ni kita ada pelajar baru dan saya harap kamu semua boleh memberi dia dorongan dan sokongan yang positive dari masa ke semasa."
Tumpuan pelajar kelas 4A Albert tertumpu pada Guru Kelas mereka iaitu Cik Ain yang sedang berdiri di hadapan kelas dengan seorang pelajar perempuan baharu yang mereka masih tidak tahu namanya.
"Emm baiklah,awak boleh perkenalkan diri awak sekarang."kata Cik Ain pada pelajar baharu itu.
"Nama diberi Miya Airyssa.Berumur 16 tahun dan saya baru berpindah di salah satu penthouse tidak jauh dari sekolah ni"
Semua pelajar di dalam kelas itu mula bising dan berbisik antara satu sama lain kerana mereka tau,penthouse yang ada disekitar sekolah mereka itu bukanlah calang-calang orang yang menetap disitu.Mereka mula beranggapan Miya adalah anak kepada seseorang yang mempunyai pangkat yang tinggi.
"Kelas tolong senyap.Kita perlu menunjukkan contoh yang baik untuk Miya.Takkan hari pertama kelas dah bising macam ni.Haih..baiklah Miya,awak boleh ambil duduk awak."
"Emm banyak tempat duduk yang kosong cikgu.Saya kene duduk kat mane?"kata Miya sambil menggaru kepalanya yang tidak gatal.
"Its up to you.Saya tak kesah.Awak pilih je awak nak duduk mane."
Miya buntu.Hari pertama persekolahan dan dia tidak tahu dimana untuk duduk.Mujurlah salah seorang pelajar mempelawa Miya untuk duduk disebelahnya.
"Cikgu,saya volunter supaya dia duduk sebelah saya."katanya dengan bersemangat
"Haa terima kasih Irine.Miya,awak boleh duduk sebelah Irine ye."
Miya tidak membantah dan mengangguk lalu bergerak ke tempat duduknya.Selesai mengeluarkan alat tulis,Miya disapa oleh Irine.
"Hai!Aku Irine Hanis,nice to meet you Miya!"Irine menghulurkan tangannya untuk berjabat tangan dengan Miya.Miya pun menyambutnya dengan mesra.
"Ouh nice to meet you too Irine!"
"Sooo...kau nak jadi kawan aku tak?Memandangkan kau baru kat sini,aku bole tunjuk-tunjuk kat kau tempat-tempat kat sekolah ni and tambahan,aku bole jadi kaunye bodyguard."kata Irine sambil tersenyum menampakkan giginya.
"Of course la bole jadi kawan aku.Tapi actually aku dah tau tempat-tempat kat sekolah ni sebab mak aku sekolah kat sini dulu.Tapi its okay,kita still bole jadi kawan,okay?"
Miya terimbau saat dia masih hidup susah dahulu.Mengingati peristiwa hitam itu membuat hatinya sakit yang teramat.Setelah kejadian pergelutan dia dan ayahnya , Miya berjaya lari ke kota bandar.Pada mulanya,hidupnya agak susah kerana dia tidak mempunyai sebarang duit dan Miya sering tidur di kaki lima.Mujurlah suatu hari seorang wanita pertengahan umur yang mempunyai hati yang murni mengambil Miya dan menjadikannya sebagai anak angkat.Wanita tersebut dan suaminya menyayangi Miya dan memberinya kasih sayang yang cukup.Miya hidup mewah tetapi dia masih tidak mempunyai sekelumit pun sikap bongkak ataupoun sombong dengan kekayaannya.
"Yeayy!Nanti rehat kau makan dengan aku eh?"Irine gembira kerana Miya berniat untuk menjadikan dirinya sebagai kawan.
"Okay!"
Mereka pun mula fokus pada pembelajaran dan tidak bercakap selepas perbualan itu.
______________________________________
To be continue...author:Hai guys!!sorry for the short chapter..this is first time im writing a book so kalau macam bosan tu sorry sangat ii🙂🙂keep reading this story and i will update regularly okay..thanks and vote please
YOU ARE READING
ONE LAST TIME
RomanceAkibat trauma atas kejadian yang menimpa gadis bernama Miya Airyssa,hidupnya bertukar 360 darjah .Dia menyimpan perasaan terhadap kawan perempuannya namun adakah cintanya diterima? atau ditolak begitu saja? Nantikan kisah hidup dan cinta Miya Airyss...