bab 39

271 11 19
                                    

*Malam*

Semuanya tengah menunggu untuk makan malam.

Tiba2 pintu di ketuk. Ryan pun bangun dan buka pintu. Ianya haikal.

Haikal pandang ryan. Ryan pandang haikal.

Haikal Masuk dalam rumah dan dia terkejut kerana ada mak ryan dan naufal serta ayah Ryan.

Jadi dia senyum dan cepat2 naik atas.

"Kenapa tiba2 datang ni. Ada hal mustahak ke" bisik hati haikal.

Makan timee🍝🍝🍝💅

Naufal dan ryan dari tadi tak bercakap pun. Mereka hanya teruskan hal sendiri.

Tidak lama daripada itu, Haikal menuruni tangga untuk ke meja makan. Haikal masih lagi blur kenapa parents ryan dengan mak naufal datang.

Tiba2 fikiran dia terlintas mengatakan sebab pergaduhan yang terjadi. Jadi dia awkward tiba2.

Mereka semua pun makan. Suasana sepi tanpa sebarang cerita yang dikatakan.

"Kamu semua ni diam kenapa?" Tanya ayah ryan. Tapi still diam. Tiba2 pintu rumah di buka.

"Amirr. Makan lah" kata mak naufal. "Eh takpe saya baru lepas makan" kata amir sambil tutup pintu. Dia letak bag kat atas kemudian dia turun balik.

"Bila sampai ni?" Tanya amir. "Petang tadi" jawab ayah ryan. "Ooo mana ayah. Parents haikal pun mana?" Tanya amir lagi

"Eh sejak bila panggil ayah- " kata naufal. "Ko ni slow la dik. Lupa ke kita semua dah tunang" kata hazim. "Kan baru tunang bukan kawen" kata naufal.  "Adik.. sedih la aku.memang la baru tunang. Taun depan kita semua baru kawen.KO NI. Heh budak sedar sikit ko panggil parents bf ko apa. Hish cakap orang. Innocent tu memang kan" marah hazim.

"Abang! Kenapa bagi tau adik!" Tiba2 maknya marah hazim. "Eh-.. EH TERCAKAP" kata hazim. Mak ryan terus tepuk dahi.

Ok untuk hal ni naufal je tak tau apa2. Jadi naufal terkejut sikit. "Kenapa kawin tahun depan" terus naufal tanya. Sebab dia tak ready lagi.

"Hish.. abang la ni. Ok mak yang cadangkan. Then semua setuju. Lagi pun adik langsung takleh jaga diri" kata maknya. "Tapi adik mana ada-" terus mak dia potong.

"Eh naufal hazizi. Mak tau eh yang kamu dalam bahaya sebab sorang laki ni kat uni. Lepastu sekolah menengah lepas haikal pindah. Kamu buat hal lagi. 2 tahun ye. Lepastu waktu ada haikal. Kamu dah di sentuh dengan zafran. Ingat tak?!" Kata maknya.

"Tapi-" baru sepatah naufal bersuara. "Bukan tu je. Sekolah rendah pulak kene buli. Nasib sekali. Cer belajar tekwando dengan haikal. Dari dulu mak suruh kan. Kesian kat abang kamu tu dari dulu je dia offer diri nak jaga kamu sedangkan bf kamu tu tak bagi tau abang kamu jaga" bebel maknya. Terdiam seribu bahasa naufal.

"T-tapi adik tak ready..." Kata naufal. "Takde2 semua dah plan" kata mak naufal lagi.

"Sebelum kawin pun dah jeles. Kalau kawin nanti mesti teruk💀" bisik hati naufal sambil memandang haikal dan ryan.


S K I P












Tahun seterusnya di bulan Januari




"Uyoo nak kawin dah budak ni" kata hidayatul. "Tak sangka budak yang aku rapat kawin ngan lelaki" kata rusyaidi dengan nada sedih di tinggalkan oleh bestie dia. "Diam la ko. Aku always jekan pm tepi. Ha lagi satu aku kawin tengah tahun ni bukan nya bulan ni. Sedih la korang ni" kata naufal.

"Hahahah gurau. Ha abang ko pulak katanya nak kawin jugak. Sapa kakak ipar ko?" Tanya hidayatul. "Heh ko tak tau ke hida. Abang dia kawin ngan lelaki la" kata Aisyah. "HEH!" terkejut hidayatul.

"Plis aku ingat dengan perempuan. Yela fans abang kau tu semuanya perempuan" kata hidayatul. "Ha ah. Ada haritu aku stalk ig abang ko kemain post tag tu semua gambar perempuan" kata rusyaidi. "PLIS aku tak tau pape. Dah setahun tak stalk acc abang aku. And aku pun tak active pun" kata naufal.

"Miska ko tau tak kitorang tau khabar ko dari story ig abang ko. Kau tido dia masuk close friends. Ha semua la dia masuk close friend. Tapi ada la jugak public" kata rusyaidi.

"Please abang aku" naufal berasa malu.  "Kalau tak percaya tanya orang sebelah kau tu" kata hidayatul.

"Haikal ryan betul ke?" Tanya naufal. "Hahahah betul la. Kau je tak tau. Takpe gambar semua abang ko tangkap semua lawa2" kata haikal. "Tu la keje ko tido awal je. Kitorang biar la" kata ryan. Naufal dah malu plus nak cekik2 abang dia.

"Sapa pengapit kau?" Tanya Aisyah. "Lah awal nya.... Ermmm mestilah laki ni" kata naufal sambil menunjukkan ke arah rusyaidi. "Eh sedar sikit. Ko tu kawin 2 bukan kawin 1. Aku ni nanti nak letak mana atas pelamin" kata rusyaidi.

"Hahahahah belakang aku. Gurau. Alah dah atas pelamin ko takyah la ikut" kata naufal. "Dasar kawan tak serbaguna" kata rusyaidi. "Relek bang sabo" kata hidayatul.

"Mende korang ni tanya awal pasal kawin. Korang tu bila nak kawin" kata ryan. "Lupa ke umur kita ni 19 tahun. Ish3. Saba la umur 24 ke" kata rusyaidi.

"Ade2 jela" kata ryan. Maka mereka hidup bahagia

TAMATT




TQ SAYA UCAPKAN.

Saya berterima kasih kepada yang setia vote cerita ni dari season 1 sampai chap ni. Maaf tersalah bahasa selalu lambat. Bukan apa. Jadi seorang author ni sangat susah.

Ada masa rajin ada masa malas.

Tapikan cer fikir takkan cerita ni habis macam ni?

















Tamat



















































Heh markonah gurau 😭💅

Skip lepas seminggu...

"Stabak" kata naufal. "Takde2 kfc" kata hazim. "Lah kau kenapa stabak?" Kata haikal. "Yela air stabak makan kfc" kata naufal. "Banyak canteq muka ko. Bak duit" kata hazim. "Ko kan kaya belanja la" kata naufal.

"Woi dik. Kau ni lupa je kan. Duit tu bayar yuran uni kita. Aku kan. Eyy" kata hazim. "Hehehe gurau" kata naufal sambil selamatkan diri.

"Ok dah oder la cepat" kata naufal. "Saba aku lupa nak oder. Semua salah kau" kata hazim. "Lah aku?" Kata naufal.

"Hish engkau kalau ghodok tak tido malam tau kau" kata hazim. "OK! jangan la marah. Bf ade kan buat la kat dia" kata naufal. "Hish diam" kata hazim sambil pilih menu yang sepatutnya.

"Apa ni gado2" kata amir tiba2 yang entah datang dari mana. "Tengok la bakal adik ipar ko ni" kata hazim. "HEH sejak bila reti ngadu ni" kata naufal.

"Apa ko ingat ko sorang jeke boleh ngadu" kata hazim yang masih pandang telefon. "Wahhh. Yela2" kata naufal dan dia pergi keluar dari bilik abangnya.

Bersambung....

Helep i dah 16 tahun PURRRRR

Mempunya perasaan terhadapku season2Where stories live. Discover now