bab 5

568 17 12
                                    

Nothing by day semangat is today

Tanam2 ubi takperlu di baja.orang berbudi. Kita berbahasa semarakkan hari ini belajar rajin2....

6pagi-

Naufal dah busy cari baju yang sesuai. Jap orentasi uni cam mana ek? So naufal pun siap la keluarkan skali baju ryan. Dah tu dia kejut ryan. Eh dorang sebilik au. Ryan pun bangun. "hmmm...kenapaa..." kata ryan. "hish bangun harini orentasi laa. Byee" kata naufal yang ingin pergi ke bilik hazim.

"japp.....huarghh..kau nak gi mana" tanya ryan. "kejut abang la bai" naufal terus keluar. Naufal tengok pintu bilik hazim terbukak. So dia redah masuk jela. Dia tengok hazim tengah terlentang baring dengan pakai boxer je. Apa salah mata naufal bshsushussu.

"mabok budak ni. Abangggg. Bangun" kata naufal dan gerak2 hazim. "hrmm. Eh!" kata hazim yang terkejut. "apasal??" tanya naufal. "bongok. Morning wood la" kata hazim. Naufal terus blushing. "lain kali selimut." naufal pun bangun. "eh nak gi mana teman la aku mandi" kata hazim. "abang. Abang tu dah besa patu abang ade bf patu abang taken patu abang tu abang. Patu abang berani patu aba--- mhpmmm!!! Hish ape ni!" sempat lagi hazim kiss bibir naufal.

"sape suruh bebel" hazim bangun dan terus masuk bilik air. "eeee dari kecik miangnya" naufal pun pergi balik kat biliknya. Tengok2 ryan tengah mandi.

7 pagi-

Semua dah siap sarapan. Biskut ngan milo je. Then dorang pun masuk ke dalam kereta. "adik ko jangan nak gelabah sangat heh nanti" kata hazim. "ok" jawab naufal. So mereka menuju ke universiti. Dalam 10 minit dah sampai.

Mereka semua pun keluar. "Wah ramaii" kata naufal yang terpegun. So dorang pun jalann sampai di pintu masuk dewan.di situ mereka kena ragister aliran yang nak di ambik nanti. So waktu nak jalan masuk tu naufal asik berkhayal sampai terlanggar satu perempuan ni.

Pumm!

Barang yang di pegang perempuan tu jatuh. "ehhh sorry2" kata naufal. "tak awak tak salah saya yang salah" kata perempuan tu. "takk saya yang salah sebab jalan tak pandang orang" kata naufal. "ermm maaf ye.adik saya ni slow sikit kadang2" sampuk hazim.

"ehh takpe2 lagi pun saya salah jugak 'wah hansem sia abang dia' " kata perempuan itu. "erm btw nama awak apa" tanya naufal. "erm..nama saya nina maisara. Boleh panggil nina" kata nina sambil senyum. "ish nak rampas bf orang ke" bisik hati ryan.

"ooo saya naufal. Abang saya nama dia hazim. Yang tu...ka---" naufal baru nak kenalkan ryan tapi ryan sampuk. "oh aku ryan boyfriend dia" kata ryan. Naufal terus pandang ryan dengan tajam. "apa? Betul la kan" kata ryan. "ape masalah ko. Ishh tak malu kan" kata naufal. "elele malu pulak" kata ryan.

"nina hirau kan je ryan tu. Dia tibe sikit hehehe" kata naufal. "ouh..hahahahah erm ok la saya kena pergi kelas saya untuk sesi perkenalan. So nanti rehat kita jumpa kat cafe utama" kata nina. "wait rehat?" kata hazim. "oh nanti dorang bagi jadual dengan map" kata nina. "ohh ok baiii" kata naufal. Nina hanya lambai dengan senyuman.

"jangan nak baik sangat heh ngan dia" kata ryan. "ish suka hati la" kata naufal. "oi gadoh pulak. Dah jom. Korang dah pikirkan nak masuk mana ni" tanya hazim. "dah" jawab pasangan tu serentak. "ehh sama" and again tiba2 dorang blushing.

"haih jom" kata hazim. So mereka berangkat daftar. Ryan ambik design & alchitecture. Hah naufal ambik sains hazim dia ambik sains komputer. Jangan tanya mana author tau. Google la.

Apa2 pun saya takde pengalaman uni heh baru 15 tahun in 2021 sisca👽 baru form 3 HAGAHAGAHAHAGA.

Sementara itu nina

"wait dorang cpl?? Apasih. Handsome jugak ryan kalau di ship kan ngan naufal tu. Ish tah2 ryan tu gurau kot. Biasalahkan laki. Hazim tu pun boleh tahan" kata nina.

You know. Nina pun tengok bl. Ini semua agenda fujoshi.

Skip




*rehat*

Masing2 baru keluar dari college masing2 dan berjumpa di cafe utama uni. Biasalah kat uni ade banyak cafe. Nak ke cafe kene naik bus or kenderaan. Sebab uni ni besar. Nak gi college pun kene naik kereta tadi. Tapi kalini naufal naik bus sorang2.

Dia pun tiba di cafe utama.

Dia pun cari la nina tapi tak jumpa. Patu dia pusing2 lagi dan nampak nina yang dah lama lambai tangan. Kat situ baru ade hazim. Ryan tah mana. So naufal duduk. "mana ryan?" tanya naufal. "entah" jawab hazim. Tiba2 ada mamat di kenali tegur hazim.

"eh ni hazim hehh" tegurnya. Hazim paling. "amir??" wah amir rupanya. "laaa kau kat sini" amir terus duduk sebelah hazim. "erm awak sape?" tanya amir kepada nina. "ohh saya nina maisara. Kitorang semua baru kenal" kata nina. Amir pun senyap2 pijak kaki hazim

"ok la aku nak beli makanan bai" kata naufal. Tapi diikuti nina. Naufal jalan2 tiba ade laki langgar dia. Dah elak pun terlanggar. "hish jalan guna mata lah" kata laki tu. "eh aku pulak. Aku dah elak dah. Sesat. Wait i know you" kata naufal. "tau kau yang langgar aku time kat time square" kata laki tu. "oh..." kata naufal yang speechleass.

"lain kali jalan guna mata.menyusahkan je" kata laki tu. "bengek aku dah elakkan masalah nya" kata naufal. "ish dah jom naufal" nina tarik baju naufal. "awak ni takkan masuk2 nak buat hal" kata nina. "tak dia tiba je nak tuduh orang" kata naufal sambil jeling laki tadi.

Then ryan datang. "nape ni macam ade orang kene marah je" kata ryan. "tu mamat tu sesat gi tuduh aku" kata naufal sambil tunjuk ke arah laki tadi. Ryan pun pandang "eh haikal ke? Macam dia tapi takkan la tinggi dari naufal? Ah manusia kan mesti ade muka lebih kurang" bisik jati ryan.

So mereka pun beli makanan

Bersambunggg...

Konspirasi apekah yang sedang berlaku ini. Ape memang betul tu haikal?😏😏💅. Ke tak? Ke tu gangster kat uni tu?
Entah tak tau mari siasat bersama naufal di next bab AHSHAJHAHAHAHA.

Dgajhdjs

Mempunya perasaan terhadapku season2Where stories live. Discover now