AJARKAN AKU CINTA
"Perlu ke sampai macam tu sekali?"
Aku letakkan kembali cawan kertas berisi kopi ke atas meja. Wajah wanita di hadapanku aku pandang dengan satu keluhan.
Semua orang salah faham.
Dalam situasi tadi, semua orang akan nampak aku yang bersalah. Takkan ada seorang pun yang nampak aku atau Jungkook yang memanipulasi.
No one.
Termasuk wanita di hadapanku ini.
"Cakaplah apa yang awak nak cakap. Saya tak inginkan pun dilakukam macam tu dengan Jungkook.
We are nothing. Saya tahu siapa awak pada dia. Dan siapa saya pada dia. Kita tak sekedudukan."
Air mata wanita itu jatuh menitis ke pipi.
Nangis pula dah.
"Jungkook selalu sebut nama Haneul. Even when we are together. His heart is full of you."
Aku tersenyum kecil.
Dia fikir aku nak percaya?
Jungkook sebut nama aku hanya untuk lepaskan geram.
Tidak lebih.
"Boleh perincikan? Atas sebab apa dia sebut nama saya? Rasanya kalau benda tak penting, tak perlu panggil saya untuk berbual.
Banyak lagi benda lain saya nak buat. Untuk pengetahuan awak, saya dan Jungkook tiada apa-apa."
Tubuh aku angkat dari kerusi. Ingin berlalu pergi dari situ.
"He loves you!"
Kata-kata Go Eun membuatkan langkah aku terhenti. Tubuh kembali dipusingkan ke arah wanita itu yang sudah mengangkat tubuhnya dari kerusi.
Air mata jatuh menitis ke pipinya. Kali ini lebih lebat.
"Dia bencikan saya. Tengok apa dia buat. Tak cukup ke bukti bahawa dia bencikan saya? Tolonglah."
Langkah aku bawa kembali kepada wanita itu.
Bahunya aku pegang kuat. Memaksa matanya memandang ke arahku.
"Buat dia jatuh hati pada awak. Saya takkan halang. Saya ada kekasih saya sendiri. Tak mungkin saya berpaling dari dia."
"Oh ya? Kang Haneul ada kekasih?"
Suara seorang perempuan menampar pendengaran aku. Membuatkan aku terus memalingkan tubuh ke belakang.
Tubuh seorang wanita dengan pakaian sekolah menengah jelas kelihatan. Kakinya dibawa keluar dari belakang bangunan tempat dia menyorok.
Rakaman suara aku dan suara Go Eun kembali diputarkan di hadapanku.
"Apa jadi kalau gambat ni..."
Gambar aku berpelukan dengan Taehyung di ruang pakir tadi ditayangkan.
"...dengan rakaman suara ni. Aku berikan pada media?"
Aku mengeluh.
Lepas satu persatu masalah datang. Aku mengeluh lagi. Jemari digenggam kuat.
Aku kena selamatkan Taehyung.
Dia tak perlu ikut terjebak dalam masalah ini.
"Apa awak nak?"
Senyuman sinis terbit pada bibirnya.
"Easy. Tinggalkan Jungkook. Tinggalkan Song Kang. Tinggalkan Namjoon. Kau tak layak bersama semua pelakon lelaki.
Kau tak layak jadi artist! Lakonan kau buruk! Harap muka sahaja cantik. Tak perlu guna muka kau untuk kredit jadi pelakon baru!"
Aku tersentak.
tbc
-----Hohoho. Maaf hambar.
Saya perbaiki lagi.
Nak tanya. Suka Jungkook daring or seducing?
YOU ARE READING
[DISCONTINUED] AJARKAN AKU CINTA | JJK
Fanfiction"Ajarkan aku apa itu cinta sampai aku faham dan tahu apa itu cinta yang sebenarnya." START: 18 may 2021 END: -