AJARKAN AKU CINTA | JJK
"Belajar bercinta."
Dua patah perkataan yang membuatkan seluruh detik masa bagai terhenti untuk aku.
Gelas tinggi yang masih berisi dengan jus itu aku letak kembali ke atas meja.
Mata memandang ke arah Jungkook yang duduk bersahaja di hadapanku.
Dengan tangan yang disilangkan ke dada. Cara dia cakap tu macam...
Macam mudah sangat.
"Boleh ulang sekali lagi?" Tanyaku. Yelah.
Takut tersalah dengar.
Manatau aku dengar 'belajar bercinta.'
Sebenarnya dia nak cakap 'jom bercinta.'
Ehhh...
Perasan sungguh!
"Aku suruh kau belajar bercinta. Senang kata. Pergilah bercinta."
Senyuman sinis aku berikan kepada Jungkook.
Dia ni. Sesuka hati je nak arah aku. Dia ingat benda tu boleh diarah ke?
Pergi bercinta?
"Jeon Jungkook, artist paling berpengaruh yang aku pernah bekerjasama. Kau suruh aku buat benda tu macam senang je kan. Kau tahu ke aku pernah bercin..."
"Kau tak pernah."
Tak sempat aku habis bercakap, lelaki ni dah potong dulu.
Wahhh...
Ini kalau fans dia tahu perangai sebenar dia ni, aku sanggup potong jari kalau diaorang tak jadi nak minat lelaki macam ni.
Tuhan!
Perasan bagusnya lain macam betul.
"Mana kau tahu aku tak pernah bercinta?"
Jungkook mencapai cawan kopinya dari atas meja. Diteguknya sekali sebelum kembali meletakkan cawan itu ke atas meja.
"Easy. Kau tak boleh nak deal dengan lelaki macam Song Kang. Means that kau tak pernah tahu cara nak bercinta..."
Anak matanya menikam ke dalam anak mataku.
"...memang sedia ada single dari dulu ke? Atau kau tak minat pada lelaki?"
Tajam anak mataku berlawan dengannya.
Kaki aku silangkan bersama tangan yang disilangkan ke dada. Memandangnya dengan sebuah senyuman menahan geram.
Habis rahang aku ketap kuat.
Gila lelaki ni.
Tuduhan tak berasas.
"Aku pernah bercinta. Dan aku tak suka perempuan. Aku straight, baby."
Sengaja menambah gelaran di belakang ayat.
Dia cakap aku tak pandai?
Cara yang macam mana dia nak aku tunjuk biar terbukti yang aku tahu apa iti cinta?
"Then, show me."
Jungkook cabar aku guys.
Dia memang tak ada kerja lain ke nak buat?
Aku ingat dia ajak aku jumpa sebab nak cakap pasal berita sensasi pagi tadi. Rupanya nak cakap pasal benda ni je.
Gila.
"I will. Give me time. I"ll..."
"Kenapa tak sekarang? Kenapa perlu masa?"
Eiii..
Geramnya aku.
Memang Jeon Jungkook ni dilahirkan untuk memotong kata-kata selalu ke?
Atau memang tidak tahu adab yang kalau orang tengah bercakap, jangan dipotong.
Dia nak suruh aku buktikan macam mana sekarang ni?
"How?"
Pertanyaanku membuatkan Jungkook bangkit dari duduknya dan berjalan ke arahku. Menarik aku supaya berdiri memandang ke dalam matanya.
Pinggangku dia pegang erat. Merapatkan tubuh kami. Menghilangkan jarak yang aku bina antara kami.
Bibirnya merapat ke telingaku.
"Seduce me."
tbc
-----Double update?
So,
Tae&Haneul
Or
Kook&Haneul
?
YOU ARE READING
[DISCONTINUED] AJARKAN AKU CINTA | JJK
Fanfiction"Ajarkan aku apa itu cinta sampai aku faham dan tahu apa itu cinta yang sebenarnya." START: 18 may 2021 END: -