bab 42

254 14 29
                                    

"Abang kau kenapa?!" Naufal tiba2 terjah masuk bilik. "SEMUA SEBAB KAU" marah hazim. "Apa? Apa aku buat!-"

Gedebuk

Naufal di tumbuk sampai jatuh💀. "DIAM LAH!" Balas hazim.  Naufal terkejut dan rasa hancur sangat. HELP

kemudian hazim tarik rambut naufal sampai tergerak naufal. Dia seret naufal keluar dari bilik hanya dengan terik rambut naufal. Tapi naufal berpaut jugak.

"ABANG SAKIT LEPAS LAH!!" kata naufal sambil pukul2 tangan hazim. Dah keluar hazim lepaskan tapi dia hentak kepala naufal kat lantai.

"DENGAR EH. SELAMA AKU DENGAN KAU. TAK PERNAH SEKALI PUN KAU HARGAI APA AKU BUAT" jerit hazim. Orang yang kat bawah terus naik.

"Abang.. sakitt. ABANG!" naufal pegang kepalanya. Hazim terus masuk bilik. Ryan dengan haikal terkejut tengok naufal. Terus dorang datang kat naufal.

Amir pun cepat2 menghampiri. Tiba2 dia perasan ada cecair merah mengalir di sebalik rambut naufal.

"Eh tepi2!" Kata amir. Dia pegang kepala naufal dan selak rambut. "EH" amir terus angkat naufal turun ke bawah tanpa berkata apa2.

"tak kenapa ni" kata haikal. Ryan dah gelabah. "Dah ikut je. Haikal bawak kereta" kata amir. "Tak kenapa ni bang?" Tanya ryan laju2.

"Hish cepat!" Kata amir dengan tegas. "Bang..sa-sakit" kata naufal sambil nangis. "Ye tahan tau" kata amir. Tiba2 ryan perasan darah dah menitik atas lantai.

"EH NAUFAL KAU OK TAK!?" ryan selak rambut naufal. Dia terkejut dan tak berkata apa2

Mereka pun masuk dalam kereta.

"Haikal. Pergi klinik. CEPAT" amir makin risau. "tak kenapa ni?" Kata haikal. "HISH CEPAT JE LA BAWAK. KEPALA DIA BERDARAH!" marah amir. Tanpa membuang masa, haikal terus gerak.

"Naufal jangan tutup mata. Bukak tau" kata amir sambil riba kepala naufal. Dia duduk belakang. Naufal still menangis

"Kenapa. Kenapa semua ni jadi balik" bisik hati naufal. Tiba2 dia pensan. "Naufal? Eh! Naufal bukak mata! Naufal!" Kata amir sambil tepuk2 pipi naufal.

"Haikal pergi hospital terus!" Kata amir dengan oerasan gelisah

Keesokan paginya

"Herm... Kat mana ni?" Naufal tersedar lepas  beberapa jam.

Haikal tertidur tepi tangan naufal dan ryan tidur di kerusi didalam bilik wad tersebut.

Naufal pun tukar posisi dari baring kepada duduk. Dia pandang tangan kirinya

"Masuk air? Aku kat hospital ke?" Bisik hati naufal. Dia pun kejut haikal. "Haikal..bangun la" kejut naufal. Haikal terus angkat kepala. Haikal pandang naufal dan terus peluk sekuat hati.

"Eh jangan kuat2. Sakit la" kata naufal. Haikal pun lepaskan pelukkan. "Mana abang aku?" Tanya naufal. "Kau lupa ke apa dia buat?" Kata haikal. Naufal terdiam.

"Tengok la. Kepala kau. Pipi kau" kata haikal lagi. Naufal hanya mampur berdiam.

"Cuba muncul diri kau yang aku kenal. Kenapa mesti dark side kau?" Kata haikal lagi. Naufal hanya mampu mendiamkan diri.

"Dah. Jap lagi doktor nak cek. Dia ada kata jugak kau kurang darah. Sebab time nak sampai hospital hidung kau pun keluar darah. Non stop. So. Yeah..." Kata haikal.

"Hmm... Kejut la ryan.." kata naufal. Haikal pun bangun kejutkan Ryan. Ryan celik2 mata nampak naufal dah duduk terus dia pergi kat naufal. "Naufal aku minta maaf sangat2 sebab kenalkan kau ngan haikal dengan dalisha. Aku cuma.. aku nak jugak kawan perempuan" kata ryan.

Mempunya perasaan terhadapku season2Where stories live. Discover now