"Máme sa báť?"

55 12 0
                                    

"A takto mi to nevychádza, pretože Meloreyová má najrýchlejšiu metlu v celom zápase a odblokuje mi strážcu a môžu dať gól!" rozčuľovala sa Daphné pri raňajkách nad novými metlobalovými stratégiami.

O nedlhú chvíľu sa začínala metlobalová sezóna školského roku 1977/78. Úžasné pre všetkých okrem spolubývajúcich danej tmavovlásky, ktorá bola kapitánkou tímu. Vyhlásili prvý zápas sezóny. Bystrohlav verzus Bifľomor. Vždy boli centrom pozornosti Slizolin a Chrabromil, čím sa nikdy nepodarili zmeniť stereotypy o týchto fakultách. Ich zápasy boli dokonca aj trochu menej sledované, čo je poriadna hlúposť.

"Remus vždy hovoril, že ste mali tie najprepracovanejšie taktiky. Ak ich vymýšľate takto, tak silno pochybujem," povedala Ophélia a odhryzhla si zo svojho jablkového pelendreku, ale vyslúžila si dva pohľady, z ktorých sa dalo vyčítať, že to hovoriť nemala.

"To sme aj mali," povzdychla si Daph, "Vymýšľal ich Ethan Ninton, ale ten pred dvomi rokmi zmaturoval. Trochu nám minulý rok posielal nejaké návrhy poštou, ale teraz už nemá čas."

"Myslíš toho triafača z Ballycasterských netopierov?"

Černoška sa mierne usmiala: "Nie si taká zlá ako som si myslela. Ale stále potrebujem tie stratégie."

"Hmmm," nahlas sa zamyslela zjazvená blondína, "Kto je váš najpresnejší triafač?"

"Najpresnejší?! Všetci musíme byť presný... Ale asi Reyes?"

"Reyes..." Lia niečo naškrabala na papier, "Meloreyová presne chytá hlavne na diaľku, že? Vždy je nenápadne pred bránkoviskom a rýchlo to chytí pred tým, ako sa k tomu môže dostať strážca a aj keď to robí vždy, tak ho pripraví streľbou z blízka."

"Áno?" prikývla súhlasne Daphné so zdvihnutým obočím.

"Ona nie je hlúpa, ale nebude toto očakávať," znova niečo naškrabala na papier a otočila ho ku nim, "Neviem, či to vyjde, ale skúste to. Meloreyová bude krúžiť okolo košov, zbytok tímu sa bude snažiť dostať k lopte a nebude si ju všímať. Obaja triafači na ňu budú mieriť spôsobom, ktorým ju z tej oblasti vylákajú.  Ak sa dostanete k lopte, tak ju ihneď dáte Reyesovi. Poletí ku vaším košom, čím súperov zmätie. Potom čo najpresnejšie hodí jednej z vás, ktorú pred zápasom určíte. Vy si rýchlo prihráte a skórujete, pretože triafači namieria dorážačku ku obručiam, ale nie presne na strážcu. To ho chvíľkovo rozruší a máte to. Samozrejme je to zidealizovaná verzia, pretože to musíte urobiť veľmi rýchlo."

"A- ako..." zakoktala sa Daphné a neveriacky si prezerala papier akoby bol divom sveta, "Ako si to urobila tak rýchlo?"

"Samozrejme tam sú diery," vzala ho znova do rúk, "Prakticky som iba skopírovala taktiku druhého zápasu v štvrtom ročníku na Beauxbatons s pár menšími zmenami. No, už musím ísť za Evansovou."

"Lily Evansovou?" opýtala sa Pandy hrajúc sa so svojimi vlasmi.

"Áno, presne tou," postavila sa a zdvihla svoju tašku, "Au revoir."

-

"Ahoj, Lily."

Lily zdvihla oči od knihy a sladko sa zasmiala: "Ahoj! Ako sa máš?"

" Úprimne som tu, aby som nemusela počúvať kecy o metlobale," povzdychla si Ophélia.

Evansová zaklapla knihu a súhlasne pokrútila hlavou: "Tiež. Nemôžem ani sedieť v mojej vlastnej klubovni bez toho, aby som počúvala tieto hlúposti od Pottera! Už tým nakazil aj Remusa."

"To mi pripomína, prečo som tu prišla. Remus. Sirius," povedala dúfajúc, že dievčaťu s ohnivými vlasmi to dôjde.

 "Áh toto," usmiala sa vyzerajúc, že to asi pochopila, "Tiež som o tom chcela hovoriť. Mala som predpokladať, že to tiež budeš vedieť."

"Takže... zhodneme sa, že je to s nimi fakt hrozné."

"Neskutočne hrozné," prízvukovala Lily, ",už ma to úprimne štve. Som stredový bod a obaja sa ku mne chodia sťažovať."

Ophélia prekvapene zažmurkala: "Čiže Sirius-"

Lily sa pobavene zasmiala: "Zabudla som, že si Siriusa moc nestretla, ale určite by ti to hneď došlo."

"To znamená, že buď si to vybavia alebo ich budeme nútiť násilím."

Obe sa na seba pozreli (vlastne iba Lily, keďže Ophélia sa moc pozerať nevie) a jednohlasne vyhlásili: "Číslo dva."

-

Dvere do dievčenských spální sa rozrazili a dnu vbehla vydesená Pandora. Jej vlasy za ňou leteli a v ruke držala denného proroka. Bola sobota a jej lenivé spolubývajúce sa doteraz nezobudili. S frflaním otvorili oči a pozreli sa nahnevane na Pandy (teda okrem Ophélie).

"Pandora, netrieskaj tými dverami!" zavrčala Amanda a ešte viac sa prikryla svojou dekou.

"Je to dôležité!" keď si všimla, že ju nevnímajú, tak o niečo hlasnejšie vykríkla, čo bolo veľmi neobvyklé. "Bol útok!"

Jej spolubývajúce spozorneli a zdvihli hlavy. Pandy spokojná s výsledkom sa v tureckom sede posadila na zem a začala čítať:

"Šokujúci útok!                                                                                                                                                                         Včera (16. október) vo večerných hodinách prebehol neočakávaný útok bližšie k Rokfortskej škole ako kedykoľvek predtým. Práve v dedine Rokville, ktorá od školy nie je veľmi ďaleko. Stúpenci Lorda Voldemorta, nazývaní smrťožrúti, o piatej večer v špeciálnej formácii vleteli do dediny. Nie sú žiadne škody na životoch a nikoho neuniesli. Čarami spôsobovali presné malé aj väčšie explózie smerované do okien obchodov a domov. Je takmer zázrakom, že nikto neutrpel vážne zranenia. Zistili sme, že riaditeľ školy Albus Dumbledore žiakom nič neoznámil. Snaží sa známy a uznávaný čarodejník zakryť to, že v sľúbenej ochrane Rokfortu a okolia zlyhal? O čo mu ide? Odborníci a ministerstvo si myslia, že cieľom útoku bolo poukázanie na to, že naberajú na sile a neboja sa zaútočiť na túto oblasť. Sú schopní zlomiť čary Dumbledora?    

"Máme strach o svoju dcéru. Dumbledorovi nedôverujeme tak ako predtým."

"Keď sa tam dostali tak ľahko, ako rýchlo sa dostanú do školy?"

"Deti potrebujú špeciálnu ochranu. Veľa z nich sa učí iba základnej mágii. Bojíme sa." - hovoria rodičia študentov.

"Každým dňom sú bližšie. Dokážu nás samotní profesori ochrániť?" - pochybujú aj žiaci.

Máme sa báť o bezpečnosť našich detí?"


Slová:906

Ophélia - Tajomstvá osudu┃HP FF┃Where stories live. Discover now