Jag vill prova en sak...

463 30 8
                                    

Jag vaknar av att min mobil ringer, så jag sträcker mig långsamt och stelt efter mobilen som ligger på mitt nattduksbord.
"Hallå?" Svarar jag med raspig morgonröst.
"Hej gubben det är mammsen, du jag stängde av ditt alarm igår innan jag åkte till jobbet, jag tänkte att Lex och du skulle stanna hemma från skolan idag efter igår och allt, så jag sjukanmälde er."
"Okej tack mamma."
"Jag kommer hem om en timme, jag fick ett extra larm så jag va tvungen att jobba över. Vi behöver prata sen när jag kommer om vad som hänt med Lex och allt, okej?"
"Okej, hejdå, älskar dig."
"Hejdå gubben, ses snart, älskar dig."
Jag lägger bort mobilen och lägger mig slöt tillbaka på Lex bröstkorg som åker upp och ner när han andas.
"Lexis?" Säger jag mjukt och kysser hans varma hud på bröstkorgen.
"Lex?"
"Mm..."
"Klockan är kvart i tolv."
"VA!" Skrek Lex och kastar sig upp så vi slår i våra ansikten i varandra.
"Aj!" Sa vi samtidigt och tittar på varandra med ett stort leende.
"Hur kan du va så lugn? Vi är ju skit sena till skolan." Frågar han och jag bara skrattar.
"Mamma sjukanmälde oss idag."svarar jag.
"Varför då?"
Han kollar undrande på mig, jag lägger en hand på hans bröstkorg nära ett av han sår.
"Å juste." Sa han och ger mig ett snett leende.
"Gör det ont?"
"Lite."
Jag sätter mig gränsle över han och lägger mina armar runt hans nacke. Även fast vi bara har underkläder på oss så känns det inte konstigt, motsatsen, jag typ gillar hans närhet, hans beröringar och hans närvaro mer än va en bästa kompis ska. Betyder det att jag är kär i min bästis? kan man vara kär i två samtidigt? Eller är Dexter bara en liten crush? Eller är Lex en crush? Jag fattar ingenting.
"Vad tänker du på?" Frågar Lex nyfiket och tar bort min lugg från mina ögon.
"Jag har funderat på en sak... Som jag vill prova, när jag är nykter..."

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Kan ni gissa vad det är Tristan vill prova? Om inte får ni reda på det i nästa kapitel^^

//Menyia💕

Kan man erövra kärleken?(KMEK)Donde viven las historias. Descúbrelo ahora