Haberi duyan herkes sevinmişti;fakat Elisabeth dışında eski kocasının bu olayda başına bela olcağını biliyordu.
Büyük kızı Maddy bi an için annesinin gözünün içine baktı "Anne noldu hiç sevinmedin?!" diye çıkıştı.Annesi üzülerek babanız bizimle gelemeyebilir çünkü 50 kişilik liste tam anlamıyla o ve çocuklarıyla dolmuştu ve o seçilmiş insanların için de kimse mahkum istemezdi.Bu arada ülkelerin çoğunda güvenlik kalkmıştı bu haberi duyan herkes ayaklandı ,sanki kıyamet kopuyordu.Çocuklar bu arada evden gitmeyeceklerini söyleyip duruyorlardı babaların geleceklerinden emin bi şekilde tam o sırada telefon çaldı.Elisabeth'in işten yakın arkadaşı Michaeldi.
Michael hemen söze girip "dünya şu an olağanüstü bi hal var "Elisabeth atılarak "Zaten 80 yıldır böyle "dedi ukalaca ama oda anlamıştı durumun ciddi olduğunu. Michael devam etti yarın makine yolculuğu için sabah 5 te hazır ol seni alacağım diyerek yüzüne kapattı. Anlaşılan durum cidden acildi.Bu arada konuşmayı duyan oğlu Josh yine sana sarkan iş arkadaşın mı aradı diyerek annesine çıkıştı.Annesi oğluna cevap vermedi ,çünkü aklı hala telefon konuşmasındaydı.Herkes yattı ,Elisabeth hariç yarını
düşünüyordu ve koltukta uyuya kaldı 4 gibi çoçukları kaldırdı.Gidiyoruz dedi çocuk uykulu yüzleriyle babam aradı mı diye sordular Josh babasının geleceğinden emin olmayan bi ifadeyle annesinin yanında durdu ablası Maddy "saçmalama" diye bağırdı.Elisabeth ve ailesini almaya siyah bir jip geldi , çocuklar istemeyerekte olsa arabaya bindiler.Zaman makinesinin olduğu eski hava harp okulunun içine vardılar ,bu arada yolda Elisabeth kızı gibi Jim aramasını bekliyordu.
Onları bundan önce 3.ve 4. dünya savaşı komutanı karşıladı.Komutan "Hoşgeldiniz hanımlar" derkenken Josh ın saçlarından farketmedi.Josh sinirlenmişti küçük kız kardeşi Zoe anlamış gibi gülüyordu.
Komutan gecikme olabilir dedi Elisabeth ve çocuklara malum ortalık karışıktı.Bu arada Jim eve varmıştı fakat evde kimse yoktu. Sonra yan taraftaki bunak adam onların zaman makinesi için harp okuluna gittiklerini söyledi.Jim inanmamıştı ama başka seçeneği yoktu ,içgüdülerine güvendi ve arabaya atlayıp gaza bastı.
Evet .. Zamanı gelmişti bilim adamı listeye baktı zenginler ,bürokratlar ,doktorlar, askerler gibi seçilmiş kişiler vardı.Yani bi anlamda zenginler ve orada yaşamak için zeki insanlar vardı. Gidecekler arasında kim be yapsın Jim .
Artık makine çalıştırıldı şehrin tüm elektriğini çekmişlerdi.Bu arada kapı binlerce insanla doluydu , herkes içeri girip bu cehennemden kurtulmak istiyordu.Elisabeth ve çocukları içeri soktu.Çocuklar ağlayarak baba dediler. Elisabeth babanız gelecek dedi, emin olmayarak yaşlı bunak adama o söylemişti gidecekleri yeri derken Jim havalandırma boşluğundan atlayıp.Elisabeth elinden sıkıca tutup makinenin içine atladı...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
TERRA NOVA
Science FictionNOT:Olaylar dizideki olaylardan farklıdır,benim kurgumuma aittir. 2149 yılında Dünya gezegeni üzerindeki yaşam, nüfus patlaması ve kirlilk sonucunda yok olma tehlikesi ile karşı karşıyadır. Bilim adamları geçmişi değiştirerek geleceği kurtar...