Vorden'ın testte iyi performans gösterdiğini gördükten sonra Quinn, Vorden'ın yeteneğinin ne olduğunu düşünmeden edemedi. Vorden o sefer elini sıkmaya gittiğinde, Vorden'ın yeteneğini Quinn üzerinde kullanmaya çalıştığını söyledi. Yine de nedense yeteneği işe yaramadı.
Vorden'ın yeteneği buz olsaydı, kesinlikle eli donmuş olurdu. Bu, Quinn'in her türlü yeteneği bloke etme yeteneği olmadığı sürece, ancak bu pek olası değildi. Sadece bu değil, hemen ardından Vorden bile Quinn'e yeteneğinin ne olduğunu sorarak garip bir tepki verdi; Sanki yeteneğinin işe yaramadığını biliyor gibiydi.
Sonra Quinn'in aklına başka bir düşünce geldi; Vorden yeni tanıştığı herkesin elini sıkmakta neden bu kadar ısrarlıydı? Quinn doğru hatırlıyorsa, Erin Vorden'ın elini sıkmayı reddetti, ancak sonunda Vorden yine de Erin'in omzuna dokunmaya gitti. O zaman, yapılması garip bir şey gibi görünüyordu, ama şimdi Quinn öyle olmadığını fark etti ve her şey mantıklı gelmeye başladı.
Durum dokunmaktı ve Quinn'in dokunduğu son kişi Erin'di. İkisinin de aynı güçlere sahip olması bir tesadüf olamazdı, bu da büyük olasılıkla Vorden'ın yeteneğinin diğer insanların yeteneklerini kopyalayacak türden olduğu anlamına geliyordu.
Quinn'de işe yaramadı çünkü yeteneği doğrudan değildi. Quinn merakına engel olamadı ve Vorden'a sordu.
"Hey, Vorden senin yeteneğin..." diye fısıldadı Quinn, "başka insanların yeteneklerini kopyalayabilir misin?"
Vorden Quinn'e baktı ve gülümsedi.
"Bunu bu kadar çabuk anlamana şaşırdım. Nasıl anladın?"
"Elimi sıktığında, hiçbir şey olmadığına şaşırmış gibiydin."
Vorden, Quinn'in oldukça şaşırtıcı olduğunu düşündü, sadece bir el sıkışmadan böyle bir şeyi tahmin edebiliyordu. Ne de olsa Vorden'ın Buz yeteneğini bir yetenek kitabından almış olması çok daha muhtemeldi. Kopyalama gücü bir yetenek kitabı olarak mevcut değildi, bu da tek bir anlama geliyordu.
"Sen orijinal mısın?" diye sordu Quinn.
Vorden hiçbir şey söylemedi, sadece Quinn'e göz kırptı, bu da Quinn'in düşüncelerini büyük ölçüde doğruladı.
Vorden, yeteneklerini dış dünyayla paylaşmamaya karar veren bir aileye ait olan bir Orijinaldi. O, 8'lik güç seviyesini kolayca geçebilecek biri.
Test tamamlandıktan sonra, kukuletalı adam öğrencileri kalacakları akademinin önüne ışınladı. Akademi çok büyüktü ve tüm şehirdeki en yüksek binaydı. Sanki biri üç oteli bir araya getirmiş gibiydi.
Şu anda akademinin önünde duran toplam on farklı öğretmen vardı. Önlerinde, testi bitirmiş öğrenci grupları duruyordu. Öğrencilere, tüm öğrenciler testlerini bitirene kadar öğretmenlerle beklemeleri söylendi.
Arada bir, beş kişilik bir öğrenci grubu, öğretmenlerden birinin önüne ışınlanırdı. Son olarak, Quinn'in bir parçası olduğu grupta artık toplam 20 öğrenci vardı.
"Tamam, ben sizi okulu gezdirirken hepiniz beni takip etmelisiniz." Öndeki öğretmen söyledi.
Öğretmen, gözlük takan, sarı kıvırcık saçlı, orta yaşlı bir adamdı; Adı Del'di.
Del etrafta dolaşıp akademinin çevresindeki çeşitli yerleri anlatırken gülümsemeden edemedi. Onu hiçbir şey üzemeyecekmiş gibi görünüyordu.
Del, "Birbirinizi mümkün olduğunca çok tanımaya başlamalısınız," dedi. "Sonuçta şu an birlikte olduğun insanlar sınıf arkadaşların olacak."
Aniden, herkes okulda gösterilirken birbirleriyle konuşmaya başladı. Ancak Quinn'in fark ettiği bir şey vardı. Orta seviyeler üst seviyelerle arkadaş olmak için ellerinden geleni yaparken, düşük seviyeler tamamen görmezden geliniyordu.
Buna göre, Quinn ve Peter sınıfta sadece iki seviye 1'di. Farkına varmadan grubun arkasına itilmişlerdi ve Peter başı aşağıda yalpalayarak ilerliyordu. Peter'ı Quinn'den çok daha fazla etkilemişe benziyordu ama Quinn bunun olacağından çoktan şüphelenmişti.
Aniden tanıdık bir sesin Quinn'in adını haykırdığı duyuldu.
"İşte buradasın!" dedi Vorden. "Dostum, insanlar üzerimden atlamaya başladı. Sonra birden sağ tarafıma bakıyorum ve sen gidiyorsun. Hadi! Hadi birlikte bakalım, dostum."
Quinn, gerçekten de Vorden'ın tuhaf biri olduğunu düşündü ama bu kötü bir şey değildi. Vorden daha sonra Peter'ın da kendi başına olduğunu fark etti.
"Hadi, moralini bozmayı bırak ve sen de buraya gel."
Peter başını kaldırıp parmağını kendine doğrulttu.
"Başka kiminle konuştuğumu sanıyorsun?" Vorden, Peter'ı sorguladı.
Öğretmen okulu dolaşmaya devam ederken, üçü de sınıfın arkasında asılı kalmaya devam etti. Turun ortasında öğrencilere, çorak arazide bulunanlara benzer test ekipmanlarının yanı sıra birkaç kare dövüş platformuna sahip oldukları bir savaş arenası gösterildi.
Ayrıca onlara sınıfları, savaş sınıfları, spor salonları ve her türlü olanak gösterildi. Del, okulun ziyaret ettikleri her bir alan hakkında biraz açıklama yapmaktan asla geri durmadı, ancak Quinn, sonunda kütüphaneye ulaşana kadar çoğuyla ilgilenmedi.
"Gördüğünüz gibi, buradaki kütüphane üç kata bölünmüş. Birinci sınıf öğrencileri sadece birinci kata erişebiliyor, bu arada ikinci sınıf öğrencileri ikinci kata erişebiliyor; son olarak, son kat sadece Askeri personel."
Quinn kütüphaneyle ilgileniyordu çünkü halka açık olmayan kitaplar içeriyordu. Quinn burada yeteneği hakkında bazı bilgiler bulabilirdi, ancak bunun birinci katta olmasını umuyordu.
Sonunda, Del okulun yurtlarının hemen dışında durduğunda tur sona erdi.
"Ve burada kaldığınız süre boyunca burada yaşayacaksınız. Eşyalarınızı bıraktıktan sonra, akademiyi keşfetmekten çekinmeyin. Bugün ders olmayacak, bu yüzden öğleden sonranın geri kalanını keşfetmek için kullanabileceksiniz. "
Daha sonra her öğrenciye bir kağıda yazılmış bir numara verildi. Bu kağıtlar hangi odada kalacaklarını gösteriyordu.
Quinn daha sonra gözünün ucuyla Vorden'ın kendisine doğru geldiğini fark etti.
"Hey, Quinn hangi oda numarasını aldın?" diye sordu.
"Eee 23."
"Olmaz! Şaka yapıyorsun, değil mi? Ben de aynı numarayı buldum. Belki de kader bizi gerçekten bir araya getiriyor." dedi Vorden heyecanla.
"Belki" diye yanıtladı Quinn.
Öte yandan, koridorun aşağısında bir yerde iki öğrenci daha sohbet ediyorlardı.
"Vay! Sana ne oldu?" Bir öğrenci arkadaşına bakarken söyledi.
"Bilmiyorum dostum, az önce bir adam belirdi ve birdenbire bana vurdu ve oda numaralarını değiştirmeye zorladı."
"Dostum, onu geri almaya çalışmalı mıyız?" Öğrenci sordu.
"Hayır, bileğini doğru gördüysem, 5. seviye olduğunu söylüyordu. Bıraksak iyi olur."