𝐂𝐡𝐚𝐧𝐠𝐢𝐧𝐠 𝐑𝐨𝐨𝐦
Miya memutuskan untuk memgambil loker bersebelahan dengan Syaa untuk menukar baju.Inilah saat paling mencabar bagi Miya kerana setiap kali dia di bilik ini,matanya hanya tertumpu pada loker dan dia tidak mampu memandang sekelilingnya.
"Miya,kau jujur ngan aku sekarang.Tadi coach cakap ape kat kau ha.Aku nampak die ade cakap something tapi tak sure ape.Baik kau jujur.",kata Syaa separa berbisik kerana tidak mahu pelajar lain memasang telinga ketika mereka berbual.
"Ish tak de pape la.",jawab Miya pendek.Malu dibuatnya kalau dia berterus terang.
"Kau shok kat coach kannn...owhhhhh...die muda lagi tau,aku rapat dengan die.Kalau kau nak,aku bole tolong.",Syaa saja menyakat sahabat baharunya yang sedang merah padam menahan rasa malu.
"Ishh mane ade la!!!",suara Miya yang kuat membuatkan pelajar diselilingnya memandang mereka.Tanpa disedari,ramai terpegun melibat bentuk tubuh Miya yang agak sasa tetapi lansing itu.Tubuh badan putihnya menampakkan lagi abs yang telah dia usahakan beberapa tahun dahulu.Tidak sia-sia Miya mengusahakannya siang malam supaya dapat menarik perhatian wanita-wanita diluar sana.
Syaa juga agak terpegun tetapi selepas dia sedar ke dunia realiti,dia berpura-pura batuk membuatkan pelajar yang lain melakukan hal mereka masing-masing semula.
"Ish kau ni.Jerit buat ape......Btw lawa abs.Akunye tah bile-bile nak timbul.",Syaa berkata sambil menyapu-nyapu perutnya
*Miya abs
*Syaa abs
"Lahhh okay la tu.Bukannye boroi ke ape.Sikit lagi workout timbul lah die."kata Miya sambil cuba mencubit perut Syaa.
"Ishh dah dah.Jom keluar.Kang tak pasal-pasak kena tangkap basah.",Syaa berkata sambil berlari meninggalkan Miya.
"Aishh tak gune."
_______________________________________
𝐆𝐢𝐦𝐧𝐚𝐬𝐢𝐮𝐦
"Okay pelajar,saya nak awak semua training macam biase,dan pastikan masing-masing ade partner sendiri.",jelas coach mereka.
"Weh Syaa,kau partner ngan aku ehh?"
"Sorry weh tapi aku memang dah ade partner tetap...emmmmm,jap aku tanya coach.",kata Syaa segera mengangkat tangannya untuk menarik perhatian coach mereka.
"Eh ehh takyah de,takyah."Miya cuba menghentikan sahabatnya tetapi terlambat.
"Yes,Syaa.Ade ape-ape yang tak kena ke?"
"Coach,Miya still takde partner.Dia nak partner dengan saye tapi saye dah ade Sofea.",terang Syaa sambil menyiku-nyiku sahabat disebelahnya.
"Owh.Hmmm...........kalau macam tu partner awak still Sofea.Tak perlu tukar ape-ape.....Anddd Miya...You come with me.",jawab coach mereka itu,membuatkan Syaa tersenyum nakal pada Miya.
"You-...you want me to co-..come with you,coach?",jawab Miya agak terkejut dengan respon coach nya.Jantung Miya rasa ingin pecah kerana terlalu gementar dan dalam pada masa yang sama di rasa gembira,tersangat gembira.
"Yes,Miss Miya.You gonna trained with me.Andd..........I want you to help me in my room.Ada barang yang nak kene angkat.",jawab coach lalu bergerak ke biliknya,tanpa menunggu Miya untuk mengekorinya.
Syaa hanya menepuk-nepuk bahu Miya dan senyuman yang nakal terukir di bibir Syaa.
I'm totally dead.Please survive yourself,Miya
_______________________________________
YOU ARE READING
ONE LAST TIME
RomansaAkibat trauma atas kejadian yang menimpa gadis bernama Miya Airyssa,hidupnya bertukar 360 darjah .Dia menyimpan perasaan terhadap kawan perempuannya namun adakah cintanya diterima? atau ditolak begitu saja? Nantikan kisah hidup dan cinta Miya Airyss...