Quinn'in ne olduğu hakkında hiçbir fikri olmamasına rağmen, Peter'ın yüzüne bakarak ciddi olduğunu anlayabiliyordu. Quinn daha sonra arkasına baktığında Layla'nın hala orada uyuduğunu gördü.
Layla uyandığında Quinn'in orada olması önemliydi. Sırrını kimseye söylememesi için onu ikna etmesi gerekiyordu ama şu anda Vorden'ın başı belada gibi görünüyordu.
Quinn daha sonra kantindeki olayı düşündü. Quinn'in başı belaya girdiğinde Vorden ona yardım etmek için harekete geçti.
Quinn'in yardım etmek için yapabileceği pek bir şey olmamasına rağmen, denemese bilemezdi.Vorden'a şimdi yardım edemeseydi nasıl bir insan olurdu?
"Tamam hadi" dedi Quinn. "Acele edelim."
İkisi, sonunda toplantı salonuna ulaşana kadar hızla koridorlardan geçtiler. Şu anda mermer döşemeli ve önünde bir sahne bulunan büyük boş bir salondu. Şimdiye kadar hiçbir şey için kullanılmamıştı ama öğrencilerin bir toplantı yapacakları zaman çağrılacakları alandı.
İkisi toplantı salonuna girdiğinde, orada zaten bir kargaşa hakkında mırıldanan çok sayıda öğrenci vardı.
"Ne olduğunu gördün mü>"
"Evet, bu adam bir canavar bunu nasıl yapabildi?"
"Neyse ki ikinci sınıf öğrencileri onu durdurmak için buradaydı."
Meclis salonu tamamen bomboştu. Duvarların ve zeminin bazı kısımlarında kraterler ve molozlar oluşmuştu. Yanık izleri ve başka şeyler de vardı ve hatta kan bile vardı. Quinn'in odaya girer girmez koklayabildiği bir şey.
"Burada ne oldu?" Quinn, "Vorden nerede?" diye sordu.
Belli ki burada bir kavga çıkmıştı ve Quinn en kötüsünden korkuyordu.
"Bilmiyorum," diye yanıtladı Peter. "Ben ve Vorden birlikte dünya yeteneklerimi geliştirmekle meşguldük, o zaman daha önce hiç görmediğim bir sürü ikinci yıl bize gelip Vorden'ı sordu. O zaman onu toplantı salonuna götürdüklerini gördüm ama iki öğrenci nöbet tuttu ve içeri girmeme izin vermedi. Ne yapacağımı bilemedim, o yüzden seni aramaya geldim."
Quinn ve Peter daha sonra öğrencilere ne olduğunu sormak için etrafa gittiler ama yaptıklarında, öğrenciler sanki gördüklerini kimseye söylememeleri söylenmiş gibi sorudan kaçınıyor veya onları tamamen görmezden geliyor gibiydi.
Peter hala salonda olan öğrencilere neler olduğunu sormaya devam ederken. Quinn, ona daha fazla cevap vermeyeceklerini zaten biliyordu, bu yüzden kendi teftişini yapmaya başladı.Odadaki demir kokusu Quinn için her şeyden daha yoğundu ve bu onu yerde kurumuş görünen bir alana götürdü.
"İnceleme."
İsim: Vorden Blade
Irk: İnsan
Kan grubu: O-
Quinn savaş sahnesini incelemeye başladı ve daha fazla kan izi buldu, ancak inceleme becerisini üzerlerinde kullandığında, ona hiçbir bilgi göstermiyordu. Yalnızca <?????> vardı.
"Onlarda inceleme becerisini şahsen kullanmak zorunda mıyım?" diye düşündü Quinn.
Yerdeki kanın kurumuş olması çok yazıktı, yoksa Quinn elindeki şırıngayı kullanırdı.
Tam o sırada Peter herkesi sorgulamayı bitirmiş ve Quinn'e dönmüştü.
Peter, "Kimse konuşmak istiyor gibi görünmüyor," dedi.
"Hadi yurdumuza geri dönelim, kim bilir yurda dönmüş olabilir."
İkisi birlikte Yurt odasına geri döndüler ve içeri girdiklerinde Vorden'ı zaten orada gördüklerine şaşırdılar. Ancak bir şeyler doğru değildi, Vorden onun her zamanki gibi değildi.
Quinn ve Peter sadece ona bakarak onun bir kavgada olduğunu söyleyebilirdi. Her yerinde morluklar ve sürtme izleri, sırtında büyük kesikler vardı. Zor bir savaşa girmiş gibi görünüyordu. Sadece bu da değil, ikisi içeri girdiğinde Vorden onları pek iyi karşılamadı bile.
Tanıdıkları Vorden, şu anda aynı Vorden değildi. Vorden yatağında uzanmış öylece kaldı.
"Vorden, ne oldu, her şey yolunda mı?" Peter sordu.
"Evet, beni rahat bırak, iyi olacağım," dedi Vorden. "Yanımda kalırsan, yine de incineceksin."
"Vorden ne hakkında konuşuyorsun!" Peter bağırdı. "Şuna bak, doktorun ofisine gitmelisin, hadi gidelim."
"Beni yalnız bırakın lütfen," dedi Vorden sessizce.
"Quinn, hadi ama doktorun ofisine gitmesi gerek bir şey söyle..." Ama Peter, Quinn'den destek istemek için arkasını döndüğünde. Quinn ortalıkta görünmüyordu.
"O bile benim bir canavar olduğumu düşünüyor," diye mırıldandı Vorden kendi kendine.
Yurt odasının hemen dışında. Quinn nefes nefese ve ter içinde kapıya yaslanmıştı. Artık insanlara baktığında hiçbir tepki vermese de Vorden'ı gördüğünde farklıydı. Vorden'ın vücudunun her yerinde hâlâ taze kesik izleri vardı ve ondan yayılan koku güçlüydü.
Quinn aniden biraz kan için can attığını hissetti. Kontrol edebileceği bir şeydi, geçen seferki gibi değildi, vücudunu devralmamıştı ama onun için kötü anıları geri getirmişti ve tekrar olabileceklerden biraz korkuyordu..
"Sahip olduğum bu garip sistem yeteneğinde neler olup bittiğini gerçekten öğrenmem mi gerekiyor?"
Sonra aklına bir düşünce geldi, hâlâ çözmesi gereken bir sorun vardı. Vorden şu anda garip davranıyor olsa da Quinn onun güvende olduğunu biliyordu. Vorden'ın şu anda uğraştığı sorunlar ne olursa olsun, beklemesi gerekecekti.
Boşa geçen her saniye, Leyla'nın uyanma şansı vardı ve uyandığında ne olacağını kimse bilemezdi.
****
Tam o sırada doktorun ofisinde, köşede, odanın arka tarafında, Leyla yavaşça gözlerini açmaya başladı.
"Ha, ne oldu?" Leyla, "Neredeyim ben?" dedi.
Leyla odaya bakınırken boynunu ovmaya başladı ve aynı zamanda kütüphanede olanlarla ilgili görüntüler kafasında belirdi.
Her şeyi hatırladı.