Opäť

277 6 0
                                    

Draco natiahol nohy a sklonil tvár k rannému slnku. Jeho myšlienky boli dnes dosť zmätené - možno od jeho skorého začiatku - a zdá sa, že teplo dosahujúcich lúčov ho na chvíľu ustálilo.

Boli to už štyri dni, čo Hermiona vtrhla do kuchyne a kričala na Pottera, Weasleyho, Thea a na neho samého, a až na pár nepríjemných, ale neškodných komentárov nasledujúceho dňa sa veci vyrovnali pozoruhodne rýchlo. Andromeda s ním dokonca mala súkromný rozhovor a pochválila ho za jeho „zrelosť“, ale skutočnosťou bolo, že všetkým akoby svitlo, že keď sa svet rozpadá, jednoducho neexistuje priestor pre školské nevôle.

A to bolo zvláštne.

Stále sa všetci zhromažďovali okolo rádia, počúvali praskajúce vysielanie Potterwatch o mučení muklov, zabíjaní muklovských narodených a o počte obetí stúpajúcich a stúpajúcich. Tempo a brutalita vojny sa akoby každodenne zrýchľovali, a napriek tomu v Tonksovom dome, kde sa jednorazovým nepriateľom podarilo dosiahnuť neznelý sľub priateľstva, vládol bizarný pocit mieru. Bolo to znepokojujúce; skoro to vyzeralo, akoby boli od toho všetkého odtrhnutí, ale samozrejme, že neboli a pohľad na Grangerovú to potvrdil.

Za posledných pár dní sa zobudila na úsvite, aby si s Remusom a Tonksovou zacvičila kúzla, a trvala na tom, že si musí zvyknúť na Bellatrixin prútik. Rozhodol sa, že ju dnes bude sledovať, ako ju vonku preháňa slnko, a tiež ho zaujímalo, ako zvládla neznámy prútik, a očividne aj jeho priatelia. Bola v dostatočnej vzdialenosti od miesta, kde sedel s Theom a Blaisom v prednej časti domu - asi päťdesiat metrov od nej -, ale videl, ako jej cez obočie prúdil tenký lesk potu, keď o niečom diskutovala so svojimi dvoma spoločníkmi. Než mal vôbec príležitosť uvedomiť si, že zízal, prehovoril Theo a rozbil jeho tranz.

„Je posledný aprílový deň.“

Draco sa zamračil. „Takže?“

„Takže mi pripomeň, aby som ťa zajtra udrel prvý raz v máji.“

* * *

Hermiona prikývla a zdvihla Bellatrixov prútik, obranne si zaťala plecia, keď sa Tonksová a Remus od nej vzdialili pár krokov.

„Pripravená?“ spýtal sa Remus a ona opäť prikývla. „Poď!“

Stupefy!“ zakričala.

Bez námahy ho zablokoval a ona skrútila telo, aby sa pokúsila odraziť kúzlo, ktoré na ňu Tonksová vystrelila, ale stále bola na svojich labkách trochu nestabilná. V okamihu, keď sa jej otočil chrbát, cítila, ako jej kúzlo obarilo jej pokožku, a keď sa otočila späť k Remusovi, už mieril prútikom na ďalší pohyb.

„Počkaj, len počkaj!“

„Myslíš si, že smrťožrút ti dá šancu na zotavenie?“ odvetil.

„Nie, viem o tom, ale-

„Budú vedieť, že sa zdráhaš použiť temnú mágiu, a pravdepodobne rozpoznajú Bellatrixin prútik,“ pokračoval. „Navyše recituješ svoje kúzla. Pritom hovoríš svojmu nepriateľovi, aký je tvoj pohyb -

„Viem, ale prútik Bellatrix mi odoláva a -

„Dokážeš to, Hermiona,“ povedal rozhodne. „Najjasnejšia čarodejnica tvojho veku, pamätáš? Teraz poď, si lepšia ako toto!“

„Remus, daj jej chvíľu,“ povzdychla si Tonksová. „Možno by sme mali cvičiť jeden na jedného-

„Nie, má pravdu,“ povedala Hermiona. „Smrťožrúti ťažko budú hrať fér, však? Musím byť pripravená.“

Remus na ňu súhlasne pozrel. "Presne tak. Pripravená?"

Nasávala upokojujúci dych a zovrela prútik Bellatrix pevnejšie. Zamerala sa na brnenie, ktoré sa zhromažďovalo v jej končekoch prstov. Jej kúzlo. Hojdajúc hlavu, trochu sa skrčila a pokrčila kolená, oči uprela na Remusa, keď začal zakláňať svoje zápästie. Bez jediného slova natiahla ruku a z Bellatrixinho prútika vystrelilo jasné, prudké svetlo a Remus sa potkol späť a jeho ruka sa natiahla, aby mu chránila oči. Hermiona sa krútila okolo a tesne minula Tonksovu Stupefy a hodila späť prekážku Jinx, ktorá ju chytila ​​priamo do žalúdka a poslala ju o niekoľko stôp dozadu.

Izolácia (Prebieha oprava)Where stories live. Discover now