EVET ANNE HAYIR BABA

116 9 0
                                    

Çocukların dünyasına kararlılık duygusunu empoze etmek için önce bizlerin harekete geçmesi gerekiyor.

Mesela bir çocuk, almak istediği şey için çırpınıp tepinirken babası olmaz demişse, annesi evet alacağız dememelidir. Babası "Hayır olmaz dedim!" diretmesi yaparken anne, "Çocuk istiyor ne yapalım!" dayatması yapmamalıdır.

Bu hal çocukların beyninde inanılmaz bir yer edinir ve zamanla bunu kullanmaya başlar. İstediği bir şey olunca hemen annesine gider. Nasılsa annem alır, babama diretir algısı yerleşmiştir artık. Günler geçer, aylar geçer ve çocuk büyür... Her istediği annesi tarafından sorgusuz sualsiz alınan, neyi niçin almamamız gerektiğini, neyin zamanının gelmediğini bilmeden bir yeni nesil olmuştur... Aynı zamanda da hayırcı, itirazcı bir baba profili oturmuştur aklının bir köşesine...

Bu durum tam tersi de olabilir. Anne eğitimine dikkat edip her istediğini almazken, her dediğini ağlasa da yapmazken, baba profili "Çocuk istiyor, neden yapmıyorsun da ağlatıyorsun" durumuna çevirebilir olayı. Bu defa da çocuk anneye karşı kinlenebilir.

Burada ortak bir karar alınmalıdır. Babanın hayır dediğine anne evet, annenin hayır dediğine baba evet dememeli. Herkes ortak bir cevap verirse çocuğun inadı da zamanla kırılır ve o istediği şeyin olmayacağını kabullenir. Ve aradan günler geçer anne baba, o istediği şeyi hediye olarak önüne "Zamanı bugündü" diyerek sunabilir. Olmaması gereken bir şey ise alternatif olanı hediye edebilir. Böylelikle hem çocuğun kalbi kazanılır hem de nefsine hakim olmayı, sabretmeyi öğrenir.

Ve en önemli durumlardan birisi de, çocuğun yanında tartışmamaktır. Çocuğun isteğine ebeveynlerden biri olumlu diğeri olumsuz bakıyorsa, çocuğun olmadığı bir ortamda uzlaşmaya varılmalıdır.

Fikir zenginliği konularında bu durum geçerli değildir. Fikir vermek, hayal gücünü geliştirmek adına anne babalar farklı farklı fikirler sunabilirler. Bu iki durumu birbirinden ayırt edebilmek oldukça vahimdir..

Zehra'Ca Dini Masallar - 3 MASAL KİTAP OLDUHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin