bab 10

531 20 67
                                    


Uhh meresahkan abshja

Class--

Naufal duduk sebelah haikal. Sebelum tunggu pensyarah, Haikal pun tenung naufal. "apaa?" naufal blushing. "kau comel la time kita buat" kata haikal. "erm.. Merepek. Kesitu pulak" kata naufal yang still blushing lagi. "betul ape. Cute seperti dulu" kata haikal yang lagi senyum. "dah cukup" kata naufal.

Kelas bermula. Mari kita ikut saya ke selanjutnya mereka di cafe.

"eh ninaa! Sini" kata naufal. Haikal pandang nina. "gf heh??" haikal jadi serious. "apo. Dia kawan baru akuu" kata naufal. Nina yang dengar itu terus pergi pada naufal. "eh naufal.. Eh kawan heh?" tanya nina. "erm actualy---" naufal nak bagi tau tapi haikal terus potong. "ha ah kawan" kata haikal. "oh saya nina" kata nina. "haikal" jawab haikal simple.

"eh tapi...." kata naufal. "dahh jom duduk" kata haikal. Nina pun pelik kenapa haikal macam tu. So mereka pun pergi ke sebuah meja dan duduk. Mereka pun start membawang.

"naufal kenapa malam tadi tak message saya?" tanya nina. "eh lahh lupa.....kejap lagi pun saya mana ada no awak" kata naufal. "eh ha ah. Hehehe. Kalau cam tu bak telefon" kata nina. Naufal pun keluarkan phone nya dari poket seluar.

Haikal jeling je naufal dari tadi. Nina pun savekan no nya di telefon naufal. "ok nah. Oh btw awak suka yaoi ke bl" tanya nina. Terbatuk haikal. "eh sorry2 saya ingat awak tak tau" kata nina yang dah malu. Dia risau haikal taklayan semua ni. Naufal pandang haikal. "ko kenapa?" tanya naufal.

"takk aku ingat nina like perempuan biasa. Tak tau pulak layan pasal ni" kata haikal. "erm hehe. Kenapa cara awak cakap macam awak pun tengok ni" kata nina. Haikal tersentak. "yelah actually saya bf naufal" kata haikal. "what?! seriously?" kata nina. "erm ye dia bf lagi satu saya" kata naufal. "habis tu ryan tau tak" tanya nina.

"oh ryan ngan saya kawan and kitorang tak kesah pun" kata haikal. "no way. My brain. So kiranya korang happy2 je la kan??" tanya nina. "hm ha ah" jawab naufal. "aaaa noo. Macam mana-- aaaa korang dkehjssh. Naufal. To be honest. Sekarang awak nampak comel ngan laki. Bye" kata nina. Naufal blushing.

"harap besabar heheh" kata naufal. "sorry la. Saya... Dah banyak sangat dipengaruhi dengan drama bl. Tak penah jumpa depan mata" kata nina. "hehehe dah jom makan" kata naufal. So mereka semua pun makan.

Skip

*Rumah*

Jam 4 petang :v

Kalini entah kenapa Naufal teringin ramen cabonara tu👽.

Selamba dia main keluar dari bilik. Ryan ngan haikal tengok je. Naufal pergi bilik hazim. And main masok.

"wehhh" kata naufal dan terus baring atas katil. "Kau nak ape" tanya hazim. "abangg~~ jom" kata naufal. "ko jangan nak menggatal heh aku malas" kata hazim. "gile. Aku nak ajak kau beli ramen" kata naufal. "lol. Ye la jom" kata hazim. "yeyy bai" Naufal terus bangun pegi bilik dia.

Ryan ngan haikal pandang naufal. Naufal endahkan dia just tuka seluar patu ambik telefon dia.

"eh nak gi mana?" tanya ryan. "dating. Bye. Jangan ikut" kata naufal. "betul2 la" kata haikal. "haihh aku nak beli barang ngan abang aku. Jom" kata naufal. Semua tak gerak. "oi nak ikut tak.tanak takpe aku gi dulu ba bai" kata naufal.

Ok semua gelabah.

*dalam perjalanan*

"kita nak beli kat mana??" tanya naufal. "erm... Kita gi hypermarket adela kat2 sini je" kata hazim. "erm wokay" kata naufal.

15 min kemudian....

Mereka dah sampai. So.... "korang takyah ikut tunggu je aku beli 1 barang je" kata naufal. "yela" kata ryan. Naufal pun keluar dan pegi cepat2

-rak megi-

naufal cari ramen dan jumpa. Lalu dia ambil tiba2 terjatuh akibat terhinjut2 nak ambik. Ramen itu jatuh di hadapan seorang lelaki dan laki tu tolong ambikkan. "eh sorry" kata naufal. "ehh naufall" kata laki tu. "abang amirrr! Eh buat ape kat sini" tanya naufal. "tengah minum arak" kata amir. "haish." kata naufal. "dah tu beli barang la. Ade ke tanya buat ape kat sini. Cubit kang" kata amir.

"heheheeh. Abang~ tolong ambik lagi 2 peket" kata naufal. "buat ape banyak2??" tanya amir. "halah biar la. Cepat la" kata naufal. "eh budak ni. Nah" amir ambik dan bagi ke naufal. "hehehe tq. Bye adik..eh silap naufal pegi dulu bai" kata naufal. "alaa~ adik pun boleh. Abang tak kesah" kata amir.

"ehh sesat. Da la ba bai" naufal pergi. "lah budak ni aku baru nak try. Eh cepat la ikut dia. Boleh jumpa hazim" amir pun tolak troli ikut Naufal. Sebelum ke kaunter. Naufal beli cheese sausage beli susu. Patu? Dia beli coklat. Cakap pasal coklat. Naufal beli banyak :v

Then naufal dah kat kaunter. Di ekori amir.

Skip

Parking kereta. Naufal still tak sedar amir kat belakang. Uuuwuwu . Hazim tersentak bila nampak amir. Dah nak sampai kereta, naufal baru terasa belakang ade orang ikut. "abang??!" kata naufal. "saba la nak jumpa hazim" kata amir. "haihh jom" naufal pun jalan.
.
.
.
.
.
.
.

Hazim buka tingkap kereta. "adik ko letak barang kat belakang patu. Nape ni amir?" tanya hazim. "erm aku rindu kau. Jom date" kata amir. "laah baru je date nak date lagi" sampuk naufal. "eleh kau tau ape" kata amir. "apa kata abang duduk je serumah ngan kitorang hari2.dapat tido ngan dia" kata naufal.

"masalahnya dia kasi ke?" kata amir. "alaaa duduk je. Free of charge. Apa2 hazim tanggung dia banyak duit" kata naufal. "tak bangang ianya pasti punde. Ko ingat duit tu aku guna pesta2. Aku bayarkan sekali yuran kau tau tak gilaa" kata hazim. Naufal terkejut. "wehh susah2 je. Nape bayarkann" tanya naufal.

"masok la bising je" kata hazim. Naufal pun masuk. "ni kau datang sini naik ape?" tanya hazim. "oh aku naik moto" kata amir. "bagos jom date kat umah aku" kata hazim. "seriously. Ok jumpa kat pintu masuk" kata amir dan hilang dari situw.

Bersambung....

Uyahh kasya. Sorry buat tertunggu. Jsbsjs kemas rumah maklum la. Patu cat bilik.

Erm btw follow la ig saya😩😩
Baca komen  --->

Hah patu... Jom cpl😃💃 HSHAHAHAH GURAU GURAU. JANGAN SISCA😭 GURAU JE LA.

follow jangan tak follow ig says👁👄👁

Bye. sayang korang ndhsjd

Mempunya perasaan terhadapku season2Where stories live. Discover now