bab 51

251 9 0
                                    

*sambungan nina pov flashback*

Tak lama tu... Tiba2 mulut saya di tekup seseorang dari belakang. Akhirnya saya di dalam keretanya.

Saya bergelut. Tapi ada sorang laki ni terus tenangkan saya

"Heh dont worry. Saya tak buat apa2. Ni kawan naufal kan?" Tanya dia. Saya pun terus berhenti bergelut. Mulut saya yg di tekup pun perlahan lahan di buka.

Saya tak takut tapi tertanya. Sebab muka laki ni macam takde kaitan pun dengan naufal. Itu yang saya pelik.

"Hi saya aqil. Kawan baik abang naufal dulu. Kitorang lost contact after spm. So.. ni nina kan?" Kata dia. Saya agak terkejut la. Macam mana naufal ramai kawan sedangkan dia susah nak bergaul. Tapi ni kawan abang dia-

"Ye but macam mana tau nama-" tak habis cakap lagi dia dah sambung. "Amir ade messages minggu lepas. He said. Dia nak minta tolong sebab naufal tengah terancam. And why awak mengendap rumah naufal" kata aqil sambil bagi pandangan pelik terhadap saya

"Tu.. HA tu nampak kereta tu. Dia la yang struggle kacau naufal" saya terus cakap apa yang ada kat kepala. Sebab saya nampak pistol sebenarnya....

Lepas saya bagi tau tu. Tiba2 tangan saya di pegang kuat oleh dua orang lelaki. Saya pun terus goyangkan lengan saya supaya di lepaskan.

"Apa hubungan awak dengan naufal?" Terus lelaki yang nama aqil tu tanya. Ye saya akui memang saya ada naufal je untuk borak. Tapi tu tak bermaksud saya suka dia. Even setiap malam sebenarnya saya message dia. Tapi dia ok je.

Kitorang pun selalu bincang pasal pelajaran. Kadang2 tu pasal boys love..heheheh ok jangan kecam.

Saya pun cerita la semua dari awal sampai akhir macam mana saya kenal naufal pada aqil ni.

Kemudian saya di lepaskan.

aqil terus call amir untuk datang ke rumah. Tapi seingat saya dia waktu tu tengah melawat abang naufal.


Panggilan telefon pun tamat. Tiba2 muka amir jadi serius. Ok kali ni saya betul2 rasa terancam. Yela saya perempuan bukannya laki (cry)

Aqil tu bincang2 la dengan lagi 2 laki ni untuk buat sesuatu.

Tiba2 saya nampak dalisha macam letak kan satu serbuk pada cupcake. Bungkusan serbuk tu pun macam yg saya nampak haritu.

Saya terus send messages pada naufal. Tapi dia tak seen. Saya spam bende yang sama sampaikan...

"Awak buat apa ha?! Identiti saya kene rahsiakan. Awak jangan takut. Saya tak buat apa. Walaupun saya ragu2 ngan awak" aqil kata macam tu sambil rampas telefon saya. Kemudian dia baca chat yang saya send.

"NINA KENAPA TAK CAKAP AWAL2!!" aqil terus buka pintu kereta. Saya pun tarik tangan dia. "TAK STOP! JANGAN PERGI. BAHAYA LA!!" Lepas saya kata macam tu. Aqil terus berhenti bergerak.

"Apa maksud awak bahaya?" Dia pun tutup pintu kereta. "Amir tak cerita ke pasal muhaimin?" Tanya saya pada dia. Aqil hanya gelengkan kepala. Saya pun cerita dari A sampai Z. Dia agak terkejut.

Lepastu dia pun jujur sesuatu...


"Sebenarnya. Lepas amir kenalkan awak. Kami berbincang nak hack satu nombor yang selalu spam messages dalam telefon hazim. Ni pun haikal ada tolong stalk user nombor ni. Lepastu dia bagi tau amir dan yah. Saya dapat tau yang muhaimin tu nak jual naufal after culik. Ni berdasarkan apa yang dia chat dengan dalisha. Bila dapat tau tu. Saya terpaksa beli naufal dengan harga tinggi,jangan risau..Saya takde niat jahat. And bukan beli betul2. Just umpan. Sehari lepas. Muhaimin open  for beli naufal kat satu web yang lebih kurang macam beli orang. Nasib saya ada 1 milion"

Mempunya perasaan terhadapku season2Where stories live. Discover now