"TRISTAN!"
Lex väckte mig igen då jag somnat i soffan, IGEN!
" Fan det är ju tredje gången nu och klockan är ju bara halv åtta ju." Säger Lex med ett flin.
"Var du uppe sent igår eller?" Frågar Jamie ifrån sitt hörn i soffan.
" Nae inte så värst länge faktiskt", svarar jag och gäspar.
"Oliwer vet du när Ante kommer?"Han svarar inte på min fråga eftersom han är så inne i tv:n.
"OLLIE!"
Han rycker till och sedan tittar på mig med en förskräckt min.
Jag, jamie och Lex brister ut i skratt åt Oliwers reaktion och Ollie tittar lite surt på oss innan han också börjar skratta åt sig själv.
"Vet du när Ante kommer?" Frågar jag igen.
"han skulle försöka komma hit runt halv
åtta nånting."Jag nickar till svar och tar upp mobilen för att skrolla igenom flödet på instagtam. Jag hör att ytterdörren öppnas och att någon fumlar i hallen.
"Hej!" ropar mamma från hallen.
"Hej mamma!" ropar jag tillbaka.
Hon kommer in i vardagsrummet med två Ica kassar i händerna och ett leende på läpparna.
" Hej grabbar"
" Hej Mia", säger alla tre samtidigt.
Mamma fortsätter ut i köket och jag hör att hon börjar plocka upp matvarorna ur påsarna.
"Hallå kan vi inte hitta på något? " gnäller Lex.
"Och det skulle va..?" svarar Jamie drygt tillbaka.
"SANING ELLER KONKA!!!" Skriker Oliwer.
"Jaaa!!! hör jag att någon tjuter ifrån köket och mamma kommer in fort som fan i vardagsrummet. Asså Oh my god vad hon kan bara pinsam ibland!
"Ja vi kör" säger Lex överlycklig.
"Sure..." svarar jag lågt.
"Jag börjar, halv skriker Lex och tittar på mig med finurliga ögon och jag fattar precis vad han tänker.
" Tristan, Saning eller konka?"
Fuck... Han vill bara vara jävlig nu när mamma sitter här och lyssnar. Tack för den, TACK!
"saning..."
"Gillar du någon?"
"Ellerhur du har inte sagt något om det." säger Jamie som fortfarande sitter i sitt hörn.
Fuck fuck fuck fuck! Varför just den frågan!? Kunde han inte frågat någon annan seriöst! !?
"Ööööm neaj" börjar jag med darrande röst och börjar rodna. Jag slår mer blicken och hoppas att dom ska gå på det. Vem fan kan jag lura jag suger på att ljuga, jag har inget poker face över huvud taget.
"Nu får du berätta Tristan!" tjuter Lex och studsar upp och ner i soffan.
Lex är den av oss som har FÖR mycket energi. Han är alltid lika roligt och alltid glad. Han är typ solen i vårt gäng, han får oss alla på bra humör liksom. Nu sitter Lex ännu närmare och tittar på mig med glittrande bruna ögon och sitt perfekt liggande, blonda hår.
"Säg nu innan jag dör av nyfikenhet!" Säger Lex och klappar i händerna samtidigt som han fortfarande studsar.
"Nej det är ingen..."
"H.A.H.A Tristan du suger på att ljuga, du vet det va?" säger Oliwer med ett stort flin.
"Vad heter hon?" frågar mamma nyfiket.
Ska jag säga..? okej jag gör det, jag menar det är mina närmaste vänner eller snarare bröder och min egen mamma! .
" Dexter..." säger jag tyst och slog ner blicken igen.
"Vad sa du?" frågade Jamie.
"Han heter Dexter..." Säger jag återigen lite högre.
" Han mörkhåriga killen som går tredje året på skolan?" Undrar Oliwer nyfiket.
"Mm..."
" Fan vad kul för dig!" säger Jamie.
"Jag vill också vara kär jue!! klagar Lex högljutt.
" N-ni tycker inte-e att jag ä-är typ konstig eller jag menar typ förvånade eller nått..?" undrar jag nervöst.
"Varför skulle vi tycka det?" undrar Jamie.
"Ja du vet..."
"för att du gillar killar?" Undrar Lex och tittar på mig med ett vänligt leende.
"Mm..."
"Varför skulle vi tycka det?, du är våran bror och kommer alltid att vara det oavsett om du gillar killar eller tjejer." Svarar Lex och slog mig lätt på axeln.
"ANTEEEE IS IN THA HAOUSEEEE!!!" Hör vi hur Ante skriker och kommer inrusande i vardagsrummet och stannar upp.
"Har jag missat något? "
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Heej ny berättelse igen hoppas ni kommer gilla den^^ Kolla in min andra berättelse " Vart går gränsen? " Skulle betyda mycket!♥
//ARI♥
YOU ARE READING
Kan man erövra kärleken?(KMEK)
RomanceKan man erövra kärleken? Den första delen i KMEK serien. Finns det en känsla som är kraftigare än kärlek? Tristan brukar ofta ställa sig själv den frågan eftersom han aldrig riktigt upplevt äkta kärlek, det har aldrig känts bra liksom. Tills...