Milosrdenstvo

264 5 0
                                    

Hermiona sa mohla iba prizerať, ako madam Pomfreyová a niekoľko ďalších opatrne levitovali mŕtvych a z nebezpečenstva uviedli zranených do predsiene za Vysokým stolom. Keď posledné telo, Colin Creevey, zmizlo za dverami, vlna Smrťožrútov sa zaliala do Veľkej siene a začala útočiť na kohokoľvek a na každého, koho mohli. Práve vtedy zbadala neďaleko Charlieho Weasleyho, madam Rosmertu a Ambrosia Flumea a pri skenovaní miestnosti si všimla stovky ďalších nových bojovníkov, hlavne rodinných príslušníkov jej spolužiakov a obyvateľov Rokfortu. A potom zo vstupnej haly vtrhol roj domácich škriatkov na čele s Kreacherom.

Rád bol teraz v početnej prevahe. Každý Smrťožrút musel mať najmenej troch bradavických obrancov, ale víťazstvo zďaleka nebolo isté; ich repertoár Temnej mágie bol problémom. Temné kúzla vybuchovali a praskali všade okolo nej ako darebácky ohňostroj. Bez ohľadu na to sa zdalo, že Dumbledorova armáda má navrch, a dokonca to vyzeralo, že aj sám Voldemort, jeho hadie rysy sa panicky tiahli a jeho oči leteli po miestnosti. Ale napriek tomu strieľal kliatbami do všetkých možných smerov a jedným strašným výbuchom prútika zrazil dvoch bradavických obrancov.

Vo svojom periférnom videní videla Hermiona posun v miestnosti; Zdá sa, že McGonagallová, Slughorn a Shacklebolt naraz zmenili smer a prešli davom smerom k Voldemortovi. Všimla si, že Ron, Neville a Katie Bellová vzadu bojujú s Dolohovom. Lee a Seamus bojovali s Goylovým otcom a nie príliš z nich videla, ako Blaise, Miles a Dean bojujú s Rookwoodom. Keď jej oči skenovali oblasť, zamkla oči s Narcissou na druhej strane miestnosti, ale staršia čarodejnica odvrátila zrak a znovu zahájila duel s Macnairom. Niektorí blízki bradavskí obrancovia na ňu pozreli so zmiešaným prejavom prekvapenia a úcty, ale všetci boli príliš zaneprázdnení bojom o život, aby jej príliš venovali pozornosť.

„Pozor, Hermiona!“

Inštinktívne sa prehla a na koncoch kučier jej zaspievala horúca kliatba. Otočila sa, namierila prútik a omráčila Jugsona skôr, ako to mohol skúsiť znova. Otočila sa a kývla hlavou na poďakovanie Fredovi, ktorý ju varoval, ale potom sa on a George zaoberali porážkou Rowleovej.

Hermiona vyzerala takto, ohromená všetkými duelmi, ktoré sa okolo nej odohrávali. Kde by mala začať? Ktorého Smrťožrúta by sa mala pokúsiť vyriešiť ako prvého?

Za ňou sa ozvalo zavrčanie bolesti, po ktorom nasledoval nezameniteľný, zlovestný smiech Bellatrix. Hermiona sa otočila a videla, ako si Luna utiera krv z brady a zdvíha prútik na Bellatrix, ktorá tiež bojovala s Ginny. So samoľúbym výrazom v tvári temná čarodejnica vystrelila kliatbu na Ginny a potom ďalšiu na Lunu. Obom sa podarilo kúzla odvrátiť, ale Bellatrix bola taká rýchla, že sotva mali šancu odvetu s útočnou mágiou.

Hermiona neváhala; manévrovala davom smerom k nim. Ten všadeprítomný hlas rozumu v jej hlave ju varoval, že použitie Bellatrixinho prútiku proti nej bude problematické, ale tentoraz tento hlas ignorovala. Jej priatelia potrebovali pomoc, a hoci by to na požiadanie mohla poprieť, v útrobách ju ťahala pomsta, ktorá ju ťahala k Bellatrix. Hermiona poháňaná nevôľou a odporom, ktoré v nej hnisali od noci, keď ju Bellatrix mučila na palec jej života, cítila v lícach horúčavu svojho hnevu.

Zdvihla Bellatrixin prútik, akoby bol jej vlastný, a prižmúrila oči, pripravená na boj.

* * *

Draco poklepal Andromedovým prútikom a naklonil hlavu na stranu.

Lucius mlčal. Pozeral sa na Draca, akoby to bol cudzinec, ktorý sa zatúlal na jeho územie, podozrievavo a nepriateľsky. Jeho prútik bol vonku, ale rovnako ako Draco ho držal pri sebe v pevnej pästi, pripravený, ak to bolo potrebné. Párkrát sa prechádzal tam a späť, ale nikdy sa nepozeral ďalej, pripomínal Dracovi draka v klietke a debatoval o tom, či osoba na druhej strane barov je dravec alebo korisť.

Izolácia (Prebieha oprava)حيث تعيش القصص. اكتشف الآن