𝐊𝐞𝐥𝐚𝐛 𝐓𝐢𝐧𝐣𝐮
Dalam perjalanan Miya ke gim untuk menghadiri kelab tinju,dia terserempak dengan Syaa di hadapan kelasnya.
"Oh hi,Miya.On the way pergi gim eh,jom gi same-same"ajak Syaa.
"Haah..jomlah."
Mereka memutuskan untuk singgah ke kantin sebentar untuk membeli makanan ringan sebelum ke gim.Sesampai sahaja mereka disitu,kelihatan beberape pelajar sedang menunggu ahli-ahli yang lain.
Hmm..takde la ramai sangat yang ade kat kelab tinju ni.
"Sikit kan..hmm,sekolah ni memang tak tekan kan sangat pelajar kat sukan-sukan berat macam ni sebab sekolah nikan perempuan je so some parent nak bubarkan kelab ni sebab terlalu 'ganas' untuk perempuan.Like, what the fuck is wrong with tinju?At least kite pandai jaga diri,ade protection,dari masuk kelab kaunseling tu jadahnye,student still depressed jugak." Terang Syaa,tidak puas hati dengan mentallity segelintir ibu-bapa dan cikgu yang agak kolot itu.
"Hmm faham-faham.Biase la tu,parents macam tu memang banyak..." Miya berhenti sejenak sebelum membuka mulut semula.
"Umm nak bahasakan diri kite macam mane?Saya awak ke?Kau aku ke?Or anything else?" tanya Miya yang agak malu dengan soalan itu.
"Its up to you.I dont really care about it."jawab Syaa pendek.
"Owhh okay then. Kau pernah pergi mane-mane competition ke sebelum ni?"
"Pernah la jugak tapi tak selalu.I'm not tough enough I think."
Dia agak kecewa kerana coach mereka tidak selalu memberi perhatian kepadanya.Kadang-kadang Syaa mula rasa yang tinju ini tidak sebati dengannya.Tetapi atas dorongan rakan-rakannya yang lain,dia tetap meneruskan minatnya dalam tinju.
"Hey dont say that. Aku rasa kau kuat je.Tengok muscle kat tangan tu..Huishh sekali tumbuk konfem tumbang lah." kata Miya separuh bergurau.
Tidak dinafikan,Miya lebih tinggi daripada Syaa.Bagi Miya,dari sudut pandangan matanya,dia rasa Syaa seorang yang menjaga badan dan kuat,maybe.Shaa juga mempunyai potongan rambut fuzzee bob yang agak pendek manakala Miya mempunyai rambut yang tidak panjang dan tidak pendek.Bole dikatan sederhanala.
*contoh potongan rambut Syaa
*Contoh potongan rambut Miya
Sedang mereka berbual,seorang perempuan yang kelihatan agak muda naik ke atas gelanggang dan mula menarik perhatian pelajar-pelajar yang ada di gim itu.
"Hello and selamat petang semua,baiklah untuk kelab tinju petang ni,saya ada mendapat maklumat ada seorang ahli baru yang menghadiri kelab kita."
Suara wanita bertubuh lansing itu benar-benar memukau hati Miya.Baginya,ini kali pertama dia mendengar suara yang sangat sedap didengari di telinganya.Disebabkan terlalu leka,Shaa menyiku lengan Miya kerana dia dipanggil untuk naik ke atas gelanggang.Sedar akan dirinya dipandang pelajar yang lain,dia bergegas naik ke atas gelanggang akibat malu.
"Jadii..awak Miya Airyssa right?"soal jurulatih itu membuat kan Miya tergagap-gagap untuk menjawab soalannya.
(A/N:gay panic always happened to me when my basketball coach ask me something lol :))
"Umm..aa..yes thats..my,my name."
Mendengar jawapan Miya itu,pelajar yang lain hanya ketawa kecil dengan respon yang diberikan olehnya."What a cutie." Coach itu tersenyum dengan kata-katanya sendiri
fuck Miya.Just calm dowm okay.Dont show your gayness"Hmm.....its looks like you have so many experience Miss Miya.You own 19 gold medal and 12 medal for silver.You really know how to fight,dont you?"soal coach wanita itu.
"Well,boxing is my passion since I was a kid.Bagi saya,tinju ni bukan setakat menumbuk atau mengelak.Ia adalah salah satu seni bagi tubuh badan.Setiap reflek yang kita beri ketika menghadapi pihak lawan adalah seni.And yes,I know how to fight,coach." jawab Miya dengan penuh keyakinan.Sedikit sebanyak pelajar yang lain agak kagum dengan pencapaian yang Miya dapat dengan hasil usahanya sendiri.
"Hmm good answer.I hope you dapat bagi komitmen yang tinggi dalam kelab ni.And I want to see more from you in the future." Miya berasa bangga dengan dirinya kerana dipuji.
"Get undresses now.....Umm wha-...I mean change you clothes now.Latihan bermula 3:30,okay pelajar?"
Holy crap.Shit..Relax Miya relax
Kata-kata dari coach nya itu agak perlahan tetapi dapat didengari jelas oleh Miya, membuatkan muka gadis itu bertukar menjadi merah padam."Baik coach!!!" serentak pelajar-pelajar itu berkata tanpa mengetahui gadis bernama Miya itu sedang menahan dirinya daripada tersenyum dengan kata-kata coach mereka itu.
_______________________________________
to be continued...Author:Do vote for me okay...update soon🥰love yall💖💖
YOU ARE READING
ONE LAST TIME
Storie d'amoreAkibat trauma atas kejadian yang menimpa gadis bernama Miya Airyssa,hidupnya bertukar 360 darjah .Dia menyimpan perasaan terhadap kawan perempuannya namun adakah cintanya diterima? atau ditolak begitu saja? Nantikan kisah hidup dan cinta Miya Airyss...