Vi bestämde oss för att ha filmkväll. Jag kan säga att vi blev lite nojiga efter vad Lex berätta för oss, Oliwer har typ följt efter han som en liten hundvalp, han fick inte ens gå på toa själv för att Ollie var rädd för att Lex skulle göra något dumt. Mamma jobbar natt på sjukhuset ikväll så vi har hela lägenheten för oss själva, vilken lycka! Mamma försökte övertala mig att hon skulle stanna hemma vilket hon misslyckades stort med, Mohaha...
Vi har kurat ihop oss i vår överdrivet stora soffan med en massa filtar och kuddar.
"Så... Vad ska vi se för film?"
"Nån skräckis!"väser Lex och flyger upp ur soffan för att sätta på Netflix. Fan för han, han vet att jag hatar skräckfilmer! Han gör det endast för att jävlas, så typiskt Lex.
"Jag vet en bra!, The Orphan!" sa Ante. "Ja den är skit läskig!" Tjuter Lex och flinar mot mig.
Jag sväljer hårt och blir typ kallsvettig, bara namnet var ju läskigt. Lex får igång filmen och sätter sig i soffan bredvid mig. "Tristan det är lugnt, du får nog hålla Ollie i handen om du blir rädd." sa Lex och flinar mot mig. "Fuck you." sa jag lågt och Oliwer försöker hålla inne ett skratt.
15 minuter in i filmen sitter jag med ansiktet i en kudde och knäna uppdragna mot min bröst korg. Jag känner en hand som stryker lätt över min rygg och uppemot min nacke och hårbotten. Jag hör hur en tjej i filmen gallskriker vilket gör att jag får gåshud. "Tristan, du är iskall." Säger Lex lågt. "Ey, Jamie skicka hit en till filt." Jamie kastar en filt till Lex.
"Tack." Sa han till Jamie.
Jag känner hur Lex lägger filten runt mig.
"Tack."
"Lugnt."
Ytterligare 15 minuter senare in i filmen sitter jag och gömmer ansiktet i Ollies axel. Jag hör hur dom andra små skrattar. " Käften" mumlar jag . Det fick killarna att börja gapskratta.
"Hörni kan vi inte köpa pizza eller nått?" Undrar Ante. Jag kan säga att Lex vaknade till när han nämnde ordet 'pizza' för han flög upp ur soffan och ut i köket för att hämta pizza broschyren som ligger på köksbordet. Han kommer tillbaka med typ världens största leende på läpparna.
"Ska vi köpa familjpizza eller en varsin? Undrar Lex och sätter sig i soffan igen.
"Vi köper en familjpizza va? Sa Jamie. "vad vill ni ha då boyzzz?" Undrar Lex"Vet inte Lexiiiiiis."svarar jag drygt tillbaka. Lex blänger på mig innan han slänger upp en fot i mitt ansikte. Han gnuggar in sin svettiga strumpa ordentligt innan jag hinner knuffa bort den och sätter mig på han och börjar kittla han. "Nej Tristan! Jag kan inte andas! Hjälp mig någon!
"Skyll dig själv Lexis!" Säger jag och skrattar ännu mer.
"HJÄLP!"
"Jag kan hjälpa er." sa Ante med en röst som sa att han tänkte göra nått dumt, och jag hade rätt... Ante knuffar till mig i ryggen så att jag ramlar handlöst ner på Lex så vi slår näsorna i varandra.
"Aajj!" Sa vi båda samtidigt.
Vi tittade på varandra med näsorna några centimeter bort från varandra. Båda två brister ut i skratt. "Jag tror du bröt min näsa Tristan."
"Förlåt."
"Hörni ni kan tacka mig senare när ni är klara turturduvor , det är lugnt vettni." sa Ante stolt.
Både jag och Lex tittar snabbt upp på Ante. " Du kommer dö." Ante kollar på oss förskräckt innan han hoppar upp ur soffan och springer. Både jag och Lex flyger upp ur soffan och springer efter. " Akta så att du inte ramlar nu Tristan!" ropar Jamie efter mig.
Ja, jag är klumpig... och det är inget jag är stolt över. Jag kan liksom inte ens göra en macka utan att göra mig illa minst tre gånger innan jag är klar. Så klart kom jag inte undan nu heller, nähe, jag slog i tån fyra gånger i olika saker.
"Jag sa ju till dig att vara försiktig! Ropar Jamie när han hör hur det dunkar till ute i köket. Hmm...nu undrar du nog vad jag gjorde?
"Tristan vad hände?" Ropar Oliwer från vardagsrummet.
"AAAAJ!" Ropar jag bara till svar.
"Oliwer kommer ut i köket och ser mig ligga på vårt shackrutiga köksgolv.
"Är du okej?" Undrar han.
"Du får skratta..."
Och såklart Ollie typ dör av skratt, han skrattar seriöst så mycket att han ramlar ihop på golvet i liten boll.
"SPRANG DU IN I DÖRRKARMEN! PÅ RIKTIGT JAG DÖR!"
"H.A.H.A så roligt va det väll inte?"
"JO!"
" Va fan är det som händer?" Undrar Jamie och kommer in i köket tillsammans med Lex och Ante.
"TRISTAN SPRANG IN I DÖRRKARMEN!"
"Du är fanimej omöjlig Tristan, du är typ den klumpigaste personen jag känner." Skrattar Ante. Lex kommer fram och sträcker fram handen och hjälper mig upp. Han kollar på mig noga i ansiktet. " Du kommer få en blåtira."
"Jag hämtar någon kallt som du kan lägga på fejan." sa Ante och börjar rota i frysen.
Vi andra går tillbaka och sättet oss i soffan. Ante kommer tillbaka med en påse räkor i handen. "Det var det ända jag hittade."
"Det blir bra."
"Nej men vad ska vi ta för pizza nurå?" Frågar Oliwer.
"KEBAB!" Tjöt Lex och studsar som han brukar.
"MED KEBABSÅS!" Tjöt han ännu högre.
"Nej jag tycker vi tar en Hawaii." sa jag för att reta Lex lite vilket dom andra förstod och spelar med. "Ja det gör vi, sorry Lexis." sa Jamie. Lex slutar genast studsa och kollar på oss med en 'är ni allvarliga' blick innan han sätter sig i hörnet av soffan med armarna i kors. "Ingen lyssnar på Lex." muttrar han för sig själv. " "Jag går och beställer." säger Oliwer och går ut i köket
Det är tyst en stund innan vi hör Ollies röst. "Hej, jag skulle vilja beställa en stor kebab pizza." Jag slängde ett öga på Lex som satt i hörnet. Hans ögon började typ lysa när han hörde att Ollie beställde en kebab pizza. han for upp ur soffan och kastade sig på mig för att krama mig. "Tack , tack , tack, tack ,tack!" "Oj nån blev glad." sa Jamie och flinade. Lex bara lipade till svar. "Tristan du luktar räkor." sa Lex och rynkade på näsan. "förlåt då." sa jag och lipade mot en sprallig Lex. "Kom nu boyz vi går och hämtar pizzan" ropar Ante från hallen. " Jag och Tristan stannar här jag måste prata lite med honom." ropar Lex tillbaka. "okej." ropar Ante innan dom går.
Lex ögon går från spralliga till allvarliga.~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mitt längsta kapitel hittills!
Förlåt om kapitlens är lite dryga men det kommer bli bättre;) btw känner mig ganska generös med kapitel idag^^ har typ skrivit heeela dan idag (har ont i tummarna) hoppas ni fortsätter läsa efter detta kapitel också ;P tror det kommer ett till kapitel i natt eller imorgon så håll utkik ❤️ //Menyia
أنت تقرأ
Kan man erövra kärleken?(KMEK)
عاطفيةKan man erövra kärleken? Den första delen i KMEK serien. Finns det en känsla som är kraftigare än kärlek? Tristan brukar ofta ställa sig själv den frågan eftersom han aldrig riktigt upplevt äkta kärlek, det har aldrig känts bra liksom. Tills...