Annelerin en çok katlanamadığı şeylerden biridir değil mi.. Çocukların tuvalete girip şarkı söylemesi, hiç aklına gelmeyen şeyleri orada konuşmaya başlaması, alakasız alakasız tekerlemeler söylemesi...
Peki "Tuvalette konuşulmaz! Sus dedim sana! Bak hala konuşuyor!" demeyip nedeni üzerinde hiç düşündünüz mü?Bunda en çok ebeveynlerin payı var desem itirazlar çoğalacak biliyorum. Ancak ne yazık ki öyle. Siz helaya girdiğinizde "Kızım ocaktakini unutma!" derseniz, "Kapı çalıyor baksanıza!" derseniz, "Yaramazlık yapan çocuğunuza kapıyı aralayıp "Şşşşt" derseniz, size soru soran çocuğunuza sessiz kalmak yerine "Konuşamam!" derseniz ÇOCUĞUNUZ ÇELİŞKİ YAŞAMAZ MI?...
SİZİN;
- Ama ben şundan dolayı konuştum
- Her zaman konuşmuyorum ki
- Mecburdum o an ne yapayım
- Kapıya baksınlar diye söylemek zorunda kaldım! Vb. Gerekçelerinizi çocuk anlar mı peki?Çocuğa göre yol zikzak değil dümdüzdür. Konuştu mu konuştu... BİTTİ.. Neden konuştu, daha önce konuşur muydu gibi büyüklerin düşüncesini o anda kuramazlar beyinlerinde.. İşte bu, çocukları helada konuşmaya iten unsurlardan biri olabilmektedir.
Bir diğer unsur ise bir tek orada kendileriyle başbaşa kalmalarıdır. Normal şartlarda oyun oynuyor, dalıyor, yemek yiyor, çizgi flim izliyor vs. Ama sakin sakin oturupta kendisini dinlemiyor. İşte yalnızca helada kendisini keşife çıkıyor ve yapacak başka bir şeyi olmadığı için bu diline vuruyor.
NE YAPMAK GEREKİR?
Çocuğumuzla yeteri kadar ilgilenmek gerekir. Düşünme, oturma, dinlenme oyunları kurmak gerekir ki hela dışında da bunun mümkün olduğunu kavrasın. Kızmadan, bağırmadan, incitmeden orada konuşmanın uygun olmadığını gerekçeleriyle anlatmak ve asla bizlerinde her ne gerekçe olursa olsun dikkat etmesi gerekir... Yeteri kadar anne çocuk bağı kurulursa, sözünüzü dinlemesi de bir o kadar kolaylaşır..
Buna rağmen konuşmaya devam ediyorsa da fazla üstüne gidilmemelidir. Aksi takdirde bırakacağı varsa da bırakmak istemez.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Zehra'Ca Dini Masallar - 3 MASAL KİTAP OLDU
Kısa Hikayeİyilik varmış, kötülük yokmuş diye başlar BURADA MASALLAR! Ahlakı aşılayan, kötülükten, hayasızlıktan uzak... 🌸🌸🌸 Kırmızı başlıklı kız klasiklerine son..! Bilinçli bir müslüman gerçekte olmayan şeyleri masal diye çocuklarına okumaz.. Böyle çocuk...