Konka

622 23 0
                                    

Det är folk högt och lågt, som dansade och däckade. Jag tittade på Lex och han tittade på mig innan vi tog en varsin flaska smirnoff ice och satte oss i en av sofforna. Automatiskt började jag leta efter Dexter.
Lex slog till mig på axeln och flina. "letar du efter någon speciell?" Fråga han med flinet kvar på hans läppar.
Jag känner hur jag blir röd i ansiktet och tittar ner. "Mm kanske..." svarar jag med blicken ner på mina svarta converse. Han skrattar bara åt mig och reser sig upp. "kom" sa han och tar tag i min hand. " vart ska vi?"
"Leta efter han såklart!" Sa Lex stolt. Vi letar runt i det fulla huset, tillslut hittar vi han i ett hörn med fyra eller fem tjejer som står och pratar och skrattar för fullt. Det kändes som om mitt hjärta smälte och sjönk till fötterna och jag fylldes av avundsjuka. Jag tror Lex såg att jag blev deprimerad på två sekunder och tar mig i handen igen. "kom vi går och letar reda på dom andra boyzen. jag nickar bara till svar. Vi hittade Oliwer och Jamie stupfulla i en soffa med massa tjejer som fnittra åt det dom sa. Jag satte mig bredvid Oliwer utan att säga något. Lex stod kvar och kollade på mig en stund sen försvann han ut i folk massan. Han kom tillbaka några minuter senare med två glas. "här" han gav mig ena. jag klunkar i mig nästan hela glaset på en gång. " wooah Easy tiger!" Sa Lex skrattande. " fy fan va gött!" Sa jag och hickade till. " Mongo" sa Lex till mig innan han knuffade lite på mig så han också skulle få plats i den nu överfulla soffan. Vi satt där ett tag tysta tills en tjej från våran klass ropa " sanning eller konka nu alla som vill vara med!"
"VI ÄR MEEEED!" skrek Lex och studsa som han brukar göra när han är uppspelt. "Haha kör till" svara Jamie. vi gick till mitten av rummet och satte oss i cirkeln. Efter typ andra rundan slutade jag lyssna och zona ut helt och hållet.
"Tristan"
"TRISTAN!" Skrek Lex i mitt ansikte.
"Va vad?" " Det är din tur."
"Oj jaha, förlåt."
"Sanning eller konka?" Frågar Sophia, en tjej från skolan.
"Ööööm, konka..."
Hon fnittra till och sa "Du ska tungkyssa Lex."
Det blev knäpptyst i rummet och alla kollar på mig och Lex. Jag lutar mig fram mot Lex och viskar " Är det okej?" Han nickar svagt till svar. jag lutar mig ännu närmare och stannar precis framför hans läppar, jag känner hans varma andetag mot mina läppar och jag kollar in i hans bruna ögon med en blick som en än gång frågar om det är okej. Lex besvarade den blicken med att pressa sina läppar mot mina. Hela rummet satt och ropa "TUNGKYSS TUNGKYSS!" Lex la sin hand på mitt bakhuvud för att pressa mig ännu närmare sig för att sedan öppna sin mun och jag gjorde detsamma. Hans mun var varm och smakade starkt av alkohol och rök. Både jag och Lex började andas tungt men fortsatte. Lex läpp percing kittlade på min underläpp och jag började flina i kyssen. Tillslut drog vi ifrån varandra för att få luft. Det var helt knäpptyst tills en tjej sa "Det där va hett!" Vilket fick alla i rummet att gapskratta. " Gör det igen!" Skrek någon från folkmassan. " Kanske senare." sa Lex och skratta.
" Va Lex bra på att kyssas?" Fråga Oliwer. " Haha ja super." svara jag och blinka med ena ögat mot Lex som skratta till. Vi satt där en stund till tills Lex tröttna. "Jag orkar seriöst inte mer jag går ut." sa Lex och reser sig och vinglar ut till dörren. jag satt kvar en liten stund till tills jag kände att jag också måste ut. När jag kommer ut ser jag att Lex sitter och lutar ryggen mot ett träd och röker. Jag sätter mig bredvid han. Han har slutat att fråga om jag vill ha en cigg eftersom han vet att jag hatar att röka. Vi satt där tysta en stund tills jag hör hur Lex snyftar. "Lex hur är det!?" Han svarar inte utan börjar få svårt att andas och tårarna bara rinner ner för hans bleka kinder. "Har det hänt något?" " jag orkar inte längre..." fick jag som svar.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Heeej alla! Sjuukt ledsen att jag inte har uppdaterat på sjuukt länge men min dator har gått sönder så det här är skrivet på min väldigt spruckna iPhone 5😂 tack alla som läser!💕 //menyia


Kan man erövra kärleken?(KMEK)Where stories live. Discover now