SPY - 2

1.6K 217 7
                                    

Jeneral Rizal memang seorang lelaki yang santai duduk di sofa di dalam bilik tetamu. Baru kali ini, Jeneral Rizal menerima tetamu secara berhadapan. Selama ini, sesiapa yang mahukan perkhidmatan S.I.C mereka akan langsung menghubungi kaunter perkhidmatan S.I.C yang dibuka selama 24/7. Perkhidmatan yang ditawarkan adalah penyiasatan, memerhati dan menjaga maklumat pelanggan mereka.

"Tengku Qaisar?"

Dia menegur mengguanakan suara tegasnya. Jeneral Rizal lengkap berpakaian rasmi S.I.C. Pakaian khusus yang hanya diguna pakai oleh pihak atasan S.I.C.

"Yes, it's me. You are Jeneral Rizal?" Laju Tengku Qaisar bangkit dari duduknya. Berasa sangat bertuah kerana dapat menemui pengasas S.I.C itu secara berhadapan.

"Have a sit, Tengku..."

"Thank you, Jeneral. You have a time to meet me at here..." Tengku Qaisar memandang wajah Jeneral Rizal. Tidak terlalu tua namun dia pasti usia Jeneral Rizal dalam lingkungan 40-an.

"Ada apa Tengku nak jumpa dengan saya secara personal?"

Tengku Qaisar tersenyum sedikit. "I need you special agent."

Jeneral Rizal mengerut dahi. Special agent? Jarang pelanggan S.I.C meminta special agent berkhidmat di bawah mereka. Kerana tugas special agent berbeza dengan tugas-tugas agen biasa. Tugas special agent sangat berbahaya dan memerlukan mereka mahir kesemua teknik. Mereka akan dihantar untuk menjalankan misi memerhati di negara-negara yang bergolak.

"We don't have special agent here, Tengku. Mereka semua sedangkan menjalankan misi mereka dan mereka tidak pernah berkhidmat di bawah pelanggan kami" Jeneral Rizal bersuara tegas.

Tengku Qaisar mengangguk. Dia sudah tahu mengenai hal itu.
Kerana itulah, dia mahu berjumpa dengan Jeneral Rizal dan bertanya akan hal itu.

"Tapi saya masih mahukan one of your special agent!" tegas Tengku Qaisar.

Jeneral Rizal terdiam. Dia memandang seorang lelaki berpakaian serba hitam di hujung pintu. Memberi isyarat mata dan langsunh diangguki oleh agen itu. Tidak lama itu, agen itu kembali bersama lima buah fail hitam di tangannya.

"Ini Jeneral..."

Jeneral Rizal mengangguk. Dia meletakkan kesemua fail hitam itu di atas meja. Membuka dan menyusun di hadapan Tengku Qaisar.

"We have five special agent. This is their profile, Tengku"

Tengku Qaisar mengangguk. Dia memandang setiap profil agen S.I.C yang berada di atas meja kayu itu. Terdapat lima orang ahli dan hanya seorang saja gadis di situ. Namun, separuh wajahnya ditutupi kain hitam.

"Who is this?" Tengku Qaisar menunding jari ke arah foto seorang gadis. Dia tertarik melihat foto itu dan maklumat di dalam profil itu tidak lengkap seperti yang lain.

Jeneral Rizal tersenyum penuh makna. Fail yang lain ditutup, disusun dan diletakkan di tepi meja. Hanya satu fail sahaja di atas meja itu iaitu fail milik seorang gadis yang diberi gelaran sebagai Ice.

"Her name is Ice. Tak banyak maklumat dia yang diterangkan kerana arahan dari Ice sendiri. Dia tak suka maklumat dirinya dipaparkan di khalayak umum. Dia merupakan kaptain dan melatih keempat lelaki di bawahnya dan dia paling banyak pengalaman berbanding yang lain".

Tengku Qaisar memandang wajah Jeneral Rizal. Dia ingin tahu lebih lagi mengenai gadis bernama Ice. Unik dan menarik.

"She the most wanted all over mafia's, gangster's and rebels. She the only one that we send to all over world to do secret mission. Only us and her. Tak ada sesiapa tahu. Melainkan jika kami menerim jasadnya yang telah tiada, maka kami akan mendedahkan identiti asli beliau..."

MISS SPY, I LOVE YOU | S L O W U P D A T EWhere stories live. Discover now