Taşlar belirlenmişti. Demka beyaz taraf, Eploya siyah taraf olmuştu ve kurala göre ilk hamleyi Demka yapacaktı. Eploya, etrafında dizilmiş on beş kişiye tek tek göz gezdirdi. Hepsi de koruyucu soyundan gelen ve karşısında dimdik duran bu insanlar ya yenilgisinin kurbanı ya da zaferinin kahramanı olacaktı.
''Kurala göre güneş doğana kadar vaktimiz var'' dedi Eploya. Tüm dikkati üzerine çekmişti. ''Satranç arenasının dışında sizlerin savaşacağı alan belirlendi. Hepinizi orada ben yönlendireceğim.''
Bu maçta hamleler taşlarla değil, taşların yerine geçmiş insanlarla yapılıyordu. İki taraftan gelen dörder kişilik heyet, savaşın yapılacağı alanı oluşturuyor ve oyunu takip ediyordu. Koruyucular, oyunu oynayacak toplam on altı kişiyi seçtikleri yönteme göre taşlarla eşleştiriyor ve alana dağıtıyordu.
Şah, koruyucular tarafından kimsenin görmediği bir yere saklanıyor, geri kalanlar ise rakip şahı bulmaya çalışıyordu. Koruyucu, dilerse aktif tutmak istediği taşları alana dağıtmayıp yanında tutabilirdi.
''Niana, sen vezirsin'' dedi Eploya. Niana kafa salladığında devam etti. ''Bema, sen at ile eşleştin.'' Mavi saçları omuzlarından dökülen genç adam kafa salladı. ''Siz ikiniz benimle geleceksiniz. Aktif olarak sizi kullanacağım.''
''Planın ne?'' dedi Niana.
''Demka hırslı biri'' dedi Eploya. Biraz durduktan sonra devam etti. ''Beraberlik, iki yüz yıldır bir kazanan olmadığı anlamına geliyor ve Demka bu eşitliği bozup kazanmayı çok istiyor. En ufak bir fırsatı bile kullanmak için uğraşacaktır.''
''Düşmanı tanımak, kazanmanın yarısıdır.'' Dedi Bema. Toplandıklarından beri ilk defa konuşuyordu.
''Öyle,'' dedi Eploya ve devam etti. ''Onun hırsını lehimizde kullanabiliriz. Aklımda bir plan var. Annemle oynadığımız oyunlarda ben ona her zaman hücum ile yenmeyi sorardım. Annem ise sabırla bekleyip bitirici hamleyi yapmanın daha doğru olduğunu söylerdi.''
Herkesin dikkatlice onu dinlediğini görünce devam etti. ''Demka'ya ilk başta yem atacağız. Sanki üstünlük ondaymış gibi zannetmesini sağlayacağız. Eline fırsat geçtiği için bunu kullanmak isteyecek ve yoğunluğunu oraya verecek. Bu sırada benim oluşturduğum taş düzenini göremeyecek.''
''Hücuma geçmeyecek miyiz yani?''
Eploya soru soran kardeşine döndü. ''Bahsettiğin açık hücumsa, hayır. Mat yapmak için taş düzenini doğru kurmak çok önemli. Ama aynı zamanda şahı da korumalıyız.''
Gözlerini, önde duran Niana ve Bema'dan ayırarak diğerlerine baktı.
''Göreviniz sadece şahı korumak, bunu sakın unutmayın. Ona yaklaşmalarını engellemelisiniz. Şayet bu mümkün olmadıysa, taşlarını devirmekten geri durmayın. ''
Bu, insanları etkisiz hale getirip oyun dışı olmalarını sağlamak demekti.
''Peki ya istediğin gibi olmazsa?''
Piyonlarla eşleşen biri ilk defa konuşmuştu. ''O zaman ne yapacağız?''
''Aksi bir durum için planım var. Eğer Demka yemi yutmazsa sadece yönlendirdiğim gibi hareket edin ve şahı korumaktan geri durmayın. Biz koruyucular ve koruyucu soyundan olanlar, ne kadar uzakta olursak olalım birbirimize sesimizi duyurabiliriz. Ben satranç arenasında olacağım, bana istediğiniz zaman ulaşın.''
Herkes kabul etti. Onların yaptıkları her hamle arenada, eşleştikleri taşların hareketi ile sonuçlanacaktı. Eploya'nın taşlarla yaptığı hamle de onlara yön gösterecekti.
Eploya, yanındaki kayanın üzerinde duran parşömen tomarını aldı. Tek tek herkese dağıttı.
''Burada şahı sakladığım yer ve sizin olmanız gereken konumlar yazıyor. Eğer her şey anlaşıldıysa şimdi herkes yerlerine geçsin.'' Pembeleşmeye başlayan gökyüzünü gördü. ''Güneş doğmak üzere, mücadele başlayacak.''
Herkes hazırlanmaya başladı. ''Bana güvenin, bu gece her şey iyi olacak. Bu gece Selia'nın kurtuluşu olacak ve ben sizi yalnız bırakmayacağım.''
Eploya'nın sözlerinin devamında herkes birbirini cesaretlendirmişti. Toparlandılar ve ağır adımlarla yerlerine doğru gittiler. Geride Niana ve Bema kaldığında Eploya onlara döndü.
''Sizi gizli hücum olarak kullanacağım. O yüzden bir tehlike görseniz bile müdahale etmeyeceksiniz. Çünkü haberim olmadan yaptığınız bir hamle, taşların oynamasına sebep olur ve kurduğum düzen bozulur.''
İki genç onayladı ve güneşin doğmasına eşlik ederek alana doğru yürümeye başladılar.
''Sizi satranç arenasından takip edeceğim. Ben hamle yapana kadar yanımda durun.''
Büyük düzen kurulmuştu. Armageddon birazdan başlayacaktı. Üçü de sesizce yerlerine doğru yürürken dev satranç taşının zeminde hareket etmesini haber eden gürültülü ses duyuldu.
Piyon e4
Taşlarla eşleşen insanların savaştığı etrafı surlarla çevrili geniş alan aniden hareketlendi.
Demka ilk hamleyi yapmıştı.
Yüzyıllar sonra dünyanın şahit olacağı ölüm maçı armageddon başlamıştı.
Eploya'nın kazanmaktan başka şansı yoktu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ARMAGEDDON ✓ kısa hikaye
Kısa HikayeArmageddon, eşitliğin sağlandığı satranç maçlarında bir kazananın olması için yapılan hızlandırılmış son maçtır. 'Ani ölüm' adı da verilir. @AmbassadorsTr Haziran 2021 yazma günleri kazananı. #1 satranç #1 armageddon Tüm hakları cebimde saklıdır.