A/N:Short chapter....again hehehehehe
No One P.O.V
"Duduk sini.I nak ambik baju kat atas.Jangan nak memandai berjalan sendiri.",tegas Iman.
Miya hanya tergelak kecil.Seronok mengusik Iman pagi-pagi ni.Dia hanya mahu buat Iman tersenyum.
Selama ini, dia sering memerhati gerak geri Iman keluar masuk dari condo. Dia seorang yang sangat jarang senyum dan misteri.Dan satu benda yang baru dia perasan hari ni yang Iman tinggal seorang diri.Tak ada kelibat orang lain pun selama dia bermalam di sini.Miya hanya beranggapan yang ibu dan bapa Iman sibuk bekerja seperti mommy dan daddy nya.
Miya P.O.V
Ughh. Tak suka betulla kaki ni. Susah nak bergerak tau tak. Mommy pun tak tau lagi pasal ni. Kalau tau.. memang habis la kena bebel. Silap hari bulan, dua-dua belah kaki boleh kudung.
Lama pulak Iman ambik baju. Aku dah terbaring atas sofa. Penat rasanya. Sakit kepala pun ada. Nak period maybe? Emosi pun tak menentu,haih.
Aku meletakkan kedua belah tapak tangan aku di belakang kepala untuk jadikan bantal. Suasana yang nyaman betul-betul buat aku rasa mengantuk. Jadi aku ambil keputusan untuk lelap sebentar.
Iman P.O.V
Here am I. Struggling to choose baju yang muat and sesuai untuk Miya. Aku bukannya cerewet ke apa, just kebanyakan baju dah kecik and muat-muat untuk aku. Badan Miya tu tegap, tinggi pula tu.
Hampir sejam aku cari baju dan seluar,akhirnya aku jumpa jugak yang sesuai untuk Miya.
Hoodie lama kakak aku dengan seluar track bewarna hitam kepunyaan aku.
Hah !!! Dengan gembiranya aku turun ke bawah.Aku berhenti di tengah-tengah laluan tangga.
Kaku.
Di depan mata aku, Miya sedang berbaring dengan hanya berbikini. But this time, badan Miya yang tak dilap sepenuhnya membuatkan permukaan badannya berkilat. Betul-betul menonjolkan abs dan susuk tubuh Miya.
Jantung berdegup kencang. Tak pernah aku rasa macam ni sebelum ni.
"Why are you just standing there?"
Terkejut aku dibuatnya.Macam mana dia nampak aku sedangkan mata dia masih tertutup? Weird ass bitches.
Aku pun turun seperti tiada apa-apa yang berlaku. I hope she didn't know I'm checking on her just now.
"Dah bangun. I takde banyak masa nak layan you. Nak pergi grocery lagi. Cepat-cepat.",kata aku sambil bercekak pinggang di hadapan Miya.
Boleh lagi dia baring time aku bebel.
Miya saja melambatkan pergerakannya. Aku menjeling. Miya menahan gelak melihat reaksi aku. Boleh botak kepala aku kalau duduk dengan dia setahun.
"Give me your hand. Yang mana terseliuh?",tanya aku.
Miya menunjukan tangannya yang terseliuh. Aku hanya mengangguk.
"Just tell me if it's hurt."
Giliran Miya pula mengangguk. Aku kemudiannya melabuhkan punggung di sebelah Miya.
Dengan berhati-hati aku mengambil tangan kanan Miya kemudian perlahan-lahan menyarungkan ke dalam lengan baju. Aku melihat reaksi dia untuk memastikan setiap pergerakan tangannya tidak ada rasa sakit. Biasa.
"Tangan kiri tak sakitkan? Cuba pakai sendiri",arah aku.
Miya teragak-agak menyarungkan tangan belah kirinya. Nampak seksa pun ada.
" You sure boleh ni?",tanya aku.Risau pulak tengok dia struggle nak sarung.
"Aah...I rasa tak boleh la. Tangan kanan ni still ganggu.",luah Miya.
How cute. Reaksi muka Miya seperti budak-budak. Tanpa melenggahkan waktu, aku pun menolong Miya.
"Okay, next. Seluar pulak."
Aku melutut dihadapn Miya manakala dia duduk diatas sofa. Aku menyuruh dia meluruskan kaki supaya senang nak sarung seluar nanti.
"Again. Say 'stop' kalau sakit. Pinggang seluar ni getah so takut susah nak pakai, lepastu terkena kaki you.",terang aku.
Sekali lagi dia mengangguk.
Bengkak kaki Miya teruk juga. Beberapa bahagian di kakinya bewarna unggu. Dia kata kakinya jadi begitu kerana terlalu kuat menyepak kepala jantan di dalam lif semalam.
Aku bergelut sedikit dibahagian lutut.
Sampai dibahagian pinggang, aku tak tahu macam mana tapi tangan aku terkena sedikit dibahagian sensitiv Miya.Aku terus memberhentikan pergerakan. Aku perlahan-lahan mengangkat kepala untuk melihat reaksi Miya.
Miya mengetap bibir sambil matanya tertutup.Pipi aku mula berasa bahang. How the fuck did I touch it.
Aku mempercepatkan kerja aku. Nak saja aku keluar lari dari situ sebab malu.
"Uh..d-done.",pantas aku bangun dan beredar dari situ.
"Wait..."
Belum sempat aku pecut dari situ, Miya terlebih dahulu menarik pergelangan tangan aku. Aku memandang dia dengan muka tanda tanya.
Shit, my heart raced as she pull me to sit besides her. Aku pun teragak-agak duduk .
"Stay here for awhile........."
Guess there's no way out,huh.
___________________________________________
𝑻𝒐 𝒃𝒆 𝒄𝒐𝒏𝒕𝒊𝒏𝒖𝒆𝒅...
YOU ARE READING
ONE LAST TIME
RomanceAkibat trauma atas kejadian yang menimpa gadis bernama Miya Airyssa,hidupnya bertukar 360 darjah .Dia menyimpan perasaan terhadap kawan perempuannya namun adakah cintanya diterima? atau ditolak begitu saja? Nantikan kisah hidup dan cinta Miya Airyss...