Lex kollar på mig allvarligt.
"Igår när jag sprang ikapp dig i korridoren blev du typ vettskrämd när jag la min hand på din axel, jag såg att det va nått, så ..."
Fan jag trodde han glömt bort det. Helvete.
"Ööm, jag trodde du var någon annan.
"Vem då?"
"Ööm, nej asså ingen speciell."
"Jag har sagt det tidigare och säger det igen, du suger på att ljuga." Lex tittar på mig allvarligt. jag har nog aldrig sett Lex så allvarlig förut. "Andreas..." sa jag väldigt lågt.
"Va?"
"Andreas." Sa jag lite
"Vadå Ante?"
"Nej han som har gått om sista året."
"Vadå har han gjort nått mot dig!?"
Jag lyfter försiktigt på tröjan och hör hur Lex gör ifrån sig ett jävligt konstigt ljud.
"JAG SKA FUCKING DÖDA HAN!" Skrek han till så jag typ flög en meter.
"HAN SKA FAN FÅ ÅNGRA SIG ATT HA-!"
"Lex lugna dig, det är okej." Avbröt jag han.
"DET ÄR FAN INTE OKEJ! HAN FÅR INTE SLÅ DIG , han får inte slå-" han tystnar och lutar huvet i händerna. Jag tar tag i hans arm så att han tittar i mina ögon. Hans ögon är tårfyllda och det får mitt hjärta att typ gå i tysen bitar. Jag drar in Lex i en kram och känner att min axel snabbt blir blöt av hans tårar. "Jag hatar att gråta" får han fram mellan snyftningarna. "Ibland är det bra att gråta."
Det blev tyst en stund "Min pappa gör också det." sa han tyst.
"Vadå? Gråter?"
"Nej han slår mig."Jag frös. Helt och hållet frös, zona ut, bye bye reality.
Varför har han inte berättat det förut!? Hur länge har det här pågått?
"Tristan?"
Lex skakar lite lätt på min arm. "Tristan?"
"H-hur länge?" Stammar jag fram. Han tittar på mig och sen ner på sina ihop knutna händer. "Han började slå mig när jag va runt sju år."
"PIZZA!!" Skriker någon av killarna och alla tre stormar in i vardagsrummet. Lex tårkar snabbt bort sina tårar innan dom andra skulle se att han gråtit. "Jag hämtar tallrikar." sa han och rusa iväg ut i köket. Dom andra killarna tittar frågade på mig. "Har han gråtit.? Frågar Ante.~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Förlåt att jag inte uppdaterat på ett tag, har varit sjukt trött efter att ha varit på One Directions konsert:) nån mer som va där?💕🆔 Tack till alla fina kommentarer! // Menyia💕
YOU ARE READING
Kan man erövra kärleken?(KMEK)
RomanceKan man erövra kärleken? Den första delen i KMEK serien. Finns det en känsla som är kraftigare än kärlek? Tristan brukar ofta ställa sig själv den frågan eftersom han aldrig riktigt upplevt äkta kärlek, det har aldrig känts bra liksom. Tills...