Güzeller Güzeli ESMA

47 4 8
                                    

İyilik varmış kötülük yokmuş. Gökyüzünde kara bulutlar yerine güneş varmış bugün. Işıl ışıl oluyormuş değdiği her yer. Güneşin mutluluğuyla koşturan çocuklar sınıfa girip sırasına oturmuş.

Bugün hepsinde ayrı bir heyecan varmış. Çünkü en sevdikleri siyer dersine en sevdikleri öğretmen hanım girecekmiş. Tesettürüne hayran hayran baktıkları Sevde Hoca sınıfa girip selam vermiş. Selamını alıp oturan çocuklardan çıt çıkmıyor, pür dikkat kendisine bakıyorlarmış.

İçlerinden en hareketlisi daha fazla dayanamayıp: "Hocam bugün bize hangi sahabeyi anlatacaksınız?" diye sormuş.

Sevde Öğretmen, yüzünden düşürmediği tebessümüyle cevap vermiş:

- Bu defa ben değil siz anlatacaksınız güzel yavrularım. Hz. Ebubekir'in kızı Hz. Esma'nın hayatını yazacaksınız.

Çocuklarda yeniden bir hareketlenme bir gürültü başlamış. Herkes hep bir ağızdan nasıl olacağını merakla sormaya başlamış.

"Şöyle olacak" demiş ve devam etmiş Sevde Öğretmen.

"Her birinize ayrı ayrı konu vereceğim ve araştırıp geleceksiniz. Sonra notlarınızı birleştirip o sahabenin hayatını sizlere okuyacağım. Sonra da ödevlerinizi panoya asacağım. O yüzden güzel ve özenerek hazırlayın"

Sevde Öğretmen biraz da ders işleyip sınıftan ayrılmış. Çocuklar heyecanla evine gitmiş ve verilen ödevi araştırmaya başlamış. Önce ailelerine sormuş daha sonra kitap sayfalarını çevire çevire günü bitirmişler. Akşam yemeğini yedikten sonra temiz bir kağıda yazmaya başlamışlar. Her biri  kendisine özel verilen konuyu araştırıp yazmış.

Sabah olmuş. Herkes okula gitmiş ve zilin sesi duyulduktan sonra sınıflar çocuk sesleriyle şenlenmiş. Öğle vakti gelince Sevde Öğretmen sınıfa girmiş. Çocuklarla selamlaşıp hal hatır sorduktan sonra ödevleri toplamış.

Dağıttığı konulara göre dizmiş kağıtları ve çocuklara okuyarak anlatmaya başlamış.

"Eveeet. Bu ödevin konusu Hz. Esma'nın kimliği hakkındaymış. Anlatalım bakalım. Bismillahirrahmanirrahim"

  Hz. Esma Peygamber Efendimiz’ in s.a.v en iyi dostu olan Hz. Ebubekir'in sevgili kızıdır güzel yavrularım. Rasulullah s.a.v Efendimiz’ in hanımı Hz. Aişe'nin de kız kardeşidir.

Hz. Esma babası Hz. Ebubekir vesilesiyle Müslüman olmuş, iki tane alim evladı varmış. Bu mübarek evlatları daha sonra Allah yolunda şehit olmuş yavrularım.

Hz. Esma'nın eşi ise cennetle müjdelenmiş.

- Adı ne hocam?

"İsmi Zübeyir bin Avvam."

- Hocam ben Hz. Esma'yı çok sevdim.

"Mesela neden sevdin Saliha?"

- Kendisi Müslüman. Çocukları alim ve şehit. Sonraaa eşi de cennetlik olmuş. Babası ise Peygamber Efendimiz’ in en sadık dostu. Çok mübarek bir insanmış. Hayatını hep dindar olarak geçirmiş. Onun gibi olmak isterdim. Cennetle müjdelenmek isterdim.

Sevde Öğretmen tebessüm edip, Saliha'nın başını okşamış.

"Bu imkansız değil güzel kuzum. Sen de Hz. Esma annen gibi olabilirsin. Şimdi küçüksün diye kendini namaz kılmaya oruç tutmaya alıştırabilirsin.  Büyüdüğünde ise eksiksiz yapmaya çalışırsan bazen zor durumda kaldığında yapamadığın olunca da Allah’tan af diler ve kazasını yerine getirirsen... Kalp kırmamaya çalışırsan ve kırdıysan helallik istediysen... Anne ve babana of bile demezsen, onlara itaat edip hizmet edersen, sözlerini dinlersen... Birine söz verdiğinde yerine getirirsen... Yalandan uzak durursan... Sen de cennetlik olursun güzel Saliha'm..."

Zehra'Ca Dini Masallar - 3 MASAL KİTAP OLDUHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin